Turner Yuri van Gelder betrapt op cocaine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Turner Yuri van Gelder betrapt op cocaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 16:40

http://www.nu.nl/algemeen/2041000/van-g ... caine.html

PAPENDAL - Yuri van Gelder is positief getest op het gebruik van cocaïne. Dat maakte de atleet maandagmiddag zelf bekend op sportcomplex Papendal.

De turner werd in juni betrapt tijdens het Nederlands Kampioenschap in Rotterdam. Hij erkent het drugsgebruik.

Hangende een nader onderzoek is Van Gelder door de turnbond KNGU geschorst. Hij mag niet deelnemen aan wedstrijden en geen gebruik maken van de trainingsfaciliteiten van de bond.

Pittig

Het is onduidelijk hoe lang dat zal duren, maar op drugsgebruik staat een schorsing van minimaal een jaar, en maximaal twee.

De net aangetreden bondsvoorzitter Jos Geuskers noemde de affaire "een pittige binnenkomer".

Oerstom

"Direct na de dopingtest maakte ik mij zorgen want op de donderdag voor het NK heb ik cocaïne gebruikt," aldus Van Gelder tijdens een persconferentie. "Ik wist vrijwel zeker dat het drie dagen later in mijn urine zou zitten."

Van Gelder nam de cocaïne voor het NK omdat toen "de druk van de ketel" was. Het toernooi was het laatste van het seizoen. "Ik heb er niet over nagedacht dat ik daar kon worden getest."

"Oerstom," noemt Van Gelder het drugsgebruik. "Ik heb er erg veel spijt van. Omdat ik al een slecht gevoel had over de test heb ik enkele dagen na het NK zelf een verklaring naar de dopingautoriteit geschreven en daarin gezegd dat er mogelijk sporen van cocaïne in mijn bloed konden zitten. Ik heb daarin gemeld dat ik voor het NK cocaïne had gebruikt".

Defensie

De affaire heeft grote gevolgen voor Van Gelders militaire loopbaan: "Mijn werkgever Defensie heeft een sterk antidrugsbeleid. Drugsgebruik is niet verenigbaar met het militaire uniform." Van Gelder is sergeant in de Landmacht.

"De nultolerantie bij Defensie betekent voor mij dat ik met ingang van vandaag geschorst ben. Dit is een eerste maatregel op weg naar definitief ontslag."

Doorgaan

Als het aan Van Gelder ligt, betekent de affaire echter niet het einde van zijn sportieve carrière. "Ik wil absoluut doorgaan met sporten, maar ik heb wel een probleem. Dit voorval prikkelt mij om juist te gaan vechten en een einde te maken aan het gebruik van cocaïne. Ik kan en wil zo niet doorgaan en ik ga professionele hulp zoeken."

"Ik richt mij op de toekomst en wil blijven turnen. Dat is mijn lust en mijn leven. Het is mijn sport en daarin wil ik tot de besten van de wereld blijven behoren."

Eerder

Het is niet de eerste keer dat de voormalige wereldkampioen aan de ringen in verband werd gebracht met de drug. In 2006 beschuldigde zijn voormalige trainer Remi Lens hem ook al van het gebruik van de drugs.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 16:40

Tja, goed stom natuurlijk! Die gooit zijn sportcarriere EN professionele carriere in 1 klap helemaal weg, en dat door een lijntje coke! :n echt goed, goed stom!

Bramasole

Re: Turner Yuri van Gelder betrapt op cocaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:42

Dat zal hij zelf ook wel inzien, denk ik. Maar het geeft wel aan hoe hoog die druk is op sportgebied, binnen paardenland en daarbuiten.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:43

Ja dat is idd aardig stom. Hij kan nu natuurlijk ook niets anders dan eerlijk zijn.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:45

Ik kan eigenlijk maar één ding zeggen;

Sukkel :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:46

Snap nog altijd niet waarom je tóch iets zou nemen als je een urinetest krijgt... je wéét nog dat je gepakt wordt?!

