Citaat:DEN HAAG – Kinderen van de Eben Haëzerbasisschool in Den Haag mogen gewoon op het schoolplein blijven spelen.
Een klacht van een buurman over de geluidsoverlast die de kinderen van de school zouden veroorzaken, is woensdagochtend door de Raad van State van tafel geveegd. De buurman eiste dat de gemeente maatregelen zou nemen, omdat het geluid van de spelende kinderen niet binnen de milieuregels zou vallen. De gemeente stelde daar tegenover dat de milieuregels het nemen van maatregelen tegen basisscholen juist niet toelaten. Dat zou volgens de gemeente alleen maar kunnen als binnen deze school een sporthal aanwezig zou zijn.
De school heeft weliswaar een ruimte waar kleuters enkele uren per week bewegingsonderwijs krijgen, maar dit is volgens de Raad van State geen sporthal. De school valt daarom niet onder de milieuregels zodat het gemeentebestuur niet eens mocht optreden tegen de geluidsoverlast op het schoolplein.
Bron: http://www.nd.nl
Ik heb dit bericht met open mond zitten lezen... natuurlijk, ik ben moeder en lerares en daardoor best wel wat gewend, maar hoe kun je nou eisen dat er maatregelen genomen worden tegen kinderen die spelen tijdens het speelkwartier?
Of zijn er hier bokkers die de problemen van de buurman wel voor zich zien? Ik ben benieuwd

Edit: wat achtergrondinfo: deze (kleine) school (5 groepen) zit sinds 2002 in een nieuw schoolgebouw in een woonwijk. De school op zich bestaat al sinds de 30'er jaren.