Noord-Korea test wapens op kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Noord-Korea test wapens op kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:57

Het communistische regime in Noord-Korea test chemische en biologische wapens op mensen. Vooral geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen worden voor de experimenten misbruikt. Dat heeft een Noord-Koreaanse overloper gezegd in een vrijdag gepubliceerd interview met de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

,,Als je mentaal of fysiek gehandicapt geboren wordt, zegt de regering dat je het beste een bijdrage kunt leveren aan de maatschappij als proefkonijn”, zegt Im Chun-yong, een voormalige commandant van de Noord-Koreaanse elitetroepen, die tien jaar geleden uitweek naar Zuid-Korea.

Eerder waren al berichten over experimenten op politieke gevangenen in het totalitaire en geïsoleerde land naar buiten gekomen. Maar dat voor dergelijke nazipraktijken ook kinderen zijn misbruikt, was nog onbekend.

Glazen kamer

Im hoorde van zijn eigen soldaten verhalen over de tests. Een van de mannen moest een geheime basis bewaken, waar een aantal mensen in een glazen kamer werd gestopt. Er werd gas in de kamer gepompt en artsen controleerden vervolgens hoelang het duurde voor de testpersonen stierven.

Ook vertelt Im over een militaire commandant die door zijn superieuren werd gedwongen zijn 12-jarige geestelijk gehandicapte dochter mee te geven. Van het meisje is nooit meer iets vernomen.

Tien jaar lang hield hij het gruwelijke verhaal voor zich omdat het volgens hem te erg was om aan te denken. Omdat Im met gezondheidsproblemen kampt en Noord-Korea zich de laatste tijd steeds onvoorspelbaarder gedraagt, besloot hij naar buiten te treden.

Bron: http://www.hetnet.nl/UwGids/Nieuws/TONE ... nderen.htm

Dat ze mensen nu ook al als proefkonijnen gebruiken en dan ook nog eens gehandicapte mensen en kinderen!!

Babsie_Flash

Re: Noord-Korea test wapens op kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:00

OMG! :oo dat meen je niet!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:02

,,Als je mentaal of fysiek gehandicapt geboren wordt, zegt de regering dat je het beste een bijdrage kunt leveren aan de maatschappij als proefkonijn”

Totale onzin, kinderen en óók gehandicapte mensen hebben gevoelens en horen niet als proefkonijnen gebruikt te worden! Evenals dieren.
En met dat gas dat in die glazen kamers wordt gepompt, haal je weer dingen terug die in de oorlog gebeuren wat gewoon te erg voor woorden is, die gebeurtenissen wil iedereen toch juist 'vergeten'??

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:06

jeetje! (iegenlijk heb iuk een anders woord in mijn hoofd, maar dat ga ik niet hardop zeggen)

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:15

Jemig :( hier kan ik me zo boos om maken!
Alsof die kindjes er iets aan kunnen doen dat zij met een handicap zijn geboren.. Zij worden sowieso al sneller gediscrimineerd (wat overigens ook onterecht is), maar dit gaat echt véél te ver :\ Als proefkonijn..... jemig...

Ik vind deze zin ook heel erg: ''Er werd gas in de kamer gepompt en artsen controleerden vervolgens hoelang het duurde voor de testpersonen stierven.''
Een arts zou toch beter moeten weten??? Maar die zal er wel een smak geld voor krijgen en dat is 'm vast meer waard... :n

Verschrikkelijk :n

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:16

Jeetje, wat zijn dat voor praktijken! :( :( Echt niet te geloven, dat er zulke mensen bestaan!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:19

doet mij echt aan de nazi's denken...

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:45

What? :(
Afschuwelijk!
Als ik het goed begrijp worden deze kinderen dus als proefkonijn getest en zelf gedood? :oo
*kan nogsteeds niet geloven wat er staat*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:20

En toch staat het er echt :(

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:24

Jemig, ongelovelijk :S

Maar is dit dan nog steeds bezig? aangezien wat hij verteld 10 jaar geleden was..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:24

ik las het gister avond op nu.nl, het is domweg te verschrikkelijk voor woorden.
in wat voor wereld leven wij :(
het gebeurd dus NU, op deze aarde... onvoorstelbaar, geen woorden voor.
alleen een groot gevoel van machteloosheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:26

Sorry maar ik snap jullie verbazing echt niet, dit is al jaren aan de gang ook gewoon in Europa hoor. In sommige Oostbloklanden wordt dit ook nog gedaan. Heel erg maar pure realiteit.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:26

Walgelijk echt..
Waar gaat de wereld heen

En ik wist dit dus echt niet hoor.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:59

wat verschrikkelijk zeg dat zulke dingen nu nog gebeuren!!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:04

Suusoi schreef:
Jemig :( hier kan ik me zo boos om maken!
Alsof die kindjes er iets aan kunnen doen dat zij met een handicap zijn geboren.. Zij worden sowieso al sneller gediscrimineerd (wat overigens ook onterecht is), maar dit gaat echt véél te ver :\ Als proefkonijn..... jemig...

Ik vind deze zin ook heel erg: ''Er werd gas in de kamer gepompt en artsen controleerden vervolgens hoelang het duurde voor de testpersonen stierven.'' Een arts zou toch beter moeten weten??? Maar die zal er wel een smak geld voor krijgen en dat is 'm vast meer waard... :n

Verschrikkelijk :n

Die zin heb ik echt over moeten lezen om zeker te weten dat het er echt stond. Het is toch gestoord!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:07

:r

Ik vraag me altijd af: Welke zieke geest verzint dit?
En die mensen die dat doen, ik snap niet dat je dat aan kan zien dat die kinderen er zo aan gaan..