IMO bewijst zoiets dat je je zicht op de realiteit een beetje verloren bent...
Zonde van een goede sportman...hij is de eerste en de laatste niet.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:47

Dom dom dom :n

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:47

Vind het wel goed van hem dat ie zelf eerlijk is geweest naar de bond toe. Dat zegt niet dat het niet erg is dat ie coke heeft gebruitk maar ik geloof wel dat ie er spijt van heeft. Wel stom van hem dat ie hiermee z'n carriére heeft vergooit. Door één stom lijntje coke.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:53

K zag het net op t nieuws, echt zo ontzettend zonde!
Uit z'n verklaring blijkt trouwens wel dat dit niet de eerste keer was dat ie gebruikte (althans zo vat k het op) dus wat dat betreft..
Hoop dat ie de weg terug naar boven kan vinden, want hij is en blijft een topturner.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:55

SUKKEL!!!!!

|o hoe dom kan je zijn!!, Je weet dat je gecontroleerd gaat worden en al helemaal als je weet dat het na twee dagen nog niet uit je lichaam is!

Zonde van zijn sportcarriere, wat een goede sportman maarja, eigen schuld dikke bult... 8)7

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:56

Erg stom.. Daar gaat je carriere...
Eigen schuld

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:57

Nou, lekker slim.. buiten de sportcarriere ook zijn baan bij defensie naar de knoppen. Terwijl hij WEET dat het consequenties heeft, heeft hij er bewust voor gekozen om te gebruiken.

Dan hoef je van mijn kant geen medelijden of respect meer te verwachten.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:58

aaahhhhhh wat klote zeg !

ik genoot altijd met volle teugen van zijn optredens ....

* kwijl kwijl *

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:35

Vind het errug stom.. Doei carrière, doei baan..
En daar heb je dan zo lang voor getraind _-:(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:36

Die spijt is dan wel erg laat. Persoonlijk denk ik dat hij er dan eerder spijt van heeft dat hij betrapt is. Wanneer hij niet betrapt zou zijn had hij namelijk ook niet toegegeven dat hij iets heeft gebruikt.

Wel ontzettend zonde zeg. Daar gaat je carriere :\

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:37

Sorry hoor maar ik vind em een sukkel dat hij dat doet, baan kwijt, titel kwijt.... Ik heb geen medelijden met hem. Moet je maar niet van die rotzooi gebruiken...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:38

Ahhh zonde, hij maakt dat ringgedoe wel leuk om te zien. -O-

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:39

Inderdaad, spijt, daar had hij maar wat eerder over moeten nadenken hoor!
Ik snap dat niet, vergooi je talent ff door zoiets en ook meteen je baan kwijt, je weet toch dat je gecheckt kan worden en je weet dat defensie dat niet tolereert als je daar in dienst bent!
dom dom dom dom

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:41

als ze dan zo streng zijn bij defensie, dan mogen ze al die soldaatjes wel eens aan een urinetest onderwerpen
ik denk dat je dan barweinig soldaatjes overhoud die ons land kunnen verdedigen.. want alle soldaten die ik ken, zijn allemaal aan de drugs

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:41

Hoe stom kun je zijn.. Je weet dat je altijd en overal getest zou kunnen worden..

Daaag baan! En sport carrière!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:42

LimaMambo schreef:
als ze dan zo streng zijn bij defensie, dan mogen ze al die soldaatjes wel eens aan een urinetest onderwerpen
ik denk dat je dan barweinig soldaatjes overhoud die ons land kunnen verdedigen.. want alle soldaten die ik ken, zijn allemaal aan de drugs

Dat doen ze niet omdat ze dan niemand over houden, staat ook zo banketstaaf ;)

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:43

Dom, dom, dom!
Meer heb ik niet te zeggen! Gewoon dom!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:46

Rienn schreef:
LimaMambo schreef:

Dat doen ze niet omdat ze dan niemand over houden, staat ook zo banketstaaf ;)

lol :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:48

wat een sukkel!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:52

Zo gaat het over een sportman die dan ook toevallig bij het leger zit en zo zitten ineens alle soldaten aan de drugs :+
Beetje jammer om gelijk alles over 1 kam te scheren..
Tsja tis zonde maar ontzettend DOM..echt dom..