Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 21:41

Citaat:
Een erkend kinderopvanggezin in Antwerpen heeft in de woonkamer een portret van Adolf Hitler aan de muur.

In de boekenkast staat bovendien een uitgebreide collectie naziboeken, zo blijkt uit een undercoverreportage van het Vlaamse programmma Terzake maandag.
De tv-journalist gaf zich uit voor een vader die opvang zoekt voor zijn dochtertje. Na enige tijd ontdekte hij het Hitlerportret.

In de woonkamer staan ook vlaggen van VMO, de verboden extreem rechtse Vlaamse Militanten Orde.

Het opvanggezin is officieel erkend door de instantie Kind & Gezin, die toeziet op de kwaliteit van zulke gezinnen. Zogeheten onthaalmoeders mogen dan thuis tot acht kinderen opvangen als oppas. De opvangmoeder erkent dat Kind & Gezin wat moeite heeft met het Hitlerportret.

''Maar ik werk niet voor hen, ik ben alleen erkend door hen. Ik heb ook nog mijn privacy'', zo verdedigt ze zich in de reportage.

http://www.nu.nl/algemeen/2077095/antwe ... -muur.html

Wat vinden jullie? Moet dit kunnen of gaat dit voor een kinderopvang veel te ver?
Vrijheid van meningsuiting of kan dit echt niet?

Ik ben erg benieuwd :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-09-09 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:43

Ik kan niet over anderen oordelen maar ik zou mijn kind niet bij zo'n opvang willen hebben en vind het persoonlijk ook te ver gaan :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:43

Ik vind het wel een beetje apart en niet echt bij het karakter van een kinderopvang passen. Maar het hoeft natuurlijk niets te zeggen over de kwaliteiten van de oppasmoeder...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 21:44

Maar toch zou ik wel bang zijn dat mijn kind dat soort ideeen en meningen over neemt :=

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:45

Dat zou verboden moeten zijn, om nog iets te gebruiken van die rotvent.

Verbranden die troep.

Pollewoppy

Ja, ik zou mijn kind er ook niet naar toe brengen denk ik...

manonxxlove

ben het eens met pollywoppy.. ik vind het een beetje raar, het hoort er niet tussen te hangen... tekeningen van de kids zijn net zo mooi :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:46

Ik vind het persoonlijk niet kunnen, maar het hoeft niet perse iets te zeggen over de vrouw.

Een ieder heeft recht om te geloven wat hij of zij wilt. Dat er kleine kinderen aan bloot gesteld worden is de keuze en verantwoording van de ouders.

Ik weet wel dat ik mijn kind daar niet bij zou willen hebben.. Ik ben fel tegen discriminatie, een ieder is hetzelfde no matter what colour their skin is or what the believe in..

Het is een grijs gebied in het vakje vrijheid van meningsuiting..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:47

mmm ik denk toch dat je er hier niet mee wegkomt. Als ik even terug denk aan alle regels en eisen die ik gelezen heb voor dit soort opvang :=

Andersom zou ik niet weten hoe het precies zit, ik doe opvang bij de ouders thuis, maar ja dan kan je natuurlijk ervoor kiezen om daar niet te werken, anderzijds als je je kind naar zo'n opvang brengt kun je ook wat anders zoeken

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:47

hoe bont die man het ook heeft gemaakt, het blijft nog een stuk van de geschiedenis.
ik heb er dan dus ook geen enkel probleem mee, al hebben ze er een portret van bin laden hangen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:32

Mijn dochter zou er niet naar toe mogen gaan! In mijn ogen hang je zoiets alleen op als je je er in kunt vinden. Wie weet wat ze die kinderen vertellen... Ik vind het echt niet kunnen!!
Ik vind de beredenering dat het een stuk geschiedenis niet echt een argument om het dan maar goed te keuren. Meestal hang je leuke dingen aan de muur, iets waar je iets mee hebt, dat snappen kinderen ook... Ik bedoel maar!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:07

Onbegrijpelijk.... je kind zou er nachtmerries van krijgen... 't is zó'n lelijke man :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:53

