Verbod natuurlijke geneesmiddelen en biologische voeding.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Verbod natuurlijke geneesmiddelen en biologische voeding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:21

Omdat mijn verzoek dit op de voorpagina te zetten afgewezen is, open ik hier maar even een topic, dit is té belangrijk! Mag ik jullie vragen dit even goed door te lezen, góed na te denken over de gevolgen en alsjeblieft te tekenen. En mocht je dit ook maar een BEETJE belangrijk vinden, zet dan een link naar dit topic in je onderschrift zodat zo veel mogelijk mensen het lezen. Die miljoen handtekeningen móet gewoon gehaald worden en liefst nog veel meer.

Ik wil nog even benadrukken dat het dus niet alleen om bijv. homeopatische middelen gaat maar óók om biologische voeding!
En ook al heb je niks met natuurlijke geneesmiddelen of biologisch eten/biologische veeteelt, dan nog gaat dit ook over vrijheid van keuzes en vrijheid van beschikking over eigen lijf en leden. En daar kan toch niemand tegen zijn.
Of economische belangen... denk je eens in wat er gaat gebeuren met al die boeren die nu eindelijk, na lang lobbien van organisaties en overheid zelf notabene! en na veel moeite, tijd en héél veel investeringen, overgestapt zijn op biologische landbouw/veeteelt... Juist in Nederland, waar die ontwikkeling al volop gaande is betekent zo'n wet een economische strop van wereldformaat!

Dit verbod is een enorme sprong terug in de tijd! Willen we dat? Ongeacht of je zelf wel of niet onbespoten groenten en scharreleitjes eet of vallen en stoten gel smeert?

Onderwerp: Verbod natuurlijke geneesmiddelen

http://www.eliant.nl/?ac=Teken+de+petitie

Beste mensen,

De overheid is steeds meer natuurlijke geneesmiddelen en biologische voeding aan het verbieden. Eind 2009 zou deze zogenoemde ‘Codex Alimentarius’ regel in gaan. Maar als er 1 miljoen handtekeningen zijn dan wordt dit eerst bespreekbaar gemaakt. Weinig mensen weten hiervan omdat het niet in het reguliere nieuws te vinden is. Dus voordat we het weten gaat deze regel sluipsgewijs al in en heeft u alleen nog de keuze uit giftig bespoten voedsel en chemisch/syntetische medicijnen. En dan is het te laat!

Er gaat het gerucht dat het wel meevalt, maar dat is niet waar: in sommige landen zijn al bedrijven failliet of failliet aan het gaan. Een producent van natuurlijke shampoo e.d. mag officieel zijn producten nog wel maken maar niet meer verkopen! Het is dus menens.

Voorbeelden van de nieuwe regels:

- geen natuurlijke vitaminen meer in baby- en kindervoeding (zogenaamde voedselveiligheid).

- een groot deel van alle antroposofische geneesmiddelen (en ook van andere natuurlijke middelen, zoals ayurvedische) valt buiten de toegestane samenstelling en wordt dus verboden (de enige reden is dat de registratie-criteria zo zijn opgesteld dat deze middelen erbuiten vallen).

Vreemd genoeg worden juist de meest natuurlijke middelen verboden. Weet u ook waarom?

Er zijn niet genoeg politieke partijen die tegen de bemoeizucht van de overheid in actie willen komen. Maar bij 1 miljoen handtekeningen is de EU verplicht te luisteren. Daarom is het ontzettend belangrijk dat veel mensen deze actie (Eliant) gaan steunen met handtekeningen.

Eliant is een antroposofisch initiatief, maar de zaak waar zij voor strijden is veel breder. Het gaat niet alleen om alternatieve geneeskunst en babyvoeding maar om de vraag in hoeverre wij toestaan dat de overheid (in dit geval de EU) onze vrije keuze beperkt.

