paarden op hol, langs brand van de linden veghel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

paarden op hol, langs brand van de linden veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 17:34

Net wezen kijken bij grote brand in veghel bij mest bedrijf van de linden, op internet gezocht wat er over te vinden was, staat op www.kliknieuws.nl dat er brand is bij mesttransportbedrijf en dat omwonende en paarden in de weilanden erom heen geevacueerd zijn, opvallend was dat dit nieuwsbericht van kwart voor vier was, om kwart voor vijf liepen aan de wei aangrenzend aan de brand nog paarden terwijl er ontploffingen waren, deze twee paarden waren aardig op hol geslagen, wat is jullie mening, moeten ze dieren ook in veiligheid brengen of zich daar niet druk om maken bij een brand.

Urielle

Re: paarden op hol, langs brand van de linden veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:50

Mensen gaan voor mij te allen tijde voor op dieren, en het voorkomen van verder uitslaan van de brand lijkt me ook van grote waarde :)
Ik weet verder niets van de omstandigheden of overwegingen er rond dus over het concrete verhaal kan ik geen uitspraak doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:21

Brandweer zal zich vooral richten op de brand, dat lijkt me nogal logisch. Wie weet hebben mensen ook wel geprobeerd die paarden het land uit te halen maar waren ze daarvoor gewoon al te erg in paniek? Persoonlijk zou ik ze dan liever in de wei laten, waar ze niet uit kunnen en voldoende afstand kunnen nemen van de brand, dan ze met alle mogelijke moeite vangen met de mogelijkheid dat ze buiten de wei aan de loop gaan met je en je ze kwijt bent.

Marjo

Re: paarden op hol, langs brand van de linden veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:45

Het is iig niet de taak van de brandweer om die paarden te redden volgens mij, zorg gaat eerst uit naar levende wezens in de brandende gebouwen. Wat de eigenaar doet met de dieren die er omheen staan te grazen, is zijn pakkie aan toch??