Ik denk ook dat ik mijn kinderen (die ik overigens (nog) niet heb) daar niet naar toe zou laten gaan.
Vaak dragen de mensen toch een bepaalde gedachte uit en ik zou niet willen dat mijn kind daar mee inraking zou komen :n Ik ben fel tegen discriminatie en wil dan ook niet dat mijn kinderen daar mee inraking komen.
Dat het een stukje geschiedenis is, oke, maar dat leren ze dan in mijn ogen wel op school en niet op de kinderopvang :n

*edit* even aangepast :+
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 08-09-09 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:59

Wat een raar iets, als je al perse dingen wilt hebben uit die tijd dan bewaar je dat niet in je woonkamer. Denk dat dit mensen zijn die " fan" zijn van hitler.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:00

slimmerik schreef:
Onbegrijpelijk.... je kind zou er nachtmerries van krijgen... 't is zó'n lelijke man :+

Wuhahahaha _O-

@ SAKKIA, Volgens mij klopt je eerste zin niet?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:01

Shauni schreef:
slimmerik schreef:

Wuhahahaha _O-

@ SAKKIA, Volgens mij klopt je eerste zin niet?

Je hebt gelijk, ik heb het aangepast :j

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:04

ik vind het een schandaal dat dat mag.
griezel.
mijn halve familie is daar die Grr.$#%*& vermoord

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:05

Weghalen die kinderen!
Willens en wetens die man adoreren getuigd van een hoge mate infantiliteit...
Ziek...

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:09

Heb de reportage niet gezien, maar vanmorgen op de radio op weg naar mn werk wel n deel uit de reportage gehoord waarin de dame dus erkend dat zij en haar man een nazistische leefwijze hebben.

Er werd nadien gebeld met een woordvoerdster van Kind&gezin.
Zij gaan meteen opnieuw onderzoek uitvoeren naar deze dame & haar opvang, maar blijkbaar is dit niet nooit aan de oppervlakte gekomen!? En zijn de kinderen hier altijd goed opgevangen geweest...
Tja wat is vrije meningsuiting in een dergelijk geval natuurlijk?
Het stond ook ter discussie om haar vergunning in te trekken. Maar in BE mag zij ook opvang uitbaten zonder 'goedkeuring' van Kind & gezin... Ik zou er mijn kind iig niet naartoe brengen denk ik.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:10

Ik vind dat ook niet kunnen. Die boeken nog tot daarentoe, daar kun je best in geinteresseerd zijn. Maar zelfs een foto van Hitler en die vlaggen vind ik niet kunnen. Ik zou mijn kinderen daar echt niet bij willen hebben.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:47

Mijn kinderen zouden er niet heengaan. Boeken tot daar aan toe, ligt eraan of het een hele kast is of een boek omdat het toch een stuk geschiedenis is.
Maar een portret??? Dan moet er toch iets beter naar die vrouw gekeken worden of ze wel geschikt is als opvangouder. Wie weet wat ze die kinderen allemaal bijbrengt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:52

vreemd....ik vind het prima dat die vrouw thuis z'on portret heeft hangen maar niet in een aangelegenheid als een kinderopvang....beetje provocerend...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:51

Schandalig, maar uberhaupt vind ik nazistische ideeen al geen goed klimaat voor een oppasmoeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:54

Ik dacht dat als je in de zorg werkt discriminatie verboden was...de boeken kan ik begrijpen. Zelf vind ik dat ook interessant maar een portret?!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:01

tessyke schreef:
hoe bont die man het ook heeft gemaakt, het blijft nog een stuk van de geschiedenis.
ik heb er dan dus ook geen enkel probleem mee, al hebben ze er een portret van bin laden hangen

Uiteraard is het een deel van de geschiedenis maar dat wilt nog niet zeggen dat het dan moet 'goedgekeurd' worden dat zij zulke zaken in hun woonkamer hebben hangen!! Die mensen hebben een opvoedkundige taak en horen zulke extreme uitspraken en voorliefdes voor Hitler niet te uiten!!

Schandalig vind ik het, meteen haar rechten als oppas opzeggen en geen werk meer geven in de opvoedkundige sector...

Een leraar mag zulke uitspraken ook niet doen, dan zie ik niet in waarom dit wel zou mogen!!