fakkel demonstratie tegen Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

fakkel demonstratie tegen Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 21:19

Ik was net boodschappen aan het doen, toen ik een aanplakflyertje zag hangen aan een paal.
2 November willen ze hier in Arnhem gaan demonstreren tegen Wilders, dit demonstreren word met fakkels gedaan.
Nu weet ik uit het verleden, dat soortgelijke 'fakkel-demonstraties', hier altijd uitliepen op autobrandjes etc.

De slogan bij de tekst was; " ook jij word uitgesloten door Wilders".
Overigens hing deze flyer in een buurt die relatief (flink) gekleurd is, ik geloof dat onze gemeente bijna alle gekleurde mensen in die wijk gedropt heeft... (maar dat is een andere discussie).

Dus we willen nu een meneer met een mening (danwel niet de hunne) gaan bang maken met onbeschaafd apen gedrag...? Dan heeft hij toch alleen nog maar meer gelijk? Als gekleurde mensen dingen in brand gaan steken etc? (is nog niet gebeurt, maar uit ervaringen bij voorgaande demonstraties).

edit; voordat mensen denken dat ik rascistisch ben oid, met onbeschaafd apen gedrag, doel ik op het uit de hand lopen van deze demonstratie. (en ik durf er eigenlijk op te verwedden dat het uit de hand gaat lopen).

leeneliefje

Re: fakkel demonstratie tegen Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:20

klopt. vind hun reactie ronduit dom. Snap dat ze het niet eens zijn met de standpunten van wilders. maar op deze manier krijgt hij zijn gelijk en "zie je wel" in z'n schoot geworpen.
nee ze hebben geen idee wat ze het doen als je het mij vraagt :n

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:22

kan je nu al vertellen dit werkt avenrechts :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:24

Kan geen betere manier bedenken om de man zn gelijk te geven :')

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:28

Het is misschien geen handige actie, maar ik snap wel dat ze heel graag op de een of andere manier duidelijk willen maken dat ze het niet eens zijn met Wilders.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:38

nou vind dat ze op deze manier al zijn vooroordelen nakomen. en hem zoals gezegd gelijk geven op deze manier.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:22

Joh die man moet je gewoon zo min mogelijk aandacht geven.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:27

Zou er niet van te voren vanuit gaan dat het nu ook fout gaat. Dan heb je namelijk inderdaad een super sterk 'zie je wel' argument vanuit de pvv. Denk dat de demonstranten zich dat ook zullen realiseren. (of schat ik ze nu te hoog in denk je)

Dat negeren en niet serieus nemen heeft wilders tot nu toe alleen maar in de hand gewerkt volgens mij, meer vanuit de politiek dan vanuit de media dat wel.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:23

En wat denken ze dat Wilders gaat zeggen na deze demostratie?
"Goh, dankzij deze beschaafde demonstratie ga ik maar eens góéd nadenken over mijn standpunten!" :')

Vast hele slimme mensen die deze vorm van demonstreren hebben bedacht (maargoed, dat denk ik wel van meer demonstranten :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:02

Niets ter wereld zal Wilders zijn standpunten doen veranderen.

Het beste is dus idd hem volkomen negeren. Een cordon sanitaire zeg maar, zal hij waarderen :') Hoe dan ook, hij vráágt er gewoon om :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:11

Hihi.. fakkel demonstratie??
En met hooivorken zeker :Y)

Ik ben erg blij dat we recht hebben op vrije meningsuiting en niet meer in de middeleeuwen leven.. Blijkbaar is niet iedereen het daarmee eens.

Gewoon negeren die handel

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:14

ALS het uit de hand loopt ben ik benieuwd hoeveel mensen er lopen die het uit de hand laten lopen, als ze met zn allen mee gaan doen... tja... dan geven ze Widers alleen maar meer gelijk? :')
Sowieso vraag ik me af wat ze er mee willen bereiken....

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:15

MysticTinker schreef:
Hihi.. fakkel demonstratie??
En met hooivorken zeker :Y)

_O- dat dacht ik nou ook! zie het al helemaal voor me...

liedje89, ik denk idd dat je ze te hoog inschat. je moet al gek zijn om te bedenken dat je met een fakkel in je klauwen gaat demonstreren, dus dan zul je ook wel zo gek zijn om een auto in de hens te steken...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 01:09

Nou ja een fakkeltocht hoeft niet perce op verdere pyromanie uit te lopen maar het risico is inderdaad wel hoger als bij een gewone demonstratie. Ik denk dan dat die mensen ook wel begrijpen dat wanneer zoiets uit de hand loopt de tegenstander juist meer kracht krijgt maar misschien ben ik dan wel bovengemiddeld inteligent O:) -:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 02:09

Equidea schreef:
Dus we willen nu een meneer met een mening (danwel niet de hunne) gaan bang maken met onbeschaafd apen gedrag...?

Met een optocht of demonstratie is niets mis, als Wilders zijn mening mag geven mag het volk dat ook.
En ja, als het uit de hand loopt en er rellen van komen is dat juist weer olie op Wilder's zijn vuurtje maar kan me tegelijk de woede wel voorstellen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 02:14

duChambre schreef:
liedje89, ik denk idd dat je ze te hoog inschat. je moet al gek zijn om te bedenken dat je met een fakkel in je klauwen gaat demonstreren, dus dan zul je ook wel zo gek zijn om een auto in de hens te steken...

Nou ja zeg, stille tochten zijn ook demonstratie's met fakkel in de hand, zijn die mensen ook gek??
Beetje genuanceerder mag ook wel hoor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:36

Wilders heeft duidelijk mensen wakker weten te schudden :Y) Volgens mij lacht hij alleen maar om dit soort dingen. Wat willen ze hiermee nou bereiken dan? Overigens ben ik het met een aantal dingen zeker eens, een fakkel demonstratie gaat dat zeer zeker niet veranderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 13:27

Ik wil best een hooivork in zijn bil prikken hoor.

Maar denk niet dat ook maar een klein beetje effect heeft, ook al vind ik het nog zo fijn dat mensen op staan.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 13:35

Lekker Slimme aktie in arnhem....
denk idd dat het meer rellen wordt dan wat anders....fijn zo goed voorbeeld..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:12

wilders speelt in op de angst van mensen.
angst is een lechte raadgever en wanneer je handelt uit angst zal je minder rationeel handelen.
wilders speelt in op de emotie (angst, woede, onbegrip) van mensen en hij krijgt hier gehoor mee.

Hij speelt het slim.

ben benieuwd hoe dit verder loopt.