Schadeclaims om beelden Koningennedag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Schadeclaims om beelden Koningennedag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 09:09

bron: http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =148748882
Citaat:
Mensen die de aanslag van Karst T. op de videowebsite YouTube of op televisie zagen, hebben schadeclaims ingediend. Zij deden dit bij verzekeraar Reaal.

(Novum) - Mensen die de aanslag van Karst T. op de videowebsite YouTube of op televisie zagen, hebben schadeclaims ingediend bij verzekeringsmaatschappij Reaal. Zij menen door het zien van de beelden schade te hebben opgelopen. Dat schrijft het AD vrijdag.De verzekeraar wil tegen de krant niet zeggen om hoeveel claims het gaat. Professor mr. A.J. Akkermans, hoogleraar privaatrecht aan de Vrij Universiteit, weet op basis van gesprekken met de verzekeraar, dat Reaal wordt overspoeld door mensen die zeggen gedupeerd te zijn door de beelden.Akkermans meent dat er sinds de aanslag op Koninginnedag 'een soort laboratoriumproef is ontstaan', waarbij moet worden vastgesteld waar de grenzen liggen van het recht op schokschade. De directeur van Slachtofferhulp Nederland, Jaap Smit, vindt de claims 'ongepast' en 'kansloos'.Half mei was er in Apeldoorn een informatiebijeenkomst voor mensen die een schadeclaim wilden indienen naar aanleiding van het drama op Koninginnedag. Hier kwamen zo'n veertig mensen op af. Reaal wilde na afloop niet zeggen hoeveel claims er uiteindelijk waren binnengekomen.

We gaan wel steeds meer op amerika lijken zeg. Tuurlijk is het erg wat er is gebeurd. En ik moet zeggen elke keer als ik een klap hoorde of een hard geluid in het verkeer zag ik die beelden wel voor me. Maar een schadeclaim sorry maar dat kan ik echt niet bevatten. Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 24-07-09 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast aan citeerregels. Voortaan zelf doen?

kohtje

Re: Schadeclaims om beelden Koningennedag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:10

Echt van de zotte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:11

wat je zegt
mensen proberen gewoon wat geld te verdienen aan een (verschrikkelijke) gebeurtenis

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:13

Jemig... dat je daar überhaupt over nadenkt.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:13

dat was dus ook het eerste wat ik dacht, het lijkt amerika wel!
erg jammer dat mensen gelijk weer geld ruiken, snap ook niet wat geld er aan zou moeten veranderen als ze al echt schade hebben opgelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:14

Elinaa schreef:
snap ook niet wat geld er aan zou moeten veranderen als ze al echt schade hebben opgelopen

Money makes the world go round.
dan kunnen ze op vakantie naar hawaii en dat verlicht de emotionele schade

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:17

Dit is in onze burgerlijk recht II-colleges al ter sprake gekomen. Interessant :j 'hoe ver moet men gaan ..'.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 09:20

Wat ik helemaal belachelijk vind is dat mensen die het op youtube hebben gezien een schadeclaim gaan indienen die hebben er toch zelf voor gekozen om te kijken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:20

Ik vind die beelden nooit nodig, maar dat terzijde vind ik dit ook tever gaan. Alhoewel ik natuurlijk niet kan oordelen over de mentale staat van die mensen.

Dus geen idee of het tever gaat

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:28

over de noodzaak van dde beelden valt te discuseren

dat men dingen ziet op het journaal ..
ja .. en niet alleen van deze actie
nog wel veel meer dingen passeren de reveu

waar mijn klomp pas echt brak was bij het volgende
BEELDEN OP YOU TUPE ?????? 8)7

daar kies je toch zelf voor om dat op te zoeken
wat voor beelden hadden ze dan verwacht bij
"auto rijd in op mensen massa ' ????

nee echt het moet niet gekker worden

en de normale nederlander maar steeds meer betalen voor zijn verzekering :(

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:29

Asyaa schreef:
Elinaa schreef:
snap ook niet wat geld er aan zou moeten veranderen als ze al echt schade hebben opgelopen

Money makes the world go round.
dan kunnen ze op vakantie naar hawaii en dat verlicht de emotionele schade

in dat geval ben ik zo zwaar emotioneel beschadigd dat alleen een boerderijtje met een paar hectare land mij er nog boven op kan helpen, 10 hectare zou genoeg moeten zijn denk ik :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:30

