Festivals en feesten alcoholvrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Festivals en feesten alcoholvrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 22:36

Ik weet niet of dit hier het best past (dacht zelf van wel) maar verplaats het anders maar :)

Naar aanleiding van het meest recente feest met dodelijke afloop (Sunset Grooves-feest op het strand van Hoek van Holland) zat ik te denken: is het een idee om grotere festivals en feesten geheel alcoholvrij te maken? Er blijkt namelijk zo ontzettend vaak alcohol in het spel te zijn bij relletjes en opstootjes. Ik snap dat veel mensen het fijn vinden om wat alcoholisch lekkers te drinken tijdens een feest, maar wanneer je er levens mee kan redden, is alcoholvrij dan geen optie? De goeden lijden dan idd onder de kwaden, maar hey, je redt er wel levens mee, en voorkomt een hoop ongelukken en vandalisme.

Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit hoe ik tegen alcoholvrij feesten sta, maar het kwam in me op, en ik vroeg me af wat jullie er van denken :)

Authentic

Re: Festivals en feesten alcoholvrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:38

Nouja in mijn ogen draagt alcohol echt niks bij aan de samenleving dus wat mij betreft hoeft 't helemaal niet. Ik kan er goed mee omgaan (als ik moet rijden drink ik niet, als ik heb gedronken rij ik niet en ik ga er gewoon niet mee over mijn grenzen), maar persoonlijk zou ik 't niet missen.

Ik denk wel dat heel veel mensen het er niet mee eens zouden zijn maar dan ben ik weer wel benieuwd naar de beredenering.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 22:39

Ik kan genoeg voordelen van alcohol bedenken (al heb ik het zelf ook niet nodig en ben ik verre van een stevige drinker). Maar als je het rationeel bekijkt wegen die voordelen niet op tegen doden, gewonden en vandalisme, lijkt mij.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:40

Ik ben naar Hardhouse feesten geweest en 3 keer naar een Dancevalley en al die keren was ik nuchter :D
Dus van mij mag het, ik heb er geen bezwaar tegen.

Alleen er is wel een maar... wat doen we met diegenen die los gaan van pilletjes (negatief los gaan...)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:44

Op drugs wordt tot zoverre ik weet steeds strenger gecontroleerd. Wat alcohol en drugs betreft mag het van mij best verboden worden op festivals enzovoorts. Gebruik zelf niks, drink wel eens maar verder... En bovendien hou ik het nuchter op feesten langer uit dan met drank op.

Aan de andere kant is het natuurlijk sneu voor de mensen die wel graag een drankje doen op een festival...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:46

Het lijkt een goed idee maar werk je daar niet het voordrinken mee in de hand? Zo heb je nog zatte mensen op een feest maar ik denk ook dat ze dan makkelijker over hun grenzen gaan, zeg nou zelf, als je je grenzen niet weet, wat is dan verleidelijker: een fles jenever of een klein glaasje voor 4 euro?
Het lijkt me onmogelijk om op iedereen een alcoholtest uit te voeren.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:47

ik ben 17 en drink eigenlijk nooit , vind het niet lekker, kan er slecht tegen dus waarom zou ik nou dan moet je als ik dat uitleg als iemand me wat drinken aanbied die gezichten eens zien GEEN ALCOHOL JE BENT 17 ! ik mag van mijn ouders gewoon drinken heb er niets op tegen als andere drinken maar aan die reacties die mensen op mij geve denk ik dat dat bijna onmogelijk word om in te voeren

wizewo

Ik vind het altijd zo sneu voor mensen als ze alleen maar plezier kunnen hebben als ze gedonken/gesnoven/geslikt hebben.

Voor mij zou het geen moer uit maken! Alleen maar fijner!

_Yasmine_

volgens mij kan je dan beter iedereen 2 bandjes geven ( net als in het ziekenhuis) die je niet af kan doen om een ander te geven. bij het nemen van alcoholische consumptie word er 1 afgeknipt :) en als je geen bandje hebt krijg je niets..
kunnen ze zo iets niet doen?

ik vind namelijk een beetje alcohol wel kunnen ;)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:48

ik ben 17 en drink eigenlijk nooit , vind het niet lekker, kan er slecht tegen dus waarom zou ik nou dan moet je als ik dat uitleg als iemand me wat drinken aanbied die gezichten eens zien GEEN ALCOHOL JE BENT 17 ! ik mag van mijn ouders gewoon drinken heb er niets op tegen als andere drinken maar aan die reacties die mensen op mij geve denk ik dat dat bijna onmogelijk word om in te voeren

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:49

Er wordt wel gecontroleerd op drugs maar dat werkt vaak niet zo hoor, vooral op hardstyle feestjes ed zijn echt nog heel veel mensen die pillen naarbinnen kunnen smokkelen.

