Dag Herdenken Geweldslachtoffers/ 19-09-2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Dag Herdenken Geweldslachtoffers/ 19-09-2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 22:21

Ho Ho stop!!! Niet wegklikken!!! Lees het asjeblieft even verder!!!

Vandaag is mijn schoonmoeder (of ja hoe moet ik haar noemen, mijn vriend, haar zoon, is vermoord) naar de dag herdenken geweldslachtoffers geweest...
Ik ben niet meegegaan... Ik draag mijn vriend iedere dag bij me in mijn hart en denk iedere ochtend als ik wakker wordt meteen aan hem en ik val met hem in slaap... Als ik naar zo een dag ga kan ik daar dagen kapot van zijn en dat kan ik gewoon niet handelen... Er staat bij mij thuis altijd een kaarsje voor hem aan...

De dag is ervoor, om samen een signaal af te geven met het lint, waarop vele namen van slachtoffers, dat zij meedragen door de straten van Breda.
Zij zullen daar om 14.38 uur samen twee minuten stilte in acht nemen en hun dierbare herdenken.

Mijn vriend zijn moeder is 2 jaar geleden een petitie begonnen en pleit voor hogere straffen in Nederland (zie link)
http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ne ... tie&id=388

Vandaag heeft ze zo een zware dag achter de rug en morgen is ze jarig!!! Ze is altijd zo druk bezig met de petitie en kijkt iedere dag een paar keer of er een stem bijgekomen is... Aan het begin gingen de stemmen hard, maar nu druppele ze mondjesmaat binnen... Zij krijgt haar zoon hiermee niet terug, maar strijdt voor andere slachtoffers en nabestaanden, hoeveel moeten er nog komen? Ik hoop dat ik jullie aandacht gewekt heb en hopelijk een paar stemmen hiermee binnenhaal!!!

Bedankt voor de aandacht!!! Ik dacht ook dat het mij nooit zou gebeuren!!! Maar mijn vriend is gewoon koelbloedig vermoord en de moordenaar heeft 1 jaar gevangenisstraf en 2 jaar TBS gekregen!!! Geen straf is goed genoeg in mijn ogen, maar van deze straf heb ik slapeloze nachten gekregen... De moord is tevens door de buurman gefilmd, maar het filmpje gaf de moordenaar een kortere straf omdat hij publiekelijk veroordeelt was op youtube!!!

Bedankt voor jullie aandacht!!!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 22:31

Er zijn nu 3280 stemmen binnen via het internet...
Ook is zijn zijn moeder, broer, vrienden, nicht de straat opgegaan met petities en er zijn nu 10.000 stemmen binnen...
Nog 10.000 te gaan en de regering gaat er naar kijken!!!

Ik hoop op wat steun!!! :)

HubbaBubba

Re: Dag Herdenken Geweldslachtoffers/ 19-09-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:38

Mijn stem staat erbij!
En in mijn ogen is ook geen straf hoog genoeg voor dit soort, tsja heb niet eens een naam voor ze...
Waarom moeten ze onschuldige mensen afslachten, waar gaat het heen in deze wereld...

Heel heel veel sterkte!!!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 23:04

Bedankt Hubbabubba!!!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 12:21

Er is sinds gister 1 handtekening bijgekomen!!! :)
De handtekeningen gaan niet echt snel, maar ik hoop wel dat ze uiteindelijk de 20.000 haalt...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:29

Ook ik heb getekend.

Ook vanuit hier, veel sterkte.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 18:41

Bedankt Vliendertje!!!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:09

Voordat ik iets teken heb ik eerst een vraag. 2 jaar TBS? TBS wordt toch niet in jaren aangegeven?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:00

Hoi Betteke,
Ik heb het opgezocht op internet en het is 1 jaar jeugddetentie en jeugd-TBS...
Ik heb me vergist in de eis en wat er allemaal is besproken...

Deze petitie is er niet voor mijn vriend, voor hem is het al te laat, de rechter heeft gesproken... De zaak wordt niet heropent tenzij er nieuwe sterke bewijzen omhoog komen...
Dit gaat om volgende slachtoffers van moord en kinderen die misbruikt worden... Ik vind persoonlijk dat een moordenaar nooit meer op straat hoeft te komen!!! Hun hebben een leven genomen... Zou niet eerlijk zijn als de moordenaars na een paar jaartjes brommen verder konden gaan met hun leven... En het risico nemen dat ze misschien weer iemand omleggen!!!
Maar misschien denk ik zo omdat ik het zelf van dichtbij mee heb gemaakt...

(Ik heb de rest van de tekst en link toch weggehaald... Bedacht me dat hier ook jonge meiden op bokt zitten en dit is toch wat schokkend...)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 14:00

ER zijn alweer 10 stemmen bijgekomen!!!