Aanslag op school in Frankrijk verijdeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Aanslag op school in Frankrijk verijdeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:46

(Novum/AP) - In Beauvais in Frankrijk is dinsdag een aanslag op een school verijdeld. Een 13-jarige jongen was met het jachtgeweer van zijn vader naar school gegaan met het plan om leraren neer te schieten, maar zijn ouders merkten dat het wapen was verdwenen en waarschuwden de politie, die kon voorkomen dat hij zijn plan uitvoerde.

De jongen had op zijn blog een bericht achtergelaten waarin hij liet doorschemeren een bloedbad te willen aanrichten en zelfmoord te plegen. Volgens de politie zat hij mogelijk in de put vanwege slechte cijfers.

De gewaarschuwde politie legde een cordon rond de school. Toen de jongen de politie zag, sloeg hij op de vlucht. Hij gooide het geweer in een veld en nam contact op met zijn ouders, die hij naar een internetcafé in het centrum van Beauvais liet komen. Gendarmes ontfermden zich over de jongen, die aan een psychologisch onderzoek zou worden onderworpen.

Bron: http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/react ... =150927753

Het is toch niet meer normaal..
Een 13-jarig kind wat zoiets in zijn hoofd haalt..

Silence

Re: Aanslag op school in Frankrijk verijdeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:47

Waar gaat het heen.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:52

ach ja....iedere boer hier heeft z'on jachtgeweer in huis,er gebeuren veel ongelukken mee....kinderen die ermee spelen enzo..
die jongen heeft een flinke draad los lijkt mij...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:55

geerke schreef:
ach ja....iedere boer hier heeft z'on jachtgeweer in huis,er gebeuren veel ongelukken mee....kinderen die ermee spelen enzo..

Dat vind ik toch ook niet normaal.. Dat het ''gewoon normaal'' is dat iedere boer zo'n jachtgeweer in huis heeft :P

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:55

Jeetje zeg... 13j en dan met zo'n 'plannen' rondlopen. Ook wel vaag dat die jongen zomaar dat jachtgeweer kan meenemen.
De ouders zouden dit toch wel achter slot en grendel moeten bewaren lijkt me, met kinders in huis.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:59

blauw00gje schreef:
geerke schreef:

Dat vind ik toch ook niet normaal.. Dat het ''gewoon normaal'' is dat iedere boer zo'n jachtgeweer in huis heeft :P

tja...ik ben het met je eens maar ieder land heeft zo ongeveer zijn gewoontes...
Hier in de buurt woont en boer die je van zijn erf afschiet mocht je erop komen....gezellig hoor in frankrijk!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:01

Wat moet er wel niet door zo'n jongen zijn gedachten heen gaan als hij zoiets wil doen. Heel erg dat iemand van 13 jaar zich zo voelt en het ook nog uit wil voeren.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 13:01

geerke schreef:
blauw00gje schreef:

tja...ik ben het met je eens maar ieder land heeft zo ongeveer zijn gewoontes...
Hier in de buurt woont en boer die je van zijn erf afschiet mocht je erop komen....gezellig hoor in frankrijk!

Oef :\
Dat begrijp ik wel, maar ik kan daar met mijn hoofd niet bij :P
Dat dat gewoon ''mag'' :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:51

Goed van de ouders dat ze direct de politie hebben ingeschakeld!!
In ieder geval is dit voorkomen gelukkig maar!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:27

Vraag me dan af waar dat gedrag vandaan komt.... Videogames? Is het een hype? En waarom zijn het altijd jongens?

Triest hoor......

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 00:52

Gelukkig zijn de ouders er op tijd achter gekomen en hebben ze de politie nog op tijd gewaarschuwd.. Wil liever niet weten hoe het anders was afgelopen..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:35

Pfoe gelukkig waren ze er op tijd bij.

En tja de jongen. Ik ben altijd wat voorzichtig met de dader(s) van dit soort incidenten te ver/beoordelen.

Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat dit niet 'zomaar' even met slechte cijfers te maken heeft. Dan zit er psychisch in die jongen echt iets niet goed dat ie tot zo'n besluit is gekomen.