_Sannee schreef:Mijn paard staat niet veel in de wei, maar in de bak liggen erg veel eikels.
Ook eet ze heel veel eikels omdat ze dit lekker vind. Is dit ook heel erg schadelijk? Of kan dit kwaad?
Klein beetje kan geen kwaad mits ze bruin zijn, maar zou ze niet uren achtereen er van laten eten, dat is niet goed. Misschien kan je die kant afzetten met een lintje.
Paintlinger schreef:Ik heb ook veel bladeren in mijn rijbak liggen.... (woon in drenthe, op het randje van friesland).
Moet ik ze nu niet meer losgooien?
Wij hebben de bladeren zo veel mogelijk weggeharkt.
Wij hadden verleden week een paard met koliek en had ook die roodbruine urine. We schrokken wel heel erg, had gelijk de DA gebeld!
Uiteindelijk erachter gekomen na onderzoek en bloedonderzoek dat het dus gaskoliek was veroorzaakt door veelvuldig zand & vlas eten. (Oorzaak hiervan waarschijnlijk een maagprobleem). En de kleur van de urine kwam dus omdat mijn zusje een tijdje niet gereden had en daarna een half uur redelijk fanatiek had gereden, hierdoor dus licht spierafbraak en de restprodukten van die spiercellen geven die urine dus die roodbruine kleur. Liep dus toevallig samen.
Kans dat het AM was, was zowiezo al klein. Paarden staan sinds 3/4 weken weer aan huis. 's Nachts op stal en overdag in de paddock, komen niet op het gras dat risico wou ik niet lopen.
Maar goed dan zie je die urine en dan schrik je wel, zeker omdat we al zo op alles hadden gelet.
@Kainda, had je nu wel of geen bloedonderzoek laten doen? Urine laten nakijken?