Krom?.. "buitenlanders" wel huis, nederlanders niet...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Krom?.. "buitenlanders" wel huis, nederlanders niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:53

Ten eerste, ik heb helemaal niks tegen mensen uit het buitenland! Maar wist niet hoe ik het anders kon formuleren in de titel.

Ik zie net dit bericht http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/10/25300_pardonners_hebben_al_een.html
En vind dit opzich erg fijn voor deze mensen dat ze zo goed geholpen worden...
En denk ook dat er meer van ditsoort situaties zijn, maar dit bericht even als voorbeeld genomen.

Maargoed, waarom komen deze mensen dan voor hardwerkende autochtone mensen, die al jaren op een wachtlijst staan?, voor studenten die woekerprijzen moeten betalen voor een kamertje?, etc. etc.

En echt, ik heb helemaal niks tegen deze mensen, maar ergens vind ik het toch wel... tja... oneerlijk.
Je zou toch denken dat je voorrang hebt in je 'eigen' land? Net zoals dat je als nederlander niet in Amerika een baan mag hebben die een Amerikaan ook kan vervullen.

shilady

Re: Krom?.. "buitenlanders" wel huis, nederlanders niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:55

Tja nederland is in veel dingen erg oneerlijk. Maar stem je op de juiste partij ;) Dan gaat er in nederland veel veranderen

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:56

Deze moet geloof ik naar NM (Nieuws en Maatschappij). Ik TEM even.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:57

Dominiqueee schreef:
Deze moet geloof ik naar NM (Nieuws en Maatschappij). Ik TEM even.

Oh sorry!

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:58

Ik ben het met je eens!

Ik zie het zelf in mijn dorp ook! hele mooie nieuwe wijk gebouwd met zogenaamde starterswoningen van 250.000, die woningen worden niet verkocht! wat doet de gemeente,die verkoopt ze aan de woningbouwvereniging. en worden de huizen verhuurd voor 165,- per maand aan buitenstaanders van mijn dorp!
BELACHELIJK! ga eerst kijken naar je eigen inwooners!!
Maar zo schijnt het niet meer te gaan in NL/jammer..............

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:58

shilady schreef:
Tja nederland is in veel dingen erg oneerlijk. Maar stem je op de juiste partij ;) Dan gaat er in nederland veel veranderen

Wat is volgens jou de juist partij dan ;) ?

Beetje krom is t inderdaad wel, maargoed dat zijn er wel meer dingen hier in NL :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:59

Soms heb ik het idee dat je als buitenlander in Nederland beter af bent.
Heb verder niks tegen buitenlanders hoor ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:01

positieve discriminatie is OOK discriminatie!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:01

marlies85 schreef:

Nee maar op deze manier krijg je wel een beetje een reden ervoor...
Vind het ook maar niks dat al die poolse mensen hier werken... terwijl er toch nog imo vrij veel mensen geen werk hebben.
Het is niet zo dat er een overvloed aan werk is... Het was anders geweest als dat wel zo was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:03

polen zeuren niet, zeiken niet...... en werken gewoon hard

je kan een werkgever het niet kwalijk nemen dat deze in polen meer brood ziet dan in de verwende Nederlanders :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:05

KiWiKo schreef:

je kan een werkgever het niet kwalijk nemen dat deze in polen meer brood ziet dan in de verwende Nederlanders :)

Dan nog... eerst een nederlander zoeken voor de baan, lukt het niet, dan een pool.
Het is nou echt niet zo dat er teveel werk is hier... :n

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:06

nee hoor, de werkgever wil de beste man voor de baan :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:08

KiWiKo schreef:

Ben het hier helemaal mee eens! Bij mij in de buurt wonen sinds begin dit jaar heel veel Polen, dat zie ik door de auto's. Zelf kom je ze alleen tegen in de winkel, verder heb je geen last van ze. Wat ik van vrienden hoor, die met Polen samen werken, is dat ze echt kei en kei hard werken, en nooit zeuren. Het enige nadeel is, ze drinken te veel. Maar goed, hier in West-Friesland mogen wij daar niet over klagen, aangezien wij dat zelf ook doen ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:08

KiWiKo schreef:

Dus... Elke werknemer in NL in de toekomst alleen nog Pools. En nederlanders mogen dan zeker in polen gaan werken? :D
Gaat wat ver niet waar... Moet wel binnen de perken blijven.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:09

Maar wanneer ben je nederlander? Van wie is dit land?En als dit land al echt van iemand is, is Europa dan ook niet echt van iemand? Hebben die mensen niet evenveel recht op onderdak als een zwerver heeft?

Is het ook niet een beetje krom dat de grenzen openstaan voor de buitenlanders met geld etc en dat de meeste vluchtelingen weer worden teruggestuurd? Dat Nederland dus schijnbaar ook echt wat aan de mensen moet hebben voordat ze echt welkom zijn?

