Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 15:25

Gezien de uitspraken van Geert Wilders van gisteren tijdens de nabeschouwingen van Prinsjesdag (de bekende "kopvoddentax" - uitspraak) zat ik net eens een beetje na te denken over hoe het circus Wilders nu eigenlijk zal gaan eindigen bij de komende verkiezingen... of komt er een voortijdig einde aan?

Eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen als Wilders eindigt als Pim Fortuijn destijds, al hoop ik dat natuurlijk niet voor hem. Uiteindelijk gun je niemand een voortijdige dood, hoe bizar of wazig zijn uitspraken ook kunnen zijn. Maar goed, Wilders maakt zich nu niet bepaald populair en ik vraag me dan ook af waar het einde is, voorlopig lijkt het namelijk nog niet in zicht.

Het is allemaal een politiek spel in de populariteitsrondes, steeds maar hopende op een extra zeteltje er bij, en verrek - het lijkt hem nog te gaan lukken ook! Noem het waanzin, noem het lef hebben, maar Wilders' populariteit stijgt met iedere nieuwe uitspraak.

Waar eindigt het? Grootste partij van Nederland? Of toch niet? Grootspraak? Of daden? En WAT als Wilders daadwerkelijk in de regering komt? Hoe gaat het land er uit zien met een Minister President Geert Wilders? (Oh my.... lachkramp)

Of kunnen we met zijn allen misschien toch nog rekenen op een tweede scenario Fortuijn, en staat er strakjes een tweede Volkert van der G. te wachten om genadeloos toe te slaan? En zullen we het, net als destijds bij Fortuijn, nooit te weten komen?

Meningen of filosofieen? graag!!!

Sani

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:27

Het zou mij niets verbazen als er een vroegtijdig eind zal komen aan het leven van Wilders.
De manier waarop hij praat en zich opstelt tegenover mensen is bijna schandalig.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:28

Ik denk niet dat er veel partijen zijn die met hem een regering willen vormen ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:29

Ik heb ook altijd gezegd dat hij niet op een natuurlijke manier aan z'n einde komt := Ben ook bang dat 'ie wordt neergeschoten/gestoken o.i.d.

Ik denk dat hij wel hoog eindigt in de verkiezingen eigenlijk! Veel mensen kunnen zich toch wel vinden in (sommige van) zijn ideeën..

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:31

Ach, zoals Jan Marijnissen gister zei: "Lekker zo door laten gaan."

Dan betekent hij straks zijn eigen einde. :)
Kan mij niet snel genoeg zijn.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:32

Veel mensen stemmen op Wilders, omdat ze vinden dat hij 'veranderingen' te weeg kan brengen, maar of dit de juiste veranderingen zijn.... Mijn motto wat betreft Wilders: Een echte meerderheid zal hij in z'n eentje nooit krijgen, en geen partij die met hem samen wil, dus lekker laten kletsen :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 15:33

Faux schreef:
Ach, zoals Jan Marijnissen gister zei: "Lekker zo door laten gaan."

Dan betekent hij straks zijn eigen einde. :)
Kan mij niet snel genoeg zijn.

Vind het wel heel hard om iemand dood te wensen hoor.....

Dat je het niet met iemand eens bent okee, maar je zou ook kunnen zeggen: Ik hoop dat ie verliest bij de verkiezingen, of dat niemand op hem stemt - dat hij de kamer uit gegooid wordt... zoiets. Maar dit vind ik wel erg euhh... hard.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:33

Ik zat me gisteren echt te bedenken; die haalt zichzelf een liquidatie op de hals...
En daar bedoel ik echt niet mee dat ik het daar mee eens ben, dat ik er achter sta of whatever, maar hij gaat écht heel erg ver in zn opmerkingen. Haalt zichzelf een hoop woede en haat op de hals en dat kan nog wel eens heel verkeerd voor hem aflopen :=
Ik hoop dat mensen hem gewoon niet meer serieus gaan nemen en dat hij zelf ook in ziet dat hij idioterie uitkraamt en dat hij zichzelf diep gaat schamen in een hoekje, maar dat zal wel niet gaan gebeuren :+

Faux zegt toch niet dat ze hem doodwenst? Ik vatte het bericht meer op als; zijn einde in de politiek :=
Laatst bijgewerkt door Britt op 17-09-09 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:34

Ik hoop echt dat dit een keer op houdt. In zo verre, ieder zijn mening ook Wilders maar alsjeblieft die man niet in de regering.
In de oppositie ok, daar kan hij weinig kwaad behalve dat hij wel mensen kwetst wat ik al erg genoeg vind.

