Geen plek meer voor stacaravans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Geen plek meer voor stacaravans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:38

Gisteren toen ik hart van nederland aan het kijken was kwam het volgende erin voor:

Geen plek meer voor stacaravans, Ed en Els Lasscher zijn de wanhoop nabij. Al 21 jaar staan ze met hun stacaravan op een camping in het Zeeuwse Renesse. Maar ze moeten weg, net als 566 andere gasten.

De camping wordt herontwikkeld en er is geen plaats meer voor de caravans die er nu nog staan. Voor de meeste bewoners onder wie Ed en Els is het een enorme strop. Ze wilden de laatste jaren van hun leven hier hun dagen slijten.

( Ik krijg het filmpje er niet op, deze is te zien op : http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... acaravans/ )

Vanmorgen in de herhaling zag ik het hele stukje nog een keer en toen raakte ik er eigenlijk een beetje geirriteerd door :o
Ik vind het heel erg verschrikkelijk en sneu voor die mensen die daar al jaren staan en daar meer zijn dan in hun gewone huis, maar de reactie hoe ze vertelden hoe erg het wel niet was, dat je echt van een ramp kunt spreken en nu is hun oude dag afgepakt en moeten ze maar achter de geraniums gaan zitten blablabla. Dat riep in mij direct op : Mensen heel erg spijtig voor jullie dat meen ik oprecht maar wees blij dat jullie nog samen van jullie oude dag mogen genieten en dat jullie zowieso een dak boven jullie hoofd hebben! En achter de geraniums zitten..kom nou, ga lekker opzoek naar een ander fijn plekje dat kan echt ook wel als je 75 bent hoor.

Wat vinden jullie hier nou van? Of ben ik de enige die er zo over denkt? Ik vind het allemaal nogal overdreven en die mensen mogen wel eens even nadenken wat ze allemaal wel hebben ipv wat ze afgenomen word. Er zijn niet veel mensen die samen zo oud mogen worden en kijk eens naar de rest van de ellende in het nieuws, zoals het busongeluk! Dat is toch 100 keer zo erg als dit :\

Nijn

Re: Geen plek meer voor stacaravans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:42

Als je al 21 jaar ergens woont (wat lang is), je wilt niet weg, je hebt je er op ingesteld dat je daar oud gaat worden kan het vrij hard aankomen dat je moet vertrekken ook al wil je absoluut niet.
Natuurlijk er is altijd erger leed, maar als er iemand zwaar verwond raakt door messteken ga je dan ook zeggen ach je leeft nog niet overdrijven er is erger leed? (Om even een voorbeeld te noemen).

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:52

Natuurlijjk heb je gelijk als je zegt dat ze blij mogen zijn dat ze elkaar nog hebben en dat het busongeluk vele malen erger is maar ik kan me hun verdriet best voorstellen.
Dat begint hier ook een beetje aan de orde te raken.
2 campings in het dorp waarvan de eigenaren,naar eigen zeggen, geen droog brood meer mee op de plank verdienen en die met de gemeente in onderhandeling zijn om er woningbouw te mogen laten plaatsvinden.
Een jaar of wat geleden werden alle eigenaren van de caravans bijna verplicht gesteld om een nieuwe stacaravan aan te schaffen en nu staan ze op het punt om hun plekje kwijt te raken.Sommige van deze mensen staan al 40 jaar op deze campings.Als de plannen doorgaan moeten ze dus weg en waar ga je heen met een stacaravan? Geen campingeigenaar ziet je komen met je eigen caravan.OOk bij die nieuwe plek moet je bij de eigenaar een caravan kopen of in ieder geval 1 die hij uitgezocht heeft.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:55

Nijn schreef:
Als je al 21 jaar ergens woont (wat lang is), je wilt niet weg, je hebt je er op ingesteld dat je daar oud gaat worden kan het vrij hard aankomen dat je moet vertrekken ook al wil je absoluut niet.
Natuurlijk er is altijd erger leed, maar als er iemand zwaar verwond raakt door messteken ga je dan ook zeggen ach je leeft nog niet overdrijven er is erger leed? (Om even een voorbeeld te noemen).

Nee natuurlijk niet, dat is ook verschrikkelijk maar ook diegene zou dan ergens na moeten denken en denken van gelukkig leef ik nog. Ook al is dat natuurlijk heel moeilijk. Maar hoe het in dit filmpje werd verteld kwam het echt zo over alsof hun leven nu helemaal voorbij was. Tja dingen gaan niet altijd zoals je ze wil dat ze zouden gaan en dat dat bij iemand heel hard aan kan komen oke, begrijpelijk. Maar denk dan ook, ik heb nog een huis, een dak boven mijn hoofd, ik heb mijn vrouw nog, we zijn nog samen dus samen gaan we alsnog van onze oude dag proberen te genieten ook al is dat niet zoals we ons voorgesteld hebben. Dat is al heel anders dan: het is een echte ramp, en onze oude dag is ons afgenomen en ja wat kunnen we nog anders dan achter de geraniums zitten?
Mijn antwoord: Genoeg! geniet nog van de rest van jullie jaren samen :(:)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:04

Nijn schreef:

helemaal mee eens!

ik ben zelf mijn vorige huis kwijt geraakt omdat er ruimte moest komen voor de rivier en ik baal er nog steeds van.
tuurlijk ik heb een ander huis, ook mooi en nog groter ook maar ik wou niet weg en als ik terug kon dan deed ik dat.
maar ik kan niet terug ik mag niet terug ik moest weg uit mijn eigen huis en geloof me dat is heel moeilijk te verkroppen.

dus ja ik begrijp het wel dat het voor die mensen een drama is.