agent betrapt met in elkaar slaan jongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

agent betrapt met in elkaar slaan jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 20:00

Citaat:
Een schokkend incident in een zuidelijke voorstad van Chicago heeft weer eens duidelijk gemaakt dat de politie niet altijd je beste vriend is. Een bewakingscamera heeft namelijk gefilmd hoe een vijftienjarige leerling van het speciaal onderwijs in elkaar wordt geslagen door een politieagent.

Marshawn Pitt liep naar eigen zeggen door de gang van zijn middelbare school toen de politieman hem een standje gaf wegens zijn overhemd. Pitt had deze namelijk niet in zijn broek gestopt. Vervolgens werpt de agent hem op de grond en begint op hem in te slaan.

"De agent viel mijn cliënt aan omdat hij zijn overhemd niet in zijn broek had", verklaart Davis Savini, de advocaat van de jongen. "De politieman is juist ingehuurd om de leerlingen op deze school te beschermen. In plaats daarvan sloeg hij Pitt in elkaar."

bron:http://frontpage.fok.nl/nieuws/118944/-Agent-gefilmd-die-zwakbegaafde-jongen-afrost-in-school.html

echt waar gaat het heen met de wereld 8)7
edit: bron toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Deri op 07-10-09 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nolanlover

Re: agent betrapt met in elkaar slaan jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:01

ziek

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:01

ach een verhaal heeft 2 kanten he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:04

Bizar dit..

Ach, een verhaal heeft 2 kanten, borrie. Lekker makkelijke reactie.
Ik zie hier NIETS wat zulk geweld uitlokt. Uberhaupt is de vraag of zulk geweld wel gebruikt mag worden, hooguit ter zelfverdediging misschien?, lijkt het er hier op dat dat nodig was :?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:12

WildWings schreef:
Bizar dit..

Ik zie hier NIETS wat zulk geweld uitlokt. Uberhaupt is de vraag of zulk geweld wel gebruikt mag worden, hooguit ter zelfverdediging misschien?, lijkt het er hier op dat dat nodig was :?

Je hoort mij niet zeggen dat het terecht is maar de rede waarom de agent dit heeft gedaan is niet duidelijk het slachtoffer zal altijd zeggen dat ie niets heeft gedaan. dat bedoel ik met een verhaal heeft wel 2 kanten. wij weten niet wat de jongen precies heeft gedaan of gezegd.

Ik ben zelf agent en kijk er daarom misschien anders tegenaan. want de politie heeft het altijd maar gedaan en zijn altijd fout.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 20:15

borrie01 schreef:
WildWings schreef:
Bizar dit..

Je hoort mij niet zeggen dat het terecht is maar de rede waarom de agent dit heeft gedaan is niet duidelijk het slachtoffer zal altijd zeggen dat ie niets heeft gedaan. dat bedoel ik met een verhaal heeft wel 2 kanten. wij weten niet wat de jongen precies heeft gedaan of gezegd.

Ik ben zelf agent en kijk er daarom misschien anders tegenaan. want de politie heeft het altijd maar gedaan en zijn altijd fout.

Al had die jongen wat misdaan is dat dan een goeie reden om hem zn neus te breken? en een flinke gooi tegen de kluisjes aan te geven terweil ik op het filmpje echt geen agressie bij die jongen zie?
Ik vind het handelen van de agent echt not done :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:17

De politie ziet hier ook fout, ongeacht de reden, op het moment deed de scholier niets en was er geen reden om hem tegen de grond te werken en een gebroken neus te slaan. Jouw erg kort geformuleerde mening daarover geeft mij om eerlijk te zijn een vrij negatief beeld van agenten, en dat is jammer.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:45

Wat ik zie op het filmpje:
Is dat de agent de jongen aanspreekt, jongen kijkt om en loopt vervolgens verder met een houding ''kan mij wat schelen''. En mischien ook nog wel een opmerking gemaakt??? Er is geen geluid bij.

Ik denk dat die jongen op dat moment ook even niet zo lief was en iets gezegd heeft. Maar ik vind de agent wel fout om zo te reageren. Dat vind ik niet kunnen. Maar ik denk dat die jongen ook niet zo onschuldig is als lijkt. En misschien is wel eens vaker voor dingen gewaarschuwd.. mischien heeft die wel vaker die agent zitten jennen...

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:52

Ik geloof nooit dat de agent voor die vage reden die jongen aaviel, zeker niet omdat er omstanders bijstonden.Als hij alleen met de jongen was geweest had ik het eerder gelooft.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:54

Misschien heeft die jongen wel wat gezegd.
Maar dan nog vind ik het extreem geweld tegen een kind, van een getrainde kerel die 2x zo zwaar is als zijn slachtoffer...

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:37

Hoe dan ook, wat er gezegd is door wie ook, dit is mishandeling tegen die jongen!
Een agent geeft een harde zet tegen die jongen en meer, komt niet proffesioneel over op mij.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:42

Ik wou zeggen... WAT hij ook gezegd heeft, dit is in geen enkel geval gerechtvaardigd. Er werd geen geweld tegen die agent gebruikt en daar was ook geen directe dreiging van, dus dit was gewoon lompe mishandeling. Van welke kant je het ook bekijkt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:43

Lijkt me sterk dat die politieagent een onschuldige jongen aanvalt.. Misschien had de jongen een wapen bij zich (of dacht de agent dat) en toen hij naar zijn shirt greep dacht de agent misschien dat de jongen zijn wapen wilde pakken? Dat lijkt mij veel logischer.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:41

Tuurlijk, die jongen is zwart, die zal wel een wapen bij zich hebben.....wat een onzin.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:49

Ok, ik speel dan maar even advocaat van de duivel maarrrrrr,

Dit is helaas weer zo'n typisch voorbeeld van afgaan van beelden.
Je weet niet wat er gezegd is door de jongeman.
Ik heb ook te maken met agressie en geweld tijdens mijn werk en als iemand mij dusdanig bedreigd tsja dan zal hij ook in een greep genomen worden.
Je weet dus gewoon niet de hele waarheid van dit verhaal omdat je alleen beelden ziet en geen woorden.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 08:10

maaike5581 schreef:

Ik heb ook te maken met agressie en geweld tijdens mijn werk en als iemand mij dusdanig bedreigd tsja dan zal hij ook in een greep genomen worden.
Je weet dus gewoon niet de hele waarheid van dit verhaal omdat je alleen beelden ziet en geen woorden.

maar gooi je die dan, om wat voor bedreigingen dan ook zo ruwhandig op de grond dat die persoon zijn neus breekt?
ik vind om wat die dan ook heeft mogen zeggen, het onacceptabel hoe de agant heeft gehandeld.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 08:40

Mensen zijn soms ziek en gestoord, ook politiemensen zijn mensen dus ook die kunnen niet helemaal sporen.
Je kunt mensen voor hun hoofd kijken maar niet in hun hoofd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 08:41

maaike5581 schreef:

Ongeacht wat die jongen heeft gezegd hoort die politieman hem niet af te rammelen, desnoods wel een andere gepaste straf.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:07

Je kan niet horen wat de jongen heeft gezegd, misschien wel iets heel vervelends. En dan nog is het geen reden om er op los te gaan beuken. Verdedigen is anders, maar die agent stort zich vol op de jongen.
Bah zeg.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:02

Wat ziek!
Ik heb altijd geleerd dat je alleen geweld mag gebruiken ter verdediging := .. Ziet er nou niet uit alsof die agent zich moest verdedigen en helemaal als agent zijnde zou die toch beter moeten weten. Wat hebben ze eigenlijk met die agent gedaan? Kan het niet uit het filmpje halen.