Wat kost de massa-immigratie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzeltje

Wat kost de massa-immigratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 14:32

Omdat ik hier geen topic over kon vinden, en mij toch heel erg afvraag wat de mensen nou vinden van dit onderzoek, open ik er zelf een.

Wat kost de massa-immigratie ons?

De Partij voor de Vrijheid wil weten wat de financiële gevolgen zijn van de voortgaande massa- immigratie. PVV- Kamerlid Sietse Fritsma heeft daarom aan het kabinet gevraagd hoeveel geld niet-westerse allochtonen de staat kosten en hoeveel ze opbrengen.

Het kabinet heeft echter simpelweg geweigerd om deze vragen te beantwoorden. Het is onvoorstelbaar dat het kabinet niet weet of wil weten wat de kosten van niet-westerse allochtonen zijn in bijvoorbeeld gevangenissen of ten aanzien van uitkeringen, gezondheidszorg, onderwijs en politie-inzet.

Het kabinet doet niet eens een poging om tot een schatting van de kosten te komen. Eerder kwam het Centraal Planbureau wel met cijfers. Het weekblad Elsevier berekende onlangs dat de immigratie ons de afgelopen veertig jaar meer dan 200 miljard euro heeft gekost en alleen al dit jaar bijna 13 miljard euro zal kosten! Maar de Nederlandse kiezer mag van het kabinet blijkbaar niet weten wat de massa-immigratie kost.

Nederlanders hebben er recht op te weten wat de massa-immigratie kost en welke besparingen kunnen worden bereikt wanneer die immigratie zal worden beperkt!

Nu het kabinet weigert om de vraag wat de massa-immigratie ons kost te beantwoorden start de PVV zelf een onderzoek. Heel Nederland is daarom welkom om mee te denken. Wat moeten we allemaal meetellen? Welke posten zijn we vergeten? Hoeveel kost de massa-immigratie ons? Heeft u suggesties of ideeën? Laat het ons weten!

http://www.watkostdemassaimmigratie.nl

Ik zelf ben van mening dat het onderzoek op de 'PVV-manier' totaal niet verhelderend zal zijn over de kosten van massa-immigratie. Ten eerste omdat ze het telkens over niet-westerse allochtonen heben, terwijl er jaarlijks toch echt meer westerse allochtonen naar Nederland komen.
Ten tweede omdat het vrijwel onmogelijk is om echt alle kosten mee te rekenen.
En bovendien dragen allochtonen ook zeker wat bij aan de samenleving.

Ik heb een reactie verstuurd op de site over dit onderzoek, waarin in netjes vroeg hoe en waarom ze het onderzoek uit willen voeren, wat voor acties ze daarna zullen ondernemen. Ik heb ook mijn mening duidelijk gemaakt, onderbouwd met een aantal argumenten.
Dit heb ik afgelopen zaterdag gedaan en de reacties van die dag staan er inmiddels op. Die van mij staat er niet tussen :\ Terwijl er toch echt in de inleiding staat dat ze willen dat de burgers meedenken over de kosten en de baten.
Beetje vreemd dus allemaal.

Brand maar los :D

Prrrr

Re: Wat kost de massa-immigratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:46

Ik vind vooral de gedachten dat je aan een mens een zuiver financiele kosten/batenverhouding wil koppelen not done.
Ethisch niet zuiver. Doet een beetje denken aan de gedwongen 'euthanasie' die de nazi's hadden bedacht voor geestelijk gehandicapten. Als iemand niet bijdraagt aan de economie, dan moet-ie maar weg. En zo simpel hoort dat volgens mij niet te liggen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:56

Tja, met baten is de PVV helemaal niet gediend, dus dat komt ze niet uit. Als we alle niet-westerse allochtonen het land uit moeten sturen dan vrees ik dat ik tot mijn tachtigste vrolijk aan het werk blijf, want westerse autochtonen worden er verder niet genoeg geboren ;)

Maar goed, die verschillen maken. Onze voorouders hebben de voorouders van de Leider van het PVV ook ooit in dit land toegelaten, net als meer dan de helft van de bevolking. Een hetze voeren op gebied van geloofsovertuiging is iets dat in de 20ste eeuw tot heel erg kwalijke zaken heeft geleid en het antwoord daarop is nóóit meer!

Als ik iets positiefs kan vinden aan de PVV is dat er een kans is dat we er met ons allen achter komen dat er in ieder van ons een klein stukje nazi schuilt. Pas als we dat onderkennen en er ook nog eens achterkomen dat we dat helemaal niet willen kunnen we dit negatieve gedachtengoed eindelijk eens in de geschiedenisboeken neer gaan zetten.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 08:40

Zo denk ik er ook over Prrrr. Je kan niet zomaar een prijskaartje aan een individu of groep mensen hangen. Dat is inderdaad niet ethisch verantwoord en het zal denk ik ook zorgen voor meer spanningen en afstand tussen allochtonen en autochtonen.

De partij is ook zo verschrikkelijk goed in het verdraaien van de feiten. Neem nou Wilders. De FNV heeft gezegd te willen praten met Wilders en hij maakt er gelijk van dat ze het met hem eens zijn over de AOW leeftijd. Dat hebben ze helemaal niet gezegd, misschien wilden ze juist met hem praten om hem ongelijk te geven. Vervolgens zegt hij dat hij het laf vindt dat de FNV nu opeens terugkrabbelt.

@joostvangestel: Daar heb je een goed punt. Wanneer de niet-westerse allochtonen het land uit moeten en wij vervolgens tot ons 80e moeten werken, dan is de PVV echt zuur. Het is sowieso erg vreemd dat zij de keuze hebben gesteld dat we of al het geld op moeten maken aan de immigranten of immigranten moeten weigeren zodat de AOW-leeftijd niet omhoog zal gaan. En er zijn dan altijd mensen die denken dat dat echt haalbaar is en die niet langer door willen werken, en daarom maar de PVV stemmen.

Caira

Re: Wat kost de massa-immigratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:45

Wat kost de massa emigratie straks? Want als die imbiciel aan de macht komt ben ik weg uit dit land.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:55

joostvangestel schreef:
Onze voorouders hebben de voorouders van de Leider van het PVV ook ooit in dit land toegelaten, net als meer dan de helft van de bevolking.

Daar hoef je niet zo ver in de geschiedenis voor terug te gaan.
Nederland heeft zowel de Indonesische moeder van Geert als zijn Hongaarse echtgenote met open armen ontvangen.
Ik vraag me niet af wat die ons kosten (vast niet zoveel als zijn beveiliging :P )

Maar het is wel merkwaardig dat hij thuis zo multiculti is en daarbuiten in het geheel niet.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 19:32

Dat zijn moeder Indonesisch is wist ik maar dat van die Hongaarse echtgenote had ik nog niet gehoord.

Mocht hij aan de macht komen, dan zijn er vast een hele hoop mensen die gaan emigreren. Ik hoor Wilders nu al zeggen dat dat vast de schuld van de allochtonen is...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:42

Suzeltje schreef:
Dat zijn moeder Indonesisch is wist ik maar dat van die Hongaarse echtgenote had ik nog niet gehoord.

Mocht hij aan de macht komen, dan zijn er vast een hele hoop mensen die gaan emigreren. Ik hoor Wilders nu al zeggen dat dat vast de schuld van de allochtonen is...

Wat raar dat hij daar toch niet te koop mee loopt :+