Wat de buitenwereld van de paardensport vindt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Wat de buitenwereld van de paardensport vindt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:42

Tal van discussies zijn er al geweest op bokt. En iedere keer roepen de paardensporters weer dat het allemaal wel meevalt en dat degenen die op fouten wijzen niet zo moeten zeuren. Je kunt zelfs een OW krijgen als je goed onderbouwd uitlegt dat een paard in een stal het net zo slecht heeft als een dier in een dierentuin.

Ik heb ik weet niet hoe vaak moeten horen dat ik een extremist ben. Maar ik denk dat het voor veel mensen hier verhelderend kan zijn om eens te kijken hoe de paardensport op de buitenwereld overkomt. Hier op bokt hebben ze natuurlijk altijd medestanders die met hen meeroepen dat het allemaal wel meevalt. Daardoor is bokt een veilig eilandje geworden waar ze altijd gelijk hebben.

Zo is het mogelijk dat ze werkelijk geloven dat slowmotion opnamen een 'vertekend' beeld geven, terwijl ze uiteraard juist dingen onthullen die met het blote oog niet te zien zijn. Zelfs Anky van Grunsven gelooft tegenwoordig dat slowmotion dingen erger maakt dan ze zjin. Gek, want als ik mensen op een vriendelijke manier in slowmotion zie rijden ziet het er nog steeds vriendelijk uit. Als ik een opname maak van iemand die een zwerver geld geeft, is hij hem niet opeens aan het schoppen als ik het vertraagd afspeel, ook al zouden veel bokkers heel graag geloven dat dit wel zo is.

We hebben nu eindelijk de kans om een stapje buiten het beschermde bokt-eilandje te nemen om te kijken wat de buitenwereld bijvoorbeeld van de opname van de blauwe tong vindt. Geen mensen die enorme belangen hebben bij het goedpraten van de ellende die de paardensport veroorzaakt, maar gewoon logisch denkende mensen die iets zien, nadenken en daar hun conclusies uittrekken. De heren van geenstijl zijn namelijk zo vriendelijk geweest om hun reaguurders zich eens over de paardensport te laten buigen. Vinden zij ook dat de tong blauwer lijkt doordat het in slowmotion is afgespeeld? Of trekken zij een andere conclusie?

Ik wens iedereen veel leesplezier.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:49

Grappig stukje, ben wel benieuwd wie dat heeft geschreven.. :D

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:50

Kom op zeg, je wil toch niet zeggen dat je de posters op GS serieus neemt? Los van het Anky "debat" mag ik toch hopen dat de mening van de gemiddelde bezoeker op GeenStijl niet de mening van de gemiddelde Nederlandse inwoner is. Geenstijl heeft grappige stukjes, maar ik zou de reacties daar niet al te serieus nemen. En dat geldt niet alleen voor de reacties bij dit onderwerp, maar voor zo'n 90% van de reactie die daar geplaatst worden.

Prrrr

Re: Wat de buitenwereld van de paardensport vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:01

Het lijkt me niet de bedoeling de discussie die op VN begonnen is op NM nog eens dunnetjes over te doen.
Hier een slotje.