Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:35

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... _auto.html

Citaat:
Een elf maanden oude baby is in België gestorven, omdat haar vader vergeten was het kind uit zijn auto te halen.
De man ging met zijn dochter in de auto op weg naar zijn werk, maar vergat onderweg te stoppen bij de crèche, schrijft Het Laatste Nieuws maandag.

Het incident had afgelopen donderdag plaats in Kessel-Lo, maar werd in het weekeinde pas naar buiten gebracht. De moeder ontdekte het meisje ‘s avonds in de auto.

Zoals altijd was de moeder op weg naar de crèche om haar dochter op te halen. Daarvoor moest zij eerst het kinderstoeltje uit de wagen van haar man halen. Het meisje was al overleden toen haar moeder aantrof.

Het was donderdag 21 graden. Het meisje is vermoedelijk overleden aan uitdroging en oververhitting

Wat een drama daar moet je toch niet aan denken, arme moeder
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 22-06-09 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast aan citeerregels. Voortaan zelf doen?

EngeltjeS

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:37

jeetje...

ik snap niet hoe je je kind kan vergeten in de auto??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:40

niet de eerste keer ..verleden jaar waren er toch ook al twee gevallen ..ik snap dus echt niet hoe zoiets kan gebeuren ..zelfs als je uitstapt zie je zo'n baby toch nog zitten als je de auto vergrendeld ..en dat niemand een baby opmerkt in een auto ..moet hij toch wel heel apart zijn geparkeerd ..diep triest hoor ..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:41

Hoe krijgt die man het voor elkaar? Je kind vergeten uit de auto te halen.

Vreselijk voor die moeder om je kind zo te vinden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:41

jeetje...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:42

Ongeloofelijk vind ik dit! hoe kan je vergeten langs de creche te rijden..ik snap dit echt niet...

Vraag me af of het met de realtie nog goed komt, ik zou mijn man dit nooit kunnen vergeven..

Suus__

Dat is toch hartstikke dom >;) :roll:

Maartje_M

Komt vaker voor dan je denkt, maar ik kan me ook haast niet voorstellen dat je je kind vergeet...

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:43

Ik kan zoiets ook niet begrijpen hoor,en een kleintje van 11 maanden is altijd wel iets aan het brabbelen of bewegen,hoe kun je nu zo'n kind over het hoofd zien?Onbegrijpelijk!En arme moeder ,wat verschrikkelijk om zo je kind aan te treffen!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:45

Dit is niet te geloven! Waar heeft die man met zijn kop gezeten!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:49

...het is mn grootste angst!...nu zijn mn meiden twee en half dus die zie je wel zitten..maar ik ben altijd bang dat ik of mn hond of mn kinderen in de auto vergeet....

verschrikkelijk voor de moeder om je baby dood te zien liggen....maar ook voor de vader, want het is verschrikkelijk dat die zijn kind is vergeten maar hij zal ook van zijn kind houden en hij zal heel zijn leven met een schuldgevoel moeten leven

trustHim

verschrikkelijk! Ik weet niet of ik dan nog met mijn man zou kunnen leven. Hij heeft het dan wel niet express gedaan maar toch, je zal je kind zo vinden

Kiara04 zulke kleintjes vallen vaak in slaap in de auto dus dan zijn ze wel stil, maar toch hoe kan je zoiets vergeten?

bulck

Dit is idd wel erg schokkend, maar met opzet gebeuren die dingen niet.
Het is een beetje de maatschappij waarin we zitten, tijdsdruk, haast etc.
Keurt dit uiteraard niet goed e, maar is wel de realiteit.

Wij kwamen vroeger ook meer aan op ons bedrijf, waarbij ons moeder gewoon de tussenstop vergeten was van ons aan de schoolpoort af te zetten.
Dat gebeurt wanneer je zoveel dingen aan de hand hebt.

Verder is zo een jong kind wss in slaap gevallen (vele baby's slapen nl wanneer ze in een auto vervoerd worden).

Heel erg en denk dat vnl de ouders achterblijven met een inmens schuldgevoel

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:53

Vorig jaar was er bij de Oprah show ook een afl. met een man die zijn kindje was vergeten in de achterbank. Normaal gesproken bracht zijn vrouw het kindje naar de dagopvang maar die ochtend deed hij dit. Hij vertelde het hele verhaal en hij was het simpelweg vergeten omdat het normaal gesproken niet bij zijn routine hoort. Hoe erg ook, hij dacht er niet aan. Verschrikkelijk voor die ouders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:26

Het komt inderdaad vaker voor. Lijkt me echt verschrikkelijk als het je als ouders overkomt... Hoe schuldig moet je je wel niet voelen. En hoe kan je als moeder in dit geval je man nog recht aankijken zonder hem iets kwalijk te nemen na een tijdje?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:36

ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben mijn kind ook een keer vergeten.......
Ze was 4 weken en ik was voor het eerst met haar op pad om verschillende dingen te doen, boodschappen, de bank etc. Naast de bank was een smal straatje, daar heb ik de kinderwagen gezet omdat je toen nog niet met een rolstoel, kinderwagen etc de bank in kon. Je moest een trappetje op van een treetje of 4 en dan een draaideur door (bijna 30 jaar geleden dus). Bij het weggaan niet met m'n gedachten er bij, en als je het trappetje afliep keek je niet het straatje in waar de kinderwagen stond. Kortom, ik ben verder gegaan met mijn boodschappen, tot ik een minuut of 5 later tot de ontdekking kwam dat ik toch wat miste. Op een draf terug en gelukkig stond alles er nog, en lag dochterlief heerlijk te slapen. Stom, ik weet het. Maar het gebeurde gewoon. Dus ik kan best begrijpen dat iemand z'n kind vergeet, zeker als het lekker rustig ligt te slapen in het stoeltje achterin en je bent op weg naar je werk, en het wegbrengen zit verder niet in de ochtendroutine, dan kan ik me wel voorstellen dat het gebeurt.
Maar het is en blijft een afschuwelijk drama!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 10:38

Je zou toch denken dat de creche even met moeder belt waarom haar kind er niet is??

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:42

hier ben ik het mee eens... misschien had het kind het dan nog overleeft.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:45

Die man is naar zijn werk is gegaan en heeft zijn auto geparkeerd, en niemand heeft het kindje horen huilen? En toen hij weer naar huis toe is gereden heeft hij het dode kindje ook niet in zijn auto zien zitten?
Maar inderdaad echt vreselijk... en schuldgevoel voor altijd....

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:47

Het gebeurd idd wel vaker en ook met honden....zo heb ik er een aantal jaren geleden met mijn neus opgestaan hoe een pup uitgedroogd en bijna gaar uit een auto op de camping werd gehaald.Die mensen waren de hele pup vergeten tijdens het opzetten van de tent, pup lag ondertussen in afgesloten auto, en de auto stond in de volle zon a 37 graden (