Bos: Zwaar werk moet worden afgeschaft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:53

Citaat:
zondag 20 september 2009 09:35

PvdA-leider Wouter Bos wil werkgevers wettelijk verplichten het werk zo te organiseren dat hun werknemers niet meer 'kapot' gaan, maar door kunnen werken tot hun pensioen. Hij hoopt op die manier dat werknemers een verhoging van de pensioenleeftijd makkerlijker accepteren.

Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... schaft.htm

Wat vinden jullie hier nou van? Nee, huizen hoeven niet meer te worden gebouwd, straten niet meer gelegd en noem maar op. Meneer heeft volgens mij geen enkel benul waar hij over praat, weet hij uberhaupt wel wat (zwaar) werk inhoud??

bromfiets

Re: Bos: Zwaar werk moet worden afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:54

Leuk bedacht maar het lijkt me alles behalve haalbaar...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:06

Is dit een grapje? Als er geen zwaar werk meer gedaan wordt dan komt heel Nederland stil te liggen. Soms lijkt het wel of heel Den Haag één eiland is en ze daar nooit van af komen.

Daarbij ook mensen die geen zwaar werk doen willen niet langer doorwerken lijkt me sowieso al appels met peren vergelijken maar goed.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:08

Best een geinig idee maar onmogelijk uit te voeren.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:10

Juist ja.... en wat is precies de definitie van zwaar werk??
Er gaan trouwens ook genoeg mensen kapot aan geestelijk zwaar werk.

Verder nog nuttige ideetjes? :+

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:11

Tja... de bouwsector ligt toch al op zijn gat, dus dan kunnen we het net zo goed helemaal afschaffen :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:12

Inderdaad absoluut niet haalbaar...
Meneer Bos: Dream on...

En inderdaad shera: genoeg mensen die geestelijk aan hun werk onderdoor gaan... Dus niet alleen lichamelijk zwaar werk is een probleem. :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:14

Typisch iemand die weinig in het echte leven staat maar in een gouden torentje zit.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:18

u-huh.Zwaar werk moet worden afgeschaft.Hoe komt meneer Bos dan aan zijn prachtige kantoor?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:22

Hoe zullen de straten dan gelegd gaan worden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:22

hmzzzz niveau Wilders deze stelling van meneer Bos..........

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:37

Hmm,ik ben eigen baas en hoefsmid,toch maar ff met de baas overleggen...
Baas zegt,kan niet of moet 1000% duurder worden.
Kan ik ,,heel'' en snel met pensioen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:51

Oh, dan gaan de icters hier nog meer gamen dan ze al doen :=
Stel je voor dat ze moe worden zeg :oo

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:02

Lachen, ik zit in het onderwijs en als er ergens veel uitval is, is het geloof ik wel daar, veel mensen met name met psychische klachten, oververmoeid, overspannen, burn outs... Helaas, het hele Nederlandse onderwijs op de schop :D

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:04

vriendlief zit in de asfalt en ja absoluut de jongens werken hard en verdienen te weinig na het werk wat ze verrichten

zwaerlief het zelfde is soms weleens tot 23.00 van de hut maar goed het kabinet betaald de huur voor ons niet dus er moet jhard gewerkt worden

erger me kapot aan wat ze allemaal eruit braken zelf hebben ze namelijk niks te lijden

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:42

Urielle schreef:
Lachen, ik zit in het onderwijs en als er ergens veel uitval is, is het geloof ik wel daar, veel mensen met name met psychische klachten, oververmoeid, overspannen, burn outs... Helaas, het hele Nederlandse onderwijs op de schop :D

Mijn schoonvader ook... hij is 63 volgens mij en is net met prepensioen. De druk, stress, een klas vol drukke leerlingen, hij zou het echt niet meer aankunnen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:47

Oke en het Nederlandse volk neemt de regering nog serieus??