Hij is extreem discriminerend en hoe ver ga je door hè. Nu mogen er van hem geen buitenlanders in Nederland. Hoe lang gaat het duren voordat je als Nederlander die een paar jaar in het buitenland heeft gewoond ook niet meer welkom bent.

Die man is bijna krankzinnig vind ik. Die hoofdoekentaks, werkelijk waar :r
Ik zie trouwens liever een hoofddoek dan zijn kapsel :+ .

Ik hoop voor hem dat ie nog een lang leven voor zich heeft maar ben bang dat als het zo door gaat er vast wel iemand is die voortijdig die man vermoord. En ik kan het degene nog niet kwalijk nemen ook niet. (zou het zelf nooit doen hoor)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:35

Ik geloof niet dat deze man geliqideerd wordt!

Of hij raakt in de vergetelheid na een zeer trieste afgang (vergelijkbaar met Verdronk )

Toch blijft er wat aan me knagen dat hij eens heel veel te zeggen gaat krijgen op welke manier dit is weet ik niet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 15:35

Somebody_ schreef:
Veel mensen stemmen op Wilders, omdat ze vinden dat hij 'veranderingen' te weeg kan brengen, maar of dit de juiste veranderingen zijn.... Mijn motto wat betreft Wilders: Een echte meerderheid zal hij in z'n eentje nooit krijgen, en geen partij die met hem samen wil, dus lekker laten kletsen :D

Feit is wel dat als hij de grootste partij van NL wordt, en CDA bijvoorbeeld tweede, dat er zo een coalitie gevormd is hoor.... CDA heeft namelijk al gezegd dat ze graag willen regeren. En dat ze een samenwerking met PVV niet uitsluiten. Laten we dan maar niet hopen dat het op deze uitslag uit gaat draaien.

Een samenwerking met bijvoorbeeld SP of Groen Links dat zal um idd niet gaan worden nee :D

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:36

Dood en onder de zoden..!

Dat was mijn eerste gedachte.
Goed, mijn tweede gedachte, in ieder geval uit de kamer en het liefst uit de politiek. Mafkees.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:37

Barmat schreef:
Somebody_ schreef:

Feit is wel dat als hij de grootste partij van NL wordt, en CDA bijvoorbeeld tweede, dat er zo een coalitie gevormd is hoor.... CDA heeft namelijk al gezegd dat ze graag willen regeren. En dat ze een samenwerking met PVV niet uitsluiten. Laten we dan maar niet hopen dat het op deze uitslag uit gaat draaien.

Een samenwerking met bijvoorbeeld SP of Groen Links dat zal um idd niet gaan worden nee :D

Geloof mij, CDA en PVV samen? Mwah.... Gezien Balkenende zijn opmerking vanmiddag in de kamer.... :D :D

Mocht je het gemist hebben:
Citaat:
Balkenende blij verrast door Wilders DEN HAAG -
PVV-leider Wilders heeft premier Balkenende blij verrast tijdens de algemene beschouwingen in de Tweede Kamer. Naar aanleiding van geruchten over een mogelijk Europees avontuur van Balkenende, vroeg PVV-leider Wilders naar het aanblijven van de premier. Dit tot groot genoegen van de premier zelf.

