Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:31

Citaat:
JEMEN - SCHOKKEND In Jemen is een pedofiel voor een groot publiek geëxecuteerd omdat hij een 11-jarig jongetje had verkracht en in stukken gesneden. Enkele honderden mensen zagen hoe de man de kogel kreeg.

Op de lokale markt mocht Yehya Hussein al-Raghwah nog een laatste gebed doen. Onder hard gejuich van het aanwezige publiek werd de kapper doodgeschoten. In het publiek waren ook veel kinderen aanwezig. Hij zou vorig jaar december de jongen in zijn kapperszaak hebben verkracht. Vervolgens zou hij het kind in stukken hebben gesneden en de lichaamsdelen in de woestijn hebben gedumpt.

Het is de negende keer dit jaar dat iemand in Jemen op deze manier wordt terechtgesteld.

telegraaf
http://www.telegraaf.nl/buitenland/4347 ... tml?p=29,1

Wat vinden bokkers hiervan?
Hoe cru het ook is ik vind het een uitstekende straf mocht het zo zijn dat deze man inderdaad een pedofiel is.
In Europa zie ik het nog niet snel gebeuren. Zo iemand zoals dutroux, waar het duidelijk bewezen is, kost bakken met geld om veilig en in goede gezondheid achter de tralies te houden. Dit lijkt mij een beter alternatief, of moeten we zulke types een tweede kans geven en tenminste de rest van hun leven onderhouden?

Paintlinger

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:34

Ja hoor, prima gedaan :j

Die straffen in nederland zijn een lachertje en ze kunnen daarna zo weer bij de scouting aan de slag :roll: :\

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:34

niks mis mee, vind de kogel nog mild eigenlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:37

hoezo hij "zou" vorig jaar....? :=

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:37

Goed gedaan hoor, Alleen wat minder dat daar kinderen naar moeten kijken :n

Ben het er inderdaad mee eens dat de straffen in Nederland soms veeel te mild zijn..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:38

Prima gedaan.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:38

Das wel een dubieus gedeelte idd Phara......weten ze het niet zeker ofzo?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:39

niks mis mee zo iemand moet niet nog langer los lopen :n

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:39

Doodstraf is naar mijn mening nooit te rechtvaardigen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:40

Ik heb dubbele gevoelens bij dit artikel. Ik ben zeker voor zwaardere straffen, maar is het zeker dat hij dat gedaan heeft? aangezien het artikel spreekt over hij zou hebben.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:40

Net goed, mag altijd en overal ter wereld bij erge zaken gebeuren vind ik MITS er bewijs is. En niet onder toeziend oog van kinderen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:42

ZOlang het 100% zeker is dat hij het gedaan heeft vind ik dit een prima straf die ze van mij in Europa ook wel mogen uitvoeren bij dit soort mensen.
maar dan wel ergens in een ruimte in de gevangenis en niet ergens waar iedereen het kan zien en al helemaal geen kinderen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:42

Dat is wel het probleem, je weet het alleen 100% zeker als je het met eigen ogen hebt gezien en dat is vaak niet het geval.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:44

Op de link van de telegraaf staan overigens gedetailleerde sensatie foto's...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:45

De dood moet met de dood bekopen worden, maar moet de uitvoerder dan ook straf krijgen?
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar de dood is zo ontzettend definitief...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:47

Daar komt de ethiek denk ik de hoek om kijken, want je verlaagd je idd ook tot het niveau van moordenaar. En wie mag zo'n beslissing nemen over leven en dood?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:53

Ik vermoedde al dat de discussie over te milde straffen in NL weer los zou barsten. Ten eerste wil ik het volgende zeggen: in mijn ogen is de doodstraf een supermilde straf. Op het moment dat ze de kogel krijgen, is voor hen al het lijden afgelopen. Ik denk dat het voor mensen veel erger is om 20 jaar eenzame opsluiting te krijgen. Inderdaad kost dat veel geld, maar ik heb het er voor over. En daarbij komt het aspect van wanneer is iets voldoende bewezen? We kunnen nu denken zeker te weten dat iemand heeft inderdaad de misdaad heeft gepleegd, maar dan wil ik graa nog even het verhaal van de hond die afgemaakt werd met 20 nietjes in zijn oor aanhalen... wanneer is iets echt zeker??

Ik vind inderdaad dat mensen die zóiets doen niet meer mogen terugkeren in de maatschappij, maar ik hoor ook heel vaak de klacht dat bij mildere misdaden (overvallen etc) ook niet streng genoeg gestraft wordt. Ik vind dat we ons beter kunnen richten op het voorkomen van de misdaad in de toekomst dan het straffen nu. We kunnen iemand die nu op zijn 20e een overval pleegt wel 20 jaar achter de tralies stoppen en er verder niets mee doen, maar dat kost klauwen vol geld en de kans op recidive is dan enorm groot, omdat deze mensen nooit hebben geleerd om op een andere manier hun leven in te delen. Mijns inziens kunnen we ons beter richten op het inrichten van hun leven op een goede manier, door nieuwe vrienden, werk, school, etc. En dan voor mijn part een jaar regelmatig controleren.

Sorry, laatste deel was een beetje offtopic, maar ik zie deze discussie zó vaak oplaaien!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:59

Oh jakkes die foto's. :=
Alleen dat stukje van ''zou vorig jaar'' houdt mij wat tegen. Is het dan niet officiëel bewezen?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:01

Prima gedaan niks geen medelijden mee.
Nee hier laten ze een seriemoordenaar vrij omdat hij terminaal ziek is. Te gek voor woorden gewoon!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:57

ik heb ook niet echt medelijden, maar ik snap de meerwaarde er niet zo van dat dat in het openbaar moet...

Je bezorgt toeschouwers daar mss wel een levenslang trauma mee, vind ik toch wel enigszins bizar hoor.... :\

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:59

Ik weet niet hoor, volgens mij kent Jemen niet echt een eerlijk rechtssysteem :o
Maar goed, mocht hij het gedaan hebben is het natuurlijk een monster...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:59

Dat is juist de bedoeling, zodat zij het niet doen in het vervolg. Ik zou het iig niet kunnen aanzien, lijkt me echt vreselijk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:01

jammer, ze hadden hem zonder verdoving stukje voor stukje van zijn lichaam af moeten snijden.
vind dat die nu er goed vanaf komt,
1 kogel en hij voelde niks meer :(

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:02

Ik vind het ook een goede zaak dat hij de doodstraf heeft gekregen.
Zoals hier al eerder vermeld werd zou het voor Dutroux ook goed zijn geweest, ze zijn dan wel snel gestraft maar kunnen ook geen gevaar meer zijn mochten ze ooit vrij komen of ontsnappen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:02

Iemand die schuld heeft, en waarvan dat is bewezen, straffen is vind zo als het zou moeten gaan. Maar de manier waarop is een andere zaak.

Ik vind niet dat ze iemand publiekelijk, midden op de markt, door zijn hoofd hoeven te schieten. Dan betaal ik liever belasting om dat soort types levenslang in een cel te zetten. Dat is ook pas echt straf krijgen, want zo als Ronne zegt ben je met de doodstraf vrij snel klaar. Want veel meer zul je niet merken van je straf.

Daarbij vraag ik me af of, in landen zo als Jemen, zo'n proces eerlijk is verlopen...