Waarom komen luie autochtone mensen (die bestaan ook, die niet meer naar school en werk willen gaan) soms voor vluchtelingen die wel hard willen werken? Waarom vinden sommige werkloze mensen zich te goed voor bepaalde baantjes en dan nog zeuren als er een buitenlander komt die het werk wel wilt aanpakken, jij had ook een kans. Gaat natuurlijk niet altijd op omdat hoogopgeleiden vaak 'duurder' zijn en ook worden afgewezen daarom maar sommige mensen voelen zich ook te goed ervoor.

Er zijn veel dingen die verbeterd kunnen worden (er zijn ook duizenden zwerfjongeren in Nederland die niet opgevangen kunnen worden), dat deze mensen nu ook een onderdak hebben is er iig al 1. Idd banketstaaf als jij als geboren & getogene al jaren op een wachtlijst staat, maar je hebt iig al vaak al een dak boven je hoofd :).

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:09

Polen doen veel werk waar Nederlanders voor bedanken dus wees blij dat zij het werk wel doen!

Wat betreft de woningen is het inderdaad zuur voor de mensen die daardoor langer moeten wachten. Maar ik denk dat die in betere omstandigheden wachten dan dat die 'pardonners' naar hun oorspronkelijke woonplaats waren terug gestuurd.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:11

Equidea schreef:
Dus... Elke werknemer in NL in de toekomst alleen nog Pools. En nederlanders mogen dan zeker in polen gaan werken? :D

Ik ben het met je eens dat dat te ver zou gaan, maar het werk dat de Polen hier (over het algemeen) doen is werk waar 99% van de Nederlanders zich te goed voor voelt. Ik geef die werkgevers geen ongelijk dat ze goede krachten uit Polen aannemen dan.. :=

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:12

Bekachelijk hé hoe royaal buitenlanders behandeld worden.
Las laatst over een uitkering van 500 euro per dag(!!!) dat ze kregen omdat de regering in Belgie hen geen dak konden bieden. Stuur ze dan toch gewoon lekker terug.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:13

Ik ken een aantal buitenlanders (werken zwart als poetshulp voor een paar mensen die ik ken), en die hebben allemaal jarenlang op de zak van de gemeente geleefd. Zitten in de bijstand, en krijgen dus elke maand ruim 1000 euro om niks te doen.. en daarnaast werken ze dus zwart. Ze gaan de hele zomer op vakantie naar hun eigen land (terwijl ze als vluchtelingen hier zijn gekomen, met het verhaal dat ze in hun eigen land zouden worden vermoord).. En het ergste is dat alles daar wordt doorverteld, als in 'in Nederland krijg je héél veel geld zonder iets te hoeven doen, en je krijgt een huis'. En die mensen begrijpen gewoon echt niet dat er hier in Nederland ook arme mensen zijn. Ze hebben echt het idee dat iedereen hier rijk is, en dat de staat gewoon geld kan blijven uitgeven..
Nu kreeg die man van het gezin pas geleden een baan aangeboden.. een baan bij een goed bedrijf, MET een bedrijfsauto. Maar toen zeiden ze letterlijk 'maar ik krijg nu minder geld dan eerst' en hebben de baan weer opgezegd om weer uitkering te krijgen :=
Ik vind het belachelijk. Menigeen zou dolblij zijn met een goede baan met bedrijfswagen..

En nu zit ik sinds kort in de bijstand omdat mijn bedrijfje niet meer liep.. krijg ik te horen dat ze voor mij 'zo snel mogelijk een baan gaan zoeken, ik moet alles aannemen al is het een baantje bij McDonalds, want ik ben niet ontslagen geworden'.. Nou, dan denk ik, zoek eerst eens iets voor die mensen die al tig jaar een uitkering hebben. Ik ga zelf liever op zoek naar een baan die bij mijn opleiding aansluit. Geef die McDonalds baantjes dan aan de mensen die al vanaf hun eerste dag in nl in de bijstand zitten..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:14

Equidea schreef:
KiWiKo schreef:

misschien moeten Nederlanders hun werkmentalilteit wat bijstellen :)

je kan toch moeilijk van een werkgever verwachten dat die A twee keer zoveel moet betalen B veel minder productiviteit heeft en C alleen maar hoort over de rechten van de werknemer :D :D

Polen doen gewoon hun werk... PUNT :) en doen dat goed, en werken hard.

Ligt dus aan jezelf of je hier op kan concureren :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:14

Kijk eens rond op bijvoorbeeld de kermis...daar stikt het de moord van de polen.Die mensen werken dag en nacht hard voor een paar rotcenten waar wij ons bed niet eens voor zouden uitkomen.
Tuurlijk hebben werkgevers liever 'goedkoop' personeel.
Maar dit is best wel off-topic.

