Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaap

Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:23

Bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... lland.html

Citaat:
Bij een vechtpartij op het Sunset Grooves-feest op het strand van Hoek van Holland is een 19-jarige jongen doodgeschoten. Acht anderen raakten gewond.

De vechtpartij op het gratis strandfeest brak tegen middernacht uit. Toen er werd geschoten greep de politie in.

Er werden waarschuwingsschoten gelost toen de relschoppers zich de politie keerden. Die heeft één bezoeker gericht neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, zegt een woordvoerder van de politie. Hij sprak van een chaos.

Hooligans
Het dodelijke slachtoffer overleed op weg naar het ziekenhuis in de ambulance. Of hij is neergeschoten of aan andere verwondingen is bezweken, kon de woordvoerder niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel van de gewonden door kogels zijn getroffen.

Volgens ooggetuigen waren bij de rellen voetbal-hooligans betrokken. Een aantal mensen is aangehouden.

Dj's
De politie, waaronder de ME, had moeite om bij het strand te komen. Door de enorme toeloop was de A20 richting Hoek van Holland eerder op de avond afgesloten.

Op het Sunset Grooves-feest traden diverse dj's op. Het standfeest, dat tot één uur zou duren, werd eerder afgebroken.

Op het terrein van het gratis toegankelijke festival waren volgens de politie te veel bezoekers aanwezig. Er was vergunning voor 15.000 bezoekers maar "het waren er veel meer". Hoeveel kon de politie niet zeggen.

Blij dat ik thuis gebleven ben, alleen een beetje jammer dat vrienden die er gister wel waren nu niet opnemen.....

Bah, sommige mensen..
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 23-08-09 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast aan citeerregels. Voortaan zelf doen?

Nagini

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:25

Dus hij is neer/doodgeschoten door de politie?
Heftig, zoiezo, maar vind dat als het bericht een beetje vreemd geschreven, snap 'm niet helemaal.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:25

Gezellig hè tegenwoordig feestje vieren!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:26

Mijn baas en bazin waren er heen.

Waardeloze organisatie ... gratis toegang , oke, maar met zoiets is het toch echt achterhaald om zonder toegangskaarten toegang te bieden...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:27

En sjaap, dat ze nu niet opnemen lijkt me logisch, die liggen nog te slapen.

Plus zijn jouw vrienden hooligans dan??

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:31

'leuk' feestje...
Je kan dus ook al geen gratis feestje meer geven?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:37

Nagini schreef:
Dus hij is neer/doodgeschoten door de politie?
Heftig, zoiezo, maar vind dat als het bericht een beetje vreemd geschreven, snap 'm niet helemaal.

"Toen er werd geschoten greep de politie in."
"Die heeft één bezoeker gericht neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend"
Gewoon nog een keer lezen, heb ik ook gedaan.
Drank, drugs en maar 1 hersencel over (en die is in gebruik om "Feijenoord" te kunnen schreeuwen.)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:41

Ohjaa, nu snap ik 'm. Dankje

Vind dat altijd zo laat, waarom moet er eerst écht geschoten worden voordat de politie iets doet?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:43

Pff heel veel mensen die ik kende gingen, wou eerst ook gaan, Ben wel blij dat ik toch niet gegaan ben!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:44

Ik lees op verschillende sites en fora verschillende berichten. De een zegt dat er iemand is neergeschoten, dat daarop de politie begon te schieten, andere zeggen dat alleen de politie geschoten heeft }:0 . Wat nou echt waar is weet niemand geloof ik, maar op youtube zijn verschillende vrij heftige filmpjes te zien.

Nee, mijn vrienden zijn geen hooligans, mijn vrienden waren daar aan het feesten en gezien er naast het dodelijk slachtoffer ook verschillende gewonden gevallen zijn ( rept het bericht niet echt over :P , beetje vreemd) en er niemand opneemt maak ik me een beetje zorgen !
Laatst bijgewerkt door Sjaap op 23-08-09 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:47

Ter illustratie

Gezellig hoor, feestje

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:48

Ik was erbij.... was een kl*tesfeer hing er al op dat feest zeg....