„Wat is dit voor mij een fantastisch moment”, verwees Balkenende naar de eerdere momenten dat Wilders steevast om het aftreden van Balkenende vroeg. „En dan nu de vraag: u gaat toch niet weg. Dit is een van de grootste momenten van de heer Wilders in de Kamer”, zei Balkenende. De opmerking leidde tot enige hilariteit in de Kamer.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 17-09-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:38

haha ik moest er wel om lachen. Ik kan me nog steeds vinden in sommige ideeen die hij heeft maar om een ''kopvodden'' tax in te brengen nee dat vind ik belachelijk.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:39

Wilders is misschien niet zo tactisch in zijn uitspraken maar hij zegt toch wat veel mensen denken.

maar vrees wel dat hij net zo zal gaan eindigen als Pim Fortuyn

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:40

Ik bedoel inderdaad zijn einde in de politiek. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:41

ik vind hem wel 'verfrissend' tijdens het debat....hij benoemd wel de problemen,iets wat andere partijen niet echt durven.

Waar dit eindigt?
geen idee,het enige wat ik begrijp is dat het volk het zat is....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:42

Pashon schreef:
Wilders is misschien niet zo tactisch in zijn uitspraken maar hij zegt toch wat veel mensen denken.

getver ik hoop echt dat het niet zo is?? :\

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:42

MoonChloe schreef:
Pashon schreef:

Hij zegt iig niet wat ik denk :D

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:43

Zou me net zoals velen niks verbazen als hij vroegtijdig aan zijn einde komt...

Denk ook wel dat hij redelijk hoog eindigt, veel mensen zijn het eens met een aantal van zijn agendapunten. Alleen denk niet dat Dhr Wilders in de regering komt aangezien er volgens mij niet veel partijen zijn die met hem een regering willen vormen...

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:44

Wanneer hij heel erg veel stemmen haalt bij de volgende verkiezingen is het wachten op interne partijproblemen...
Ik weet even niet hoeveel zetels de PVV nu heeft in de Tweede Kamer, maar volgens mij, als de PVV inderdaad richting 30 zetels gaat, dan komen er vanzelf problemen met de invulling van de zetels.

Wilders is een 'haantje', als de zetels gevuld gaan worden, zullen er ongetwijfeld meer 'haantjes' binnen de partij komen... En 99 van de 100 keer vliegen 'hanen' elkaar op een gegeven moment in de haren.

Er zal ruzie uitbreken binnen de partij en van alle 'beloftes aan de bevolking' zal niets meer komen, door intern gedoe om ego's... En over 8 jaar horen we helemaal niets meer over de PVV.
Als iemand het in zijn/haar hoofd haalt om Wilders iets aan te doen waardoor hij overlijdt, wordt hij waarschijnlijk alleen maar meer op een voetstuk geplaatst (en ik vrees dan eigenlijk grotere spanningen tussen verschillende delen van de bevolking). Dus ik hoop dat hij gewoon rond blijft lopen en eigenlijk zo weer van het politieke toneel verdwijnt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:46

Dood en begraven vrees ik....
Ik gun het hem niet, want iedereen heeft recht op een mening. En ik vind het vreselijk dat hij zoveel doodsbedreigingen krijgt, want zo kweekt men natuurlijk ook geen symphatie.

Maar in de regering komt hij niet, want niemand die met hem een coalitie wil vormen.

Ach, laat hem maar gewoon l*llen.... niet teveel aandacht aan besteden waar daar aast hij op.

Na Pim viel lijst Fortuyn ook volledig uit elkaar... Denk dat het voor Wilders ook zo zal gaan: hij weg? dan is de partij ook dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:46

Ik ben absolute voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar wat die kerel uitkraamt is ronduit kwetsend en schadelijk voor een multiculturele samenleving. Maar om 'm dood te wensen gaat me te ver. Ik hoop gewoon dat die ene hersencel die 'ie nu heeft en helaas alleen gebruikt om niet in z'n broek te plassen, zich toch ooit nog gaat vermenigvuldigen en voor meer fatsoen gaat zorgen.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:47

Ik moet zeggen dat ik achter veel van zijn argumenten sta.
Hoewel ik wel van mening ben dat hij ze wat respectvoller kan brengen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:48

MoonChloe schreef:
Pashon schreef:

misschien niet wat jij en sommigen anderen denken, maar hij zegt veel dingen waar een hoop mensen zich in kunnen vinden.
tja het hoofddoekentax is misschien een kreet van aandacht omdat sommige onderwerpen weldegelijk aandacht verdienen en hij dat op zo'n manier bespreekbaar/ duidelijk wil maken.