Ongelofelijk.. Ze moeten het niet de 2e kamer noemen, maar het circus :+

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:35

Wat denk je van de zorg.. voortaan die mensen gewoon maar ongewassen in bed laten liggen dan }:0
Het worden echt steeds onnozele uitspraken daar zeg...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:38

Waahahahahahahah, mijn man (werkt in de bouw) heeft idd ook zijn baas al gebeld met het idee van Dhr. Bos. Ze hebben samen smakelijk gelachen idd.

Hoezooooo ivoren toren en de werkelijkheid uit het oog verloren? Hoezoooo is het vreemd dat niemand de politiek ooit nog serieus neemt? Als je alle zwaar werk zowel geestelijk als lichamelijk wil bannen, ligt de BV NL op zijn gat. Ongeloveloos zulke opmerkingen!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:40

Eeeeeh...

Citaat:
PvdA-leider Wouter Bos wil werkgevers wettelijk verplichten het werk zo te organiseren dat hun werknemers niet meer 'kapot' gaan, maar door kunnen werken tot hun pensioen.

Zorgen voor een betere werkverdeling (zodat zwaar werk relatief gezien minder zwaar wordt) is iets anders dan zwaar werk afschaffen. ;)

Ik krijg de indruk dat de Nederlandse pers de zaken iets te zwart/wit heeft opgevat. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:42

Karin schreef:
Eeeeeh...

Citaat:
PvdA-leider Wouter Bos wil werkgevers wettelijk verplichten het werk zo te organiseren dat hun werknemers niet meer 'kapot' gaan, maar door kunnen werken tot hun pensioen.

Zorgen voor een betere werkverdeling (zodat zwaar werk relatief gezien minder zwaar wordt) is iets anders dan zwaar werk afschaffen. ;)

Ik krijg de indruk dat de Nederlandse pers de zaken iets te zwart/wit heeft opgevat. ;)

Precies :j
En meer gebruik maken van slimme methoden. Bij ons wordt de straat bijvoorbeeld niet steen voor steen gelegd, maar tilt een aparaat een hele vierkante meter stenen en zo in. De stratenmakers hoeven dan niet de hele dag op hun knieën te werken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-09 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:42

Karin schreef:
Eeeeeh...

Citaat:

Hoe zou hij metselen minder zwaar willen maken? Of timmeren? Of beton storten? Of.... vul maar in? Ook stratenmakers zullen nog steeds op hun knieen moeten lijkt me, en geestelijk zwaar werk... had ie ook nog ideeen erbij staan.... ;)

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:45

volgens mij staat er niet zozeer dat het helemaal afgeschaft moet, maar dat het moet worden aangepast, zodat het
niet meer onder de noemer 'zwaar' zou vallen.

hoe dat er concreet uitziet ben ik ook benieuwd naar...

werknemers die om de 10 minuten verplicht pauzes nemen.
masseuses aanwezig bij de bouwput...
een biertap standaard paraat..

ik ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:45

@Breghje: Bijvoorbeeld door mensen niet de hele dag te laten metselen/timmeren/betonstorten maar dat te laten afwisselen met andere dingen, zelfde geld voor geestelijk zwaar werk.
Als je de hele week, elke dag lang precies hetzelfde doet is het veel zwaarder dan wanneer je kan wisselen in je werkzaamheden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:51

Blijheid schreef:
@Breghje: Bijvoorbeeld door mensen niet de hele dag te laten metselen/timmeren/betonstorten maar dat te laten afwisselen met andere dingen, zelfde geld voor geestelijk zwaar werk.
Als je de hele week, elke dag lang precies hetzelfde doet is het veel zwaarder dan wanneer je kan wisselen in je werkzaamheden.

Het is een heel erg leuk idee, maar met de moordend korte opleverdata die ze nu al hebben om de gebouwen klaar te moeten hebben geen haalbare kaart, tenzij er een paar extra bouwploegen bijkomen wat de nieuwbouwprijzen niet ten goede zal komen. Plus zouden dan heel veel mensen ook nog eens omgeschoold moeten gaan worden om elkaars werk over te nemen, en vooral in de ruwbouw ís er niets anders te doen dan stellen, beton storten etc. Jaaaa pauze houden, maar dan komen die opleverdata weer om de hoek kijken.