Ik drink op festivals ed liever wel een drankje omdat ik dan wat meer los durf te komen, maar ik weet zeker mijn grenzen wel.
Als iedereen die nou eens kende.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:49

Ik denk niet dat het handig is om op een groot en druk festival iets als bandjes te doen. Zoiets kost veel tijd en mensen die moeten wachten worden er meestal niet vrolijker op. Als ze al op rottigheid uit zijn dan kun je al in de rij heisa verwachten ben ik bang :\

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:51

daar heb je inderdaad een punt... dat had ik nog niet bedacht :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 22:52

reininglover schreef:
Het lijkt me onmogelijk om op iedereen een alcoholtest uit te voeren.

Dat leek me ook een van de grootste praktische bezwaren ja :) Misschien steeksproefsgewijs alcoholtesten uitvoeren? In de trein wordt je ook niet altijd gecontroleerd maar toch kopen de meesten een kaartje. Al reageert men daar soms ook heel fel op wanneer men geen kaartje heeft.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:11

A_lette schreef:
Ik denk niet dat het handig is om op een groot en druk festival iets als bandjes te doen. Zoiets kost veel tijd en mensen die moeten wachten worden er meestal niet vrolijker op. Als ze al op rottigheid uit zijn dan kun je al in de rij heisa verwachten ben ik bang :\

de meeste feesten moet je kaartjes voor bestellen. als je bij die kaartjes nu zo'n bandje doet ? dan zou het wel kunnen.
en met de deurverkoop is het dan pech dan wacht je wat langer :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:15

Daar heb je inderdaad wel een punt :j Bovendien diegenen die willen drinken vergeten die bandjes niet. (nadeel daarvan is wel dat ze kunnen worden doorverkocht die bandjes maargoed, zal wel niet storm lopen dat.)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:22

je kan met kaartje knippen wel snel zien als er 10 bandjes bijvoorbeeld om zitten ;)
mits je ze dan om de pols hebt.. ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:24

wat mij betreft mag het, ik vind dronken mensen toch alleen maar vervelend en ik heb ook in de beveiliging gewerkt en dat zijn aan het einde van de avond toch wel de lastigste mensen om weg te werken en rustig te houden

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:25

tjah ach.. laten we dan ook maar alle auto's verbieden? want er gebeuren ook zóveel auto ongelukken. Tevens ook meteen al het vuurwerk. En ach, als we dan toch bezig zijn maar meteen de fietsen, treinen, vliegtuigen en boten?

Ik drink echt zo'n beetje alleen maar een glaasje champagne met nieuw jaar en verder niks. Maar verbieden lijkt me echt niks :+ want dan kun je wel álles verbieden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 23:39

Ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken Maartje. Waarom vind je auto-ongelukken door autorijden en doden door alcoholgebruik vergelijkbaar?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:43

Je hebt met beide ongelukken? En beide doden? En daarbij het aantal doden door auto's is véél hoger dan met alcohol!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:46

Ik vind persoonlijk -niet voor mezelf- dat alcohol gewoon moet kunnen, ze zouden de bewaking wat aan moeten scherpen eerlijk gezegd, zou er veel minder ellende zijn.

Wat betreft de pilletjes etc, mensen zijn handig genoeg om ze naar binnen te smokkelen, een vrouw stopt het in een condoom in haar vagina en trekt het er in een toilet uit, een man stopt het onder zijn balzak, ik denk dat pilletjes etc toch een groter probleem zijn en als mensen ze binnen willen krijgen bij een feest, geloof me: het lukt ze!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 23:48

Maartje: mja, maar we dragen ook autogordels om de schade bij een evt. ongeval te beperken. En we krijgen niet voor niets een hele berg lessen en theorie voor we überhaupt de weg op mogen. Dat soort controle en preventieve maatregelen is er bij alcoholgebruik niet (muv de wet dat je onder de 16/18 geen (sterke) drank mag kopen).

Overigens vind ik het sowieso een beetje jammer dat je dit op deze manier aanhaalt, omdat de discussie nu naar een vergelijking tussen twee zaken (alcohol en autorijden) verlegd wordt ipv inhoudelijk in te gaan op de vraag :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:50

Ik denk niet dat je daarmee de ellende tegen gaat. Als mensen van te voren al ''plannen'' hebben, dan worden deze toch wel waargemaakt, alcohol of niet. Verder heb ik er niks tegen als er alcohol wordt geschonken. Heb soms wel last van zatte mensen, maar ik vind dat het toch ieders keus is. Natuurlijk vind ik het wel nog goed dat het op ''feestjes'' voor jongeren onder de 16 alcohol vrij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:51

ik zou er idd ook niet wakker van liggen als de drugs en alcohol verboden zou worden ( al had ik vrijdag perongeluk iets te veel op op de verjaardag van mn beste vriendin, ik drini haast nooit meer en was dus zo aangeschoten, maar weer een les dat t te veel was, haha drink voor de rest eigk nooit )

als je drugs of alcohol nodig hebt om t gezelig te hebben of t langer vol te kunnen houden ben je imo verkeerd bezig....+ dat het idd vaak gewonden of doden met zich mee brengt, dus jahoor van mij mag t afgeschaft worden