Coalitie akkoord met verhoging AOW-leeftijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

Coalitie akkoord met verhoging AOW-leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 03:23

Citaat:
Coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie hebben vanavond een akkoord bereikt over het verhogen van de AOW-leeftijd van 65 naar 67 jaar. De pensioenleeftijd gaat eerst in 2020 naar 66 jaar en vervolgens in 2025 naar 67 jaar.

Dat hebben ingewijden vanavond gemeld. Minister Piet Hein Donner en staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken) hebben deze week intensief overleg gevoerd over de AOW met de fractievoorzitters van de drie regeringspartijen in de Tweede Kamer.

Mensen die vroeg begonnen zijn met werken, worden ontzien. Als de AOW-leeftijd in 2020 op 66 jaar is gezet, kunnen mensen die de laatste vijftien jaren gewerkt hebben toch op hun 65e met pensioen. Het aantal benodigde dienstjaren loopt met de jaren langzaam op tot 42 gewerkte jaren.

Eerder stoppen met werken betekent wel een lagere AOW-uitkering. Voor hogere inkomens scheelt dat 8 procent per jaar dat ze eerder stoppen, terwijl lagere inkomens 6,5 procent per jaar minder uitkering krijgen.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/119396/- ... ftijd.html

Kaka

Re: Coalitie akkoord met verhoging AOW-leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:07

Ach, ik ga ervan uit dat tegen de tijd dat ik in de buurt van de 60 kom, de AOW leeftijd 71 is, als de AOW dan nog bestaat.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:19

Eerst die 67 jaar nog zien te halen. En wie dan leeft die dan zorgt. Ik kan me er niet druk om maken.
Daarnaast zal ik toch een paar dagen in de week blijven werken ik vind het veel te leuk. Ik moet er niet aan denken om achter de geraniums te zitten en wachten tot er weer een dag voorbij is.
Mijn vader is 2 jaar geleden met de VUT gegaan en is een jaar deprisief geweest omdat hij niet wist hoe hij de dag door moest komen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:03

Dat duurt nog 37 jaar, tegen die tijd kan het wel weer heel anders zijn. Mijn (schoon)ouders vallen gelukkig nog in de oude regeling, voor hen had ik het wel zuur gevonden.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:20

Ik heb er zelf geen enkel probleem mee. De leeftijd wordt waarschijnlijk toch nog vaker omhoog gegooid en het duurt nu nog 49 jaar voor ik met pensioen mag, dus ach...