boerenland verstedelijkt (nalv stinkezel in chique buurt)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

boerenland verstedelijkt (nalv stinkezel in chique buurt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 18:15

nalv [VN] Bewoners chique buurt beginnen petitie tegen 'stinkezel'
dit topic geopend om de andere niet te vervuilen..

Ook last van de ergenis dat het boerenland verstedelijkt en dat daardoor de "normale" landelijke
activiteiten in het gedrang komen.

Uit hier je ergenis...

De mijne....
Buurtbewoners op het platteland (en dan zijn het niet de oorspronkelijke uiteraard, maar die die een
boerderijtje hebben verbouwt en waar geen grassprietje in het gazon scheef staat), die mekkeren als
je langs komt met je paard.
Nog voordat het uberhaupt gemest heeft, dat je de mest van dat stinkdier toch op moet ruimen.
Ook goedemorgen... meneer de buurman....

De woonboerderij bewoner, die klaagt over de stank van de al generaties in een familie zijnd boeren bedrijf..

Genietend van een kwaakconcert van kikkers in de slootjes, er weer een verdwaalde stadsbewonder vind dat die
herrie toch maar eens afgelopen moet zijn...

Overigens woon ik in de stad, hoorde laatst ergens een berg kippen herrie schoppen, leukste was, dat ik kippen
herkende, echter de overige mensen die er stonden konden niet verzinnen wat het voor beesten konden zijn....

etc..
Leef je uit...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:46

Sjolvir schreef:
Buurtbewoners op het platteland (en dan zijn het niet de oorspronkelijke uiteraard, maar die die een
boerderijtje hebben verbouwt en waar geen grassprietje in het gazon scheef staat), die mekkeren als
je langs komt met je paard.
Nog voordat het uberhaupt gemest heeft, dat je de mest van dat stinkdier toch op moet ruimen.
Ook goedemorgen... meneer de buurman....
...

deze deel ik echt met je!! ooit pakte een kerel zelfs mijn leskindje waarmee ik te paard op wandel was aan! dat doe je toch niet! vind ik echt zo laag om dan tegen dat meisje te beginnen roepen en tieren terwijl er een volwassene naast staat; spreek mij dan aan als je wat te zeggen hebt. de paardenstr*nt waarover hij het had, was trouwens onmogelijk van een van onze paarden; hij lag nl. een 20tal meter VOOR ons

en tot voor kort was de juppiemode hier in de buurt een quad. daarmee maakten ze dan elke zondag de buurt onveilig. eigenlijk heb ik nx tegen motocrossers of quads in veldweggetjes; ik ga ook graag eens lekker door het bos knallen met mn paard, maar je kan tenminste een beetje vertragen als je mensen/ paarden passeert! dat deden ze dus niet. als ik te voet met de hond was, had ik niet eens de tijd om die te roepen en aan te lijnen; te paard moet je maar hopen dat het pad breed genoeg is en je paard niet zal schrikken (sloot of prikkeldraad naast het pad...)

om nog maar te zwijgen van het in de kont van je paard zitten duwen met hun dikke jeep omdat ze niet meteen kunnen passeren

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:53

Wij zijn bewust vanuit de stads/dorpskern verhuisd naar de rand van een klein dorpje. Heerlijk dat uitzicht over het akker vanuit onze tuin. Daar hoort de stank van de mest en het stof van het omploegen vanzelfsprekend gewoon bij. Zou mijn uitzicht niet meer willen missen.

Ook het irritantie vogeltje vervloek ik alleen voor de grap (woek, woek, woek woek woek, etc.) Ik ben blij dat ik vogeltjes hoor als ik wakker wordt.
Van de ezel die balkt kan ik alleen maar genieten. Het was helemaal feest toen we een tijdje schapen konden horen blaten.

De doordringende stank (een paar dagen per jaar en dan nog maar een paar uur) van het vleeskuiken bedrijf is een kleine prijs die we moeten betalen voor de geweldige plek waar we mogen wonen.

Er zouden eigenlijk regels moeten komen voor mensen die buitenaf (gaan) wonen. Daar horen bepaalde dingen nu eenmaal bij. Belachelijk om daar over te gaan zeuren.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:41

een inburgerings cursus voor stadse lui!? lijkt me een uitstekend idee :)*
alle gekheid op een stokje het is natuurlijk wel zo dat de lol van het buiten wonen juist dat omploegen van die akker is, en het bemesten van het land, het loeien van de koeien en ga zo maar door.
als je daar niet tegen kan moet je in de stad gaan/blijven wonen.

ik heb een beetje het gevoel de met de trek van de stedelingen naar het platteland ook de door mij zo gelievde gemoedelijkheid verdwijnd, en dat vind ik heel jammer ;(

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:31

Hoi,

ja ik geef je gelijk!!! Wij hebben zelf een akkerbouwbedrijf en wonen dus buitenaf op een boerderij. Heerlijk wonen, lekker vrijuit en ja hier ruikt het wel eens naar mest als er mest uitgereden is, of naar uien als we die gerooid hebben. Ook komen hier paarden voorbij die wel eens mesten. Kijk ik vind het fijn dat ze de mest opruimen of in de berm gooien. Al vergaat voor mij de wereld niet als het blijft liggen en het door trekkers plat gereden wordt. Twee dagen later zie je er niets meer van.

Tja ik vind dat als je als ´stadsmensen´ buitenaf wilt wonen je eigen ook aan moet passen!!! Dus niet liggen zeuren over ´stank´ en paarden die langs rijden en trekkers op de weg. Op dat soort mensen zit ik in de buurt echt niet te wachten!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:37

Wij hebben onze wei naast een maïsveld waar 's winters van die ukkies in het weekend wel eens op crossten met hun mini-motoren; ze maakten een mooie baan in de stoppels waar wij fijn in konden galoperen. Zij blij, wij blij.
Dit voorjaar sprak ik met de boer, en hij zei dat het crossen afgelopen was; nieuwe bewoners (uit het westen) uit de buurt klaagden over de herrie, hij had de politie al aan de deur gehad....................

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:16

linky schreef:
Wij hebben onze wei naast een maïsveld waar 's winters van die ukkies in het weekend wel eens op crossten met hun mini-motoren; ze maakten een mooie baan in de stoppels waar wij fijn in konden galoperen. Zij blij, wij blij.
Dit voorjaar sprak ik met de boer, en hij zei dat het crossen afgelopen was; nieuwe bewoners (uit het westen) uit de buurt klaagden over de herrie, hij had de politie al aan de deur gehad....................

Nog even en de koeien moeten binnen blijven omdat ze te hard loeien :n

Sjolvir

Re: boerenland verstedelijkt (nalv stinkezel in chique buurt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 14:47

Leuk he? we verhuizen ergens heen, omdat we daar graag willen wonen... En gaan vervolgens mekkeren om wat er daar is...
Ga er dan niet wonen..

Ik woon in een flat in een woonwijk, geniet van de kwakende kikkers die hier in de zomer gelukkig in grote getale aanwezig zijn en kwaakconcerten geven.
Zet daar speciaal mijn raam voor open en heerlijk om 's morgens de vogeltjes te horen fluiten.
Tja, mijn pony woont bij een boer, ik dus zo af en toe ook, jullie kennen dat wel, hang je daar de halve dag.
Geef toe dat als er net gemest wordt het iets minder prettig ruikt, maar dat ene nadeeltje is het wel waard lijkt me. Om daar de rest van het jaar te mogen wonen.