Gatverdamme ik hoop dat die mensen ooit zelf in die gaskamer gepropt worden..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:17

bij ons mogen ze geneens geboren worden, ze worden geaborteerd omdat ze niet helemaal zijn zoals de rest................

verder vind ik het echt afschuwelijk, het nazi systeem lijkt er veel op.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:23

Het verbaast me eerlijk gezegd niets. Ik vind Noord-Korea een héél eng land, en het is een van de hedendaagse topvoorbeelden van landen die hun burgers VOLLEDIG onder controle willen hebben en brainwashen.

Ik heb ooit eens met een Koreaans meisje gechat. Toen ik vroeg van welk Korea ze kwam, noord of zuid, antwoordde ze: "Laat ik je een hint geven. Als je ooit nog iemand op het internet tegenkomt die zegt dat hij of zij Koreaan is, dan kan je er zeker van zijn dat het Zuid-Koreaan. Noord-koreanen mogen van hun regering niet op internet." En als ik dan achteraf de Noord-Koreaanse censuur onder de loep neem moet ik haar nog gelijk geven ook.

Zo triest, het maakt alleen maar dat je op je blote knieeën de hemel dankt dat je hier geboren bent.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:46

Dit is gewoon niet menselijk meer.

Ik heb hier geen woorden voor. Ik zit hier echt met mn mond open van verbazing.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:53

Het is inderdaad te gek voor woorden. Stelletje ***

Maar als ze toch mensen willen gebruiken laat ze dan de moordenaars en pedofielen enz. maar als proef konijn gebruiken.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:54

Okéé. Is weer lekker van Noord-Korea.
Ik vind het maar een raar landje. Het lijkt wel of ze hun best doen om zo buiten de boot te vallen.
Noord-Korea gedraagt zich als een klein kind tegenover de rest van de wereld.
Dit gaat ook weer veel te ver. Gelukkig is het een klein land met weinig aanhangers.
:roll:

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:58

Vreselijk. :\

En dat gebeurt gewoon nu, niet te beseffen...

gekvanfleur, waar woon jij dan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:05

Als perspectief;

NoodKorea is bezig met kernproeven en dat vinden de VS en vazallen maar niets.
De VS en vazallen liggen sterk onder vuur vanwege hun grove, onontkenbare, schendingen van de mensenrechten.
Het is een tweesnijdend zwaard om China als bliksemafleider te gebruiken want daarmee schieten de VS en vazallen zich in hun eigen economische voet.

Door het ´aan het licht´ laten komen van informatie over Noord Korea wordt de publiek opinie beïnvloedt op een voor de VS en vazallen gewenste manier.

Heeft iemand van de schande-sprekers al opgezocht hoeveel kinderen in de VS om het leven komen door vuurwapens. Die dode kinderen worden bewust op de koop van de vuurwapenhandel toe genomen.

Spreek gerust schande van schandalige proeven. Zie de informatie echter wel in een context.

Het is niet onmogelijk dat de VS een reden aan het fabriceren zijn om de wereld tegen de massavernietigngswapens van het kwade bewind in NoorKorea te beschermen.
Irak en Afghanistan zijn gezichtsverlies en dat is een ongelukkige situatie voor een megalomane grootmacht met militaire suprematie.
Het is te hopen dat de amerikaanse kiezers zich het vorige debakel in Korea herinneren en de wereldburgers het perspectief van de manipulatie zien.

hc

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:11

walgelijk, wat een gestoorde mensen lopen er toch op deze wereld rond:(

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:03

Annouk schreef:
Okéé. Is weer lekker van Noord-Korea.
Ik vind het maar een raar landje. Het lijkt wel of ze hun best doen om zo buiten de boot te vallen.
Noord-Korea gedraagt zich als een klein kind tegenover de rest van de wereld.
Dit gaat ook weer veel te ver. Gelukkig is het een klein land met weinig aanhangers.
:roll:

Een klein land, weinig aanhangers - maar wél met kernwapens. Nederland is pas een klein land met weinig aanhangers! Dat is dan ook de reden dat Nederland zich gaarne aansluit bij grootmachten zoals de VS. Het geeft een zekere veiligheid om je braaf aan te sluiten bij een wereldmacht die in ruil daarvoor een hoop bescherming kan bieden.

Dat je zulke informatie altijd in perspectief moet zien is inderdaad een belangrijke kanttekening. De media kunnen natuurlijk prima gebruikt worden in zulke gevallen om latere acties van andere landen 'goed te rekenen'. Dat de media verantwoordelijk kunnen zijn voor het doodzwijgen of juist hysterisch onder ogen brengen van bepaalde zaken is niet onbekend. Zie alleen al de mediahysterie/slechte berichtgeving over een pandemie als de influenza A (H1N1) en de discussies daarover!

Al moet ik zeggen dat vuurwapenhandel in de VS gerelateerd aan het aantal jaarlijks gedode kinderen niet helemaal een gelijke parallel is, als je bedenkt dat deze in Noord-Korea - waarschijnlijk - uitgevoerde proeven wel iets directer met het beleid te maken hebben. Er zit een schakeltje tussen in Amerika, als het ware.