Elinaa schreef:
in dat geval ben ik zo zwaar emotioneel beschadigd dat alleen een boerderijtje met een paar hectare land mij er nog boven op kan helpen, 10 hectare zou genoeg moeten zijn denk ik :Y)

bij moeten er nog minstens 10 paarden bij ook, anders kom ik er nooit meer boven op ;)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:31

Het is natuurlijk wel zo dat het feit dat er wordt gevorderd nog niet betekent dat de claims ook worden gehonoreerd. Dát is afwachten.
Er wordt shockschade gevorderd en daarvoor moet aan verschillende 'vereisten' zijn voldaan.
Om er maar een van te noemen: De gebeurtenis dient bij de betrokkene een hevige schok te hebben teweeggebracht, zo ernstig dat er bij betrokkene sprake is van geestelijk letsel; er moet sprake zijn van een erkend psychiatrisch ziektebeeld. Dit houdt in dat er door een psychiater bv. een posttraumatische stressstoornis is vastgesteld.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:34

nee paarden , of pony's in mijn geval heb ik wel genoeg dus die 10 hectare zou hopelijk genoeg moeten zijn, maar daar komen we maa rop één manier achter he

ik mag toch hopen dat het niet uitbetaald word

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:55

Laten we hopen dat dit niet gaat lukken. Dan zou het hek toch wel van de dam zijn!
Tjonge, in wat voor maatschappij leven we toch?!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:03

Er zit een knop op je tv (pc)
Die helpt je zo uit de puree.
druk hem in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
:)ddd

Dat hadden al die mensen kunnen doen en dan hadden ze niets gezien.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:11

Jeetje als het nu de slachtoffers van het ongeval of familie van hun waren die een schade claim indienden, maar gewone mensen die het keken of tv of Internet? Wat aan aanstellerij. Ik keek het ook en was ook 2 dagen geschokt maar om daarom een schade-claim in te dienen? Wat voor schade zou je moeten hebben dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:14

Hoe halen ze het in hun hoofd om ook maar te proberen om om geld te vragen, ik vind het echt schandalig. Iedereen die het heeft gezien is geschrokken, en als je er echt last van hebt, is er in Nederland hulp genoeg te krijgen, in vorm van therapie en begeleiding. Maar ga niet om geld vragen, dat maakt je een stuk minder geloofwaardig, helemaal als je niet zelf ter plekke bent geweest en het uiteindelijk allemaal op TV of op Youtube hebt gezien .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:14

Enige wat ik erover kan zegen is: hahahahaha.
Wat een zielig gedrag. Ongelooflijk. :n

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:18

belachelijk zeg! waar kan ik dan een claim indienen voor de schok die ik kreeg met 9/11? En toen dat vliegtuig neerstortte op schiphol?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:20

Tijdperk van de nuchtere Hollander is duidelijk voorbij 8)7 .

Wel apart dat we massaal horrorfilms bekijken en de meest 'ranzige' filmpjes op YouTube de meeste hits krijgen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:36

trustHim schreef:
belachelijk zeg! waar kan ik dan een claim indienen voor de schok die ik kreeg met 9/11? En toen dat vliegtuig neerstortte op schiphol?

Idd. Ik zag LIVE op tv dat het 2e vliegtuig erin vloog en om nog maar te wzijgen over de tientallen mensen die ik daarop van de torens zag springen.
4 uur nadat Turkisch Airlines was gecrashed reed ik erlangs en toen zaten de piloten er nog in.

Nu ga ik ook het 8 uur journaal aanklagen want die laten zowat elke dag wel doodgeschoten burgers (kinderen) op tv zien.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:04

Ach, de kans dat ze wat krijgen is toch 0,nihil dus dat probleem is snel opgelost. ;)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:32

Belachelijk dat deze geld willen verdienen over leed van anderen. Ik ga toch ook geen geld vragen aan de verzekering omdat de oorlog in Israel mij geestelijk schade geeft.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:34

Hmmmmm, waar kan ik terecht met mijn schadeclaim voor 11-9-2001 ???
Welke grot zat Osama Bin Laden ook alweer?