De stand is nu 787457 stemmen! Tot nu toe is dit medium onze enige kracht om hiertegen wat te doen. Dus: vertel het door vertel het door!
Vul je naam en email in om de 1 miljoen te halen zodat het bespreekbaar gemaakt wordt.
http://www.eliant.nl/?ac=Teken+de+petitie

Caira

Re: Verbod natuurlijke geneesmiddelen en biologische voeding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:23

Is dit geen broodje aap verhaal? Kan me niet voorstellen dat dit serieus is

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:27

Is er buiten Eliant nog een bron te vinden waar dit vandaan komt? Dat zou dan toch ergens op een agenda moeten staan die bekend is en toegankelijk voor derden anders kunnen zij dat ook niet weten lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:29

Caira schreef:
Is dit geen broodje aap verhaal? Kan me niet voorstellen dat dit serieus is

Dat lijkt me ook.
Als er zoiets zou gebeuren zouden we de verschillende politieke partijen (denk met name aan GroenLinks en Partij voor de dieren) er echt wel over horen :j

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:32

Nee dit is zeker geen broodje aap verhaal, ik zit op de VHCN, HBO-opleiding voor Veterinaire Homeopathie en via school hebben wij deze info gehad, petitie loopt ook al langer en is binnen 'de sector' al langer bekend. Lees ook het artikel wat op de site genoemd wordt maar. Dit is wetgeving op europees niveau en ook in de US zijn dit soort dingen gaande.
Op de site staan ook alle organisaties die zich in Eliant verenigd hebben, via hun kun je ook verder zoeken.
http://www.eliant.eu/new/lang/en/

Google voor de grap maar eens op Roundup Ready of Monstanto...
Gewassen die genetisch gemanipuleerd worden om bestand te zijn tegen het landbouwgif RoundUp zodat ze gif over akkers kunnen spuiten zonder de gewassen zelf dood te spuiten. Dat is al jaren aan de gang en daar wil men naar toe.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:36

Waarom staat dit dan niet levensgroot in de Telegraaf/AD/Nu.nl/weetikveelwat? :\

Kijk als 't echt zo is dan is 't absurd, maar ik ga d'r nog wel 't een en ander over opzoeken voordat ik dit aanneem als serieus.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:40

Omdat zoveel van dit soort dingen achter de ruggen van mensen om gebeuren.
Degene van wie ik les heb zit in verschillende commissies op europees niveau als het om Homeopathie gaat en er is nog veel meer gaande op dat gebied dan alleen dit. Hele groepen homeopatische middelen worden verboden als ze hun zin krijgen en zij zit in een adviescommissie die dat probeert te voorkomen.

Ik zal haar vragen of ze rechtstreekse links heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:41

Als dat echt zo is, heeft dan al iemand bij de politiek aan de bel getrokken?
Kamerleden beantwoorden over het algemeen snel hun email, misschien kan je er eens een mail aan wagen naar de fractieleden van GL en PvdD?
Ik kan me echt niet voorstellen dat we van die partijen niks horen als er zoiets aan de hand is, beide zijn namelijk behoorlijk goed in herrie maken over zulke dingen en daarmee op tv komen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:42

Uh hallo, als dit zo is lijkt het mij vrij eenvoudig te voorkomen (of op z'n minst een goeie politieke rel laten ontstaan) door deze link met een serieus verhaaltje van diegene uit die commissie te laten sturen naar alle media/politieke mensjes/relsites (geenstijl? fok?) en wachten tot de hel lostbarst.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:48

Het lijkt mij onmogelijk om biologische voeding te verbieden. Als dit al zo was dan zouden de natuurwinkels hiervan moeten weten en zeker de biologische boeren al aan de bel hebben getrokken bij verschillende instanties.

Als je een harde scheet laat, staat Hard van Nederland al aan je deur, en die heb ik er nog niet over gehoord.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:53

De Codex Alimentarius is niks anders dan een VN-organisatie die als doel heeft over de voedselveiligheid te waken en al meer dan veertig jaar normen en richtlijnen hiervoor ontwikkelt.

Omdat de informatie uit het openingsbericht dus niet klopt, plaats ik hier een slotje.

Voor meer informatie kan je hier terecht.