Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 17:32

Pas sex?

Ik zet het niet in de titel neer, aan gezien er jonge kinderen ook mee lezen? ;)

Ik lees het vaker, kinderen van 16 jaar hebben al de lakens hebben gedeeld met een ander.
Maar wat ik me nu afvraag hé, zijn er ook nog mensen die pas na het huwelijksbootje de lakens delen samen?Of pas na een hele tijd, en niet al na 2 maand? Echt wanneer het pure liefde is? Of meer om het geloof, of meer om jezelf?

Ik vraag me zo vaak af, als ik weer iets lees over de jonge leeftijd. Is het dan ook al echte liefde? Of meer een bevlieging of meer om er bij te horen?

Ik ben 20, en heb de ware nog niet gevonden ;)

Tempus_Fugit

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:34

Zelf denk ik dat er tegenwoordig nog maar weinig mensen dat doen.
Ik ken zelfs een paar gelovige mensen die (officieel) ook geen seks voor het huwelijk mogen, maar het dan stiekem doen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:36

Ik ben dan wel christen maar ik heb wel seks gehad met mijn ex-vriend. We hebben wel heel lang gewacht, zeg maar gerust een jaar.
Maar dat geen seks mogen hebben voor het huwelijk vind ik persoonlijk niet zo'n geweldig iets. Zo heb ik een keer gehoord van een stel die in het eerstejaar van een HBO zaten en trouwden. Aan het einde van hun opleiding waren ze al weer gescheiden. Was ook alleen maar voor de seks geweest.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:37

het komt weinig voor.
kinderen van 15/16 met name meiden met oudere vriendjes.
Die sexuele gevoelens spelen dan ook eerder op.
En het is veel minder een taboe.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:38

EngeltjeS schreef:
Pas sex?

Ik zet het niet in de titel neer, aan gezien er jonge kinderen ook mee lezen? ;)

Ik lees het vaker, kinderen van 16 jaar hebben al de lakens hebben gedeeld met een ander.
Maar wat ik me nu afvraag hé, zijn er ook nog mensen die pas na het huwelijksbootje de lakens delen samen?Of pas na een hele tijd, en niet al na 2 maand? Echt wanneer het pure liefde is? Of meer om het geloof, of meer om jezelf?

Ik vraag me zo vaak af, als ik weer iets lees over de jonge leeftijd. Is het dan ook al echte liefde? Of meer een bevlieging of meer om er bij te horen?

Ik ben 20, en heb de ware nog niet gevonden ;)

wie zegt dat sex en liefde perse bij elkaar horen, je kunt toch ook sex hebben zonder liefde? moet het echte liefde zijn om sex te hebben met iemand?
ik was 15 en ja toen was het echte liefde, daarna niet altijd. denk dat je dat geheel voorjezelf moet bepalen, of je wel of geen sex wil voor het huwelijk
ik zelf ga nooit trouwens dus dan zou ik geen sex kunnen hebben, toch jammer

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:40

Eens met efaa. Ik vind dat seks af en toe ook wel erg overromantiseerd wordt :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 17:40

je hebt gelijk :) op die manier kan je het inderdaad ook zien.
dankje ;)

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:41

Ik was 15 en ja dat was echte liefde :)
Ik ben nu nog steeds samen, ik denk niet dat leeftijd wat zegt over of het liefde is of niet.

De ene vind zijn liefde op zijn 12e de andere op zijn 50e :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:41

Ik denk dat het inderdaad meer gaat om het erbij horen, en je hoort het overal, op tv enzo lijkt het hele leven alleen nog om sex te draaien.. dus 'het is normaal'.. :=
Misschien dat ze ook wel bang zijn dat hun vriendje ze dumpt als ze niet verder willen gaan..
En veel jonge meisjes zijn nog echt kinderen van binnen maar willen graag volwassen zijn, ze leven in hun eigen fantasiewereld en geloven dat die ene knappe jongen voor altijd bij hun zal blijven. Dat zie je ook ontzettend vaak.

Nee.. ik vind het ook allemaal belachelijk, en wacht fijn op mijn ware liefde :D
Trouwen dat doet me zelf weinig, vind ik niet zo belangrijk, dus daar zou ik dan weer niet op gaan wachten
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 08-11-09 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:42

O het zal vast nog wel bestaan, en iedereen moet dat volledig voor zichzelf weten. Toch ben ik er geen voorstander van (eehhh van GEEN seks voor het huwelijk dus he...) Ik vind seks wel een dusdanig belangrijk deel van een relatie dat ik ook wat dat betreft zou willen weten wat voor vlees ik in de kuip heb, voor ik 'ja' zou zeggen. Jeetje, je zal toch trouwen met iemand die echt totáál afwijkt van wat jij leuk en lekker vindt in bed... dan heb je dus gewoon een probleem...

