Waarom dan? Omdat die scholen niet voldoen aan jouw eisen? Wij hebben in Nederland vrijheid van onderwijs. Ik neem aan, als je op een basisschool hebt stagegelopen, dat je weet wat dat betekent. Voor de mensen die het niet weten:
- In Nederland mag iedereen een school oprichten
- In Nederland mag iedereen kiezen op welke levensbeschouwelijke basis hij zijn kind wil laten onderwijzen
- Er zijn kerndoelen voor de dingen die kinderen moeten weten/kunnen, waar iedere school zich aan moet houden.
Verre van volledig, maar dan zou het wel heel lang worden.
Deze vrijheid is een universeel mensenrecht. Jij wilt daar dus aan tornen, omdat het jou niet bevalt dat er mensen zijn die niet willen dat hun kind Thea Beckman leest?
Edit: ik quote mezelf even uit dat andere topic.
Citaat:
Overigens even dit: mijn kind (en straks allebei, de jongste wordt komend schooljaar 4) zit ook op een school met een religieuze achtergrond, namelijk een evangelische basisschool. Daar hebben wij bewust voor gekozen - sterker nog: toen wij verhuisden toen ik zwanger was van de oudste, omdat onze flat te klein was geworden, hebben we bewust gezocht naar een huis op fietsafstand van deze school. Ook door het lessysteem overigens, maar goed, dat even terzijde.
Ik vind dat er niets mis is met scholen op religieuze grondslag. Je hebt thuis een bepaalde levenshouding en het is gewoon prettig als de school diezelfde houding heeft (hoewel de school in deze iets 'heftiger' is dan wijzelf, maar wel duidelijk het minst slechte alternatief). Niet dat je kind op school iets heel anders hoort dan thuis, want dat lijkt me voor een kind alleen maar verwarrend.
Daarbij komt dat ik bij de doop van mijn kinderen beloofd heb om hen 'naar beste kunnen te onderwijzen en te laten onderwijzen' in wat wij geloven, en een school als deze lijkt me daar juist een van de beste 'gereedschappen' voor. Ik heb op deze school gewerkt, dus ik weet heel aardig wat er aan godsdienst onderwezen wordt en wat voor deel van het onderwijs dat opslokt.
Er wordt niemand afgewezen. Er zitten kinderen van allerlei gezindtes, maar ook niet-kerkelijke kinderen en zelfs een paar andersgelovige kinderen.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 21-08-09 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt