Citaat:Oorlogsheld (83) verzon complete carriere
Hij was zo'n authentieke oorlogsheld: de 83-jarige Australische Rex Crane. Deze moedige man schopte het tot hoofd van de krijgsgevangenen-organisatie Prisoner of War Association of Australia. Maar zoveel heeft hij helemaal niet bereikt in zijn 'oorlogscarrière'. Deze oude baas heeft namelijk nooit gevochten in De Tweede Wereldoorlog. De Japanse gevangenis, waar hij in opgesloten zou hebben gezeten, heeft hij ook nooit gezien. Naar aanleiding van een interview dat hij aan de Australische krant The Age had gegeven, doet de politie momenteel onderzoek naar Crane. In dat interview staat dat Rex nooit heeft gevochten tijdens WOII. Hij vertoefde toen gewoon in Adelaide. Ook heeft hij nooit bij het leger gezeten en hij heeft nog nooit een uniform aangehad. Rex had alleen over de onbeschoftheid van de Japanse kampbewakers in Singapore gelezen. "Het lijkt erop dat het verleden mij ingehaald heeft, niet?", zei de leugenaar-eersteklas nadat de krant hem bewijzen voorlegde van zijn oplichterij. "Ik had altijd gehoopt dat ik het tot het einde zou volhouden en dat niemand er achter zou komen". Rex Crane dreigt nu zijn royale pensioen, dat hij ontving als voormalig krijgsgevangene, terug te moeten betalen.
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/457 ... gsheld_(83)_verzon_complete_carriere.html
Zoiets verzin je toch niet? Wat bezield iemand om zo`n verhaal helemaal te verzinnen???