Nou ben ik niet gelovig trouwens, maar ik zie seks en liefde ook los van elkaar hoor. Ik hoef niet van iemand te houden om er leuke seks mee te kunnen hebben, en er zijn ook mensen waar ik heel veel van hou en waar ik liever geen seks mee heb :D

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:48

Met mijn eerste vriendje heb ik 6 maanden gewacht met mijn huidige vriend uhmmmm niet. . Liefde en sex kan ik van elkaar zien.. sex is vaak lust en dat is liefde niet. Als je het wel bij elkaar ziet (meer dan ik doe) kan ik me goed voorstellen dat je wacht. Vindt trouwens wel dat de seks in een relatie belangrijk is dus zou het liever voor 't huwelijk weten :+

Tevens was mijn eerste keer niet zo prettig dus ben blij dat ik niet gewacht heb op de huwelijknacht :Y) Dat zou toch wel een domper zijn geweest op een (hopelijk in de toekomst) mooie dag.
Laatst bijgewerkt door Lovely1 op 08-11-09 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:49

ik zelf niet (tja, je zou je hele leven maar wachten op de ware, en de sex valt tegen....) maar mijn nichtje is christen, 22 jaar en die wacht wel tot na het huwelijk.
dus het bestaat nog wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:52

Ik ga met Sonja mee. Het is best een onderdeel van je relatie (qua smaak, ook qua hoe je met elkaar omgaat) en om de stap tot een huwelijk te zetten als je dat deel van de ander helemaal niet kent? Dat lijkt mij niks.
(Geldt trouwens niet alleen voor seks, maar ook het simpele samen slapen: vreselijk leerzaam en volgens mij absoluut essentieel voor je kunt beslissen of het wat wordt met het delen van je leven.
En dat hoeft dan weer niet per se samen te gaan met seks, maar in alle eerlijkheid: ik zou zelf niet met iemand alleen maar kunnen slapen als we ons erg tot elkaar aangetrokken voelen :) )

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:53

Jup! Ik denk toch wel dat een groot deel van rijssen zich hier nog heel netjes aan houdt :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:53

Shadow0 schreef:
maar in alle eerlijkheid: ik zou zelf niet met iemand alleen maar kunnen slapen als we ons erg tot elkaar aangetrokken voelen :) )

En waarom zou je ook? :)

anoouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:58

ik denk het wel, maar toch wel echt een stuk minder.

ik ben 15, en ja ik heb de lakens ook al met meerdere gedeeld.
Seks met liefde en seks voor de seks, ja dat kan ik verschillend zien, alloewel seks met liefde wel veel beter is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:00

Seks voor het huwelijk is één ding, maar seks met en/of tussen KINDEREN vind ik toch wat anders... :o

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:06

Sonja :mee eens!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:07

Inderdaad..
Toen ik 15 was speelde ik nog met Barbiepaardjes :=
(nou ja, dat nu ook weer niet, maar je begrijpt wat ik bedoel ;) )

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:15

Ach, als ze er zelf volledig achter staat, waarom niet? Waarom moet je nu weer een bepaalde leeftijd hebben om seks te hebben? Oke, 12jarigen die seksen vind ik ook bizar, maar op je 15e, zolang je er zelf achter staat en verstandig met je lichaam omgaat, niets mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:16

Ben ik denk ik toch wat ouderwets in, ik vind een 15-jarige die al met meerdere kerels naar bed is geweest niet normaal...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:17

Maar waarom niet?

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:18

Ik vind dat eerlijk gezegd ook best extreem.
Ik was zelf ook 15,maar was al enige tijd samen met mijn vriend.
Sommige vinden dat ook jong,maar we voelden er ons allebij goed bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:20

Heino schreef:
Maar waarom niet?

Omdat ik iemand van 15 nog niet emotioneel stabiel genoeg vind om dergelijke grote beslissingen te nemen. De meeste meiden van 15 zijn nog erg afhankelijk en ontzettend kwetsbaar op die leeftijd.
Ik vraag me ook een beetje af hoe oud betreffende heren waren.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:22

EngeltjeS schreef:

Dat laatste kan en mag en kan je imo niet over oordelen voor een ander.
Ik was 16 (bijna 17) toen ik wat kreeg met mijn vriend, en dat is altijd al een volwaardige relatie geweest. Ik ben nu 19, studeer en over twee jaartjes gaan we samen wonen. Hoezo een bevlieging of 'erbij willen horen'?

Waarom zouden 16jarigen niet kunnen weten wat echte liefde is? Niet iedere puber sekst ieder weekend met een andere scharrel hoor, waar mensen dat idee soms vandaan halen is me onbekend.