Maar in mijn ogen hebben de buitenlanders een streepje voor in nederland.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:16

gekkesies schreef:
Equidea schreef:

Ik ben het met je eens dat dat te ver zou gaan, maar het werk dat de Polen hier (over het algemeen) doen is werk waar 99% van de Nederlanders zich te goed voor voelt. Ik geef die werkgevers geen ongelijk dat ze goede krachten uit Polen aannemen dan.. :=

was overigens ook maar een voorbeeld hoor.
Maar ergens zou het wel handig zijn om grenzen te stellen voor ditsoort praktijken. Nu is het inderdaad nog werk dat Nlers niet zo graag willen, maar wie weet word het later ook zo bij 'echt' werk waarvoor gestudeerd moet worden (nogal kromme formulering, neem me niet kwalijk :o ).

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:16

marlies85 schreef:
Maar in mijn ogen hebben de buitenlanders een streepje voor in nederland.

Helemaal mee eens, wat ik OOK zie als discriminatie (tov ons dan)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:18

unicorn_kiss schreef:
Bekachelijk hé hoe royaal buitenlanders behandeld worden.
Las laatst over een uitkering van 500 euro per dag(!!!) dat ze kregen omdat de regering in Belgie hen geen dak konden bieden. Stuur ze dan toch gewoon lekker terug.

daar wil ik ook wel voor in een caravan slapen :oo
Zo dan word je echt slapend rijk, 30x500= 15.000 p/m x 12 = 180.000 per jaar. :x

hoeveel kregen die dure bankmannetjes die een tijdje terug op tv waren met hun bonus?
Laatst bijgewerkt door Equidea op 05-10-09 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:18

Equidea schreef:
marlies85 schreef:

Nee maar op deze manier krijg je wel een beetje een reden ervoor...
Vind het ook maar niks dat al die poolse mensen hier werken... terwijl er toch nog imo vrij veel mensen geen werk hebben.
Het is niet zo dat er een overvloed aan werk is... Het was anders geweest als dat wel zo was.

het aantal Poolse werknemers is aan het afnemen in ons land..

Maargoed.
Zelf vind ik de reacties een beetje zwart/wit!!

1. Het artikel is wel het meest beknopte, onvolledige artikel ever. We weten helemaal niet wat er speelt..
2. Denk je nou echt dat die asielzoekers in een mooie nieuwbouwwoning terecht komen met 4 slaapkamers en een uitzicht van je-van-het..?
Deze mensen komen terecht in huizen waar je je hond bij wijze van nog niet zou laten slapen.
3. Wat nou als we deze mensen niet zouden helpen. Ze gewoon aan hun lot zouden overlaten.. 'ze zoeken het maar uit!' Lekker alle Autochtone Nederlanders aan een huis helpen en die autochtone het lekker zelf laten uitzoeken.......
Jeetje. Dan gaan we pas echt geld verliezen. Die 'buitenlanders' waar we het hier over hebben, (ik laat buiten beschouwing of het wel of niet goed is dat ze hier zijn) die zijn nergens zonder die hulp die 'we' ze bieden door bijvoorbeeld het vinden van een (voor hun nog enigzins betaalbaar) onderkomen. Als er geen instanties zouden zijn die deze mensen helpen, zouden al deze 'buitenlanders' op straat staan, en zou het aantal zwervers oplopen en bedenk maar eens hoeveel problemen en kosten dat met zich meebrengt.
4. In het artikel wordt vermeld dat de mensen uit asielzoekerscentra worden geplaatst in een woning nabij hun vorige verblijf..
De (meeste) autochtone Nederlanders die een ander huurhuis zoeken, hebben al een huis waar ze op dat moment wonen. Ze willen dan alleen van woning of locatie veranderen. De 'buitenlanders' waar het in dit geval over gaat, hebben geen huis, helemaal niets.

Laten we nou gewoon wat ruimdenkender worden (verder kijken dan onze neus langis..) en onszelf afvragen hoe het zou zijn als het andersom was geweest..
En dan moeten we ons ook eens bedenken dat niet iedere buitenlander een schurk is, en er alleen maar op uit is om ons geld af te nemen! Denk eens aan al die vrouwen of gezinnen die wordt afgeslacht zodra ze terugkeren naar hun oude land..

Geloof me, meerendeel van de 'buitenlanders' die in asielzoekers centra verblijven, zouden willen dat ze gewoon in hun eigen land hadden kunnen blijven.
Ja, ze kosten geld; ja, ze kunnen voor problemen zorgen; ja, de meeste hebben een andere cultuur en andere normen en waarden..
Maarja.. het zijn ook maar gewoon mensen he..

En voor diegene die zeggen dat de buitenlanders een streepje voor hebben in ons land...
Zou je met ze willen Ruilen dan?? . |o