Geen plek meer voor stacaravans, Ed en Els Lasscher zijn de wanhoop nabij. Al 21 jaar staan ze met hun stacaravan op een camping in het Zeeuwse Renesse. Maar ze moeten weg, net als 566 andere gasten.
De camping wordt herontwikkeld en er is geen plaats meer voor de caravans die er nu nog staan. Voor de meeste bewoners onder wie Ed en Els is het een enorme strop. Ze wilden de laatste jaren van hun leven hier hun dagen slijten.
( Ik krijg het filmpje er niet op, deze is te zien op : http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... acaravans/ )
Vanmorgen in de herhaling zag ik het hele stukje nog een keer en toen raakte ik er eigenlijk een beetje geirriteerd door

Ik vind het heel erg verschrikkelijk en sneu voor die mensen die daar al jaren staan en daar meer zijn dan in hun gewone huis, maar de reactie hoe ze vertelden hoe erg het wel niet was, dat je echt van een ramp kunt spreken en nu is hun oude dag afgepakt en moeten ze maar achter de geraniums gaan zitten blablabla. Dat riep in mij direct op : Mensen heel erg spijtig voor jullie dat meen ik oprecht maar wees blij dat jullie nog samen van jullie oude dag mogen genieten en dat jullie zowieso een dak boven jullie hoofd hebben! En achter de geraniums zitten..kom nou, ga lekker opzoek naar een ander fijn plekje dat kan echt ook wel als je 75 bent hoor.
Wat vinden jullie hier nou van? Of ben ik de enige die er zo over denkt? Ik vind het allemaal nogal overdreven en die mensen mogen wel eens even nadenken wat ze allemaal wel hebben ipv wat ze afgenomen word. Er zijn niet veel mensen die samen zo oud mogen worden en kijk eens naar de rest van de ellende in het nieuws, zoals het busongeluk! Dat is toch 100 keer zo erg als dit