Pas op met rentepauze ING

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pas op met rentepauze ING

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:17

Pas op met rentepauze ING - FD

Hoe de schijnbaar klantvriendelijke geste van ING aan klanten een BKR notering op kan leveren. Deze blog is voorzien van commentaar van de redactie van Het Financieele Dagblad. Voor de mensen die overwegen om de rentepauze op te nemen is dit wel zeer de moeite van het lezen waard, over de peperdure gevolgen van ' tijdelijk gratis'.

Ann

Re: Pas op met rentepauze ING

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:22

Zo, deze geste kan sommige mensen behoorlijk in de problemen brengen. Ik verwacht dat de meeste mensen die ervan gebruik gaan maken in een financiele noodsituatie, hier niet bij stil gaan staan.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:25

He wat bedoelen ze nou? Ik heb een bankpas met spaarrekening van ING (voorheen Postbank). Geld dat dan ook voor mij?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:28

Nee, alleen voor mensen die er een hypotheek hebben afgesloten en door bepaalde omstandigheden financieel moeilijker zitten. De ING biedt dan een periode aan waarin geen rente hoeft te worden betaald om de lasten te verlichten. Zo lees ik het. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:28

Ann, dat denk ik ook, vandaar dat ik het hier ook even post. Maatregelen als deze zijn geen haar beter dan het aanbieden van ' goedkope leningen' , het brengt de klant alleen maar van over de rand van de afgrond.

Dus wie van plan was om in te gaan op deze maatregel: niet doen!

Relliej, nee, het gaat over hypotheken. Mensen die hun hypotheekkosten niet meer kunnen betalen, ' mogen' van de bank de rente een jaar niet betalen. Maar daar komen ze dus eigenlijk verder mee in de problemen.

Aan jouw spaarrekening verandert niets, maar je kan altijd even navragen of je niet een hogere rente kan vangen op de spaarcentjes ;).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:29

Als je niet leent, betaal je ook geen rente, dus bij een spaarrekening geldt dat niet. Maar wel een nasty streek om zo mensen te binden, die denken even wat adem te krijgen in de financhiële situatie en dan dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:31

Capopjekop, dat is inderdaad zo. Maar de klantengroep die hier adem door krijgt, heeft eigenlijk een te zware lening. Hut verkopen en een lening nemen die ze wel kunnen betalen zou het beste advies zijn ;).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:34

Stel dat het toch misloopt voor sommige mensen, kunnen ze door de geste die een BKR registratie veroorzaakt na een bepaalde tijd, misschien geen nieuwe/ andere hypotheek meer krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:37

Ann, dat is de crux inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:46

Maar ja, je hut verkoop je op dit moment ook niet zomaar even