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:49

Ik hoorde inderdaad de berichten ja... de hele dag door vechtpartijen, hekken platgelopen en weinig controle. Alle ingredienten voor een complete chaos dus.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:57

Sorry, maar als je al die idioten ook hoort: Rotterdam, hooligans..
Grow up zeg!

Ik ben heel blij dat ik niet ben gegaan!
Je ziet/hoort gewoon dat het al om een bepaald slag mensen gaat.. Zou me er niet happy bij gevoeld hebben daar!

Verschrikkelijk voor de nabestaande van de overleden jongen..

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:01

Tegenwoordig maar geen feestjes meer geven denk ik zo.
Op dit moment kun je niet eens gezellig een feest geven zonder dat er iemand word neer gestoken/geschoten/geslagen of what ever.
Over een aantal jaren zijn er helemaal geen feesten meer omdat het allemaal gebeurt.
Mensen kunnen tegenwoordig niet meer gezellig doen, dat is inmiddels algemeen bekend.

Voor de slachtoffers en nabestaanden veel sterkte.

@Sjaap: Hopelijk is er niks met je vrienden aan de hand en slapen ze gewoon hun roes uit.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:02

Nymphadora schreef:
Sorry, maar als je al die idioten ook hoort: Rotterdam, hooligans..
Grow up zeg!

Ik ben heel blij dat ik niet ben gegaan!
Je ziet/hoort gewoon dat het al om een bepaald slag mensen gaat.. Zou me er niet happy bij gevoeld hebben daar!

Verschrikkelijk voor de nabestaande van de overleden jongen..

Hier precies hetzelfde!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:09

Ik was er ook bij, gelukkig zijn mijn vriendinnen en ik op tijd weggegaan! Het liep echt zwaar uit de hand. Zelfs in de auto op de dijk waren er nog problemen. Nooit meer dat ik naar zo'n feestje ga!!!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:10

Ik denk dat het voor de gratis strandfeesten ook gelijk afgelopen is, er waren ook veel te veel mensen. Ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk waren....

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:12

Ja inderdaad. Wij kwamen rond half 9 en werden nog gefouilleerd en tassen gecontroleerd enzo, maar later op de avond kon iedereen zo naar binnen zonder controles

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:12

Op teletekst stond dat er 15.000000 mensen mochten zijn maar er veeel meer waren. Volgens mij een paar nullen teveel want 15 miljoen is wel heel veel :=

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 10:13

@grietje: Ik denk ook dat ze gewoon lekker liggen te slapen hoor, maar als je die blinde paniek op de filmpjes ziet wil je dat toch graag zeker weten :(:)

Heel jammer inderdaad dat feestjes blijkbaar niet meer kunnen. Overigens voor een groot deel te wijten aan de organisatie. De afgelopen jaren is toch wel duidelijk geworden dat feestjes niet meer kunnen zonder voldoende beveiliging en fouilleren :n

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:20

Nee precies, op grotere feesten vind ik het meer dan logisch dat er gefouilleerd word (of hoe je dat ook schrijft :') )
Een wapen op een dergelijk feest... te schandalig voor woorden.

In NL is het nog niet zo erg als in amerika, maar komop hey zelfs in de kleinste discotheken word nog uitgebreid gefouilleerd, laat staan op een dergelijk groot feest.
15 miljoen lijkt me sterk, dan zou bijna heel NL er geweest zijn :')

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:21

Die paniek was echt bizar, ik had zoiets nog nooit meegemaakt. Je werd echt zowat overlopen. iedereen duwde elkaar, mensen klommen over elkaar heen. Mijn vriendin werd zowat geplet tegen de hekken ik kreeg een paar klappen tegen me hoofd en heb het op een gegeven moment ook maar op een rennen gezet.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:32

0Whisper0 schreef:
Ja inderdaad. Wij kwamen rond half 9 en werden nog gefouilleerd en tassen gecontroleerd enzo, maar later op de avond kon iedereen zo naar binnen zonder controles

Ik kwam ook rond half 9 maar er werd alleen in mijn tas gekeken niet gefouilleerd hoor.... en er kwam ook nog een hele lading zomaar door die de hekken om hadden gegooid....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:36

Heb de filmpjes zitten de bekijken, dat de politie niet veel eerder ingrijpt :oo