VOGELWAARDE - Onder ouders met jonge kinderen in Vogelwaarde heerst onrust over de vestiging van een man met een vermeend pedofiel verleden in het dorp.
Burgemeester Jan-Frans Mulder heeft er al over gesproken met leden van het schoolbestuur en diverse inwoners, maar zegt dat hij weinig kan uitrichten.
"Er zijn tot nu toe geen problemen. Zo lang er geen strafbare feiten worden geconstateerd, is optreden niet mogelijk", aldus de burgemeester, die beaamt dat er maatschappelijke onrust is. Hij roept inwoners van het dorp wel op 'geen domme dingen te doen en zelf voor rechter te gaan spelen'. "We moeten ontzettend oppassen. De man in kwestie is bij mijn weten niet veroordeeld. Pas als er signalen zijn, dat er werkelijk iets aan de hand is, kunnen we iets doen."
Sinds de jaarwisseling krijgen burgemeesters van justitie een seintje als er veroordeelden met een pedofiel verleden in hun gemeente komen wonen. Mulder zegt dat hij die mededeling echter niet heeft gekregen.
De burgemeester zegt vooralsnog niet van plan te zijn een informatiebijeenkomst voor de inwoners van Vogelwaarde te houden, zoals zijn collega Jan Lonink van de gemeente Terneuzen enige tijd geleden wel deed om onrust in Sluiskil te voorkomen. Mulder zegt aan het nut van zo'n bijeenkomst te twijfelen. "Want wat kun je doen?"
Nu woon ik daar dus en heb 2 kinderen, een zoontje van 8 en een dochtertje van 6 (bijna 7 )...
wat is jullie mening hierin, extra oppassen nu of niet druk maken hierin.
Mijn dochtertje mocht soms een klein stukje alleen lopen, dat we elkaar van school tegemoed lopen, zodat ze het idee had dat ze al iets mocht en ik me niet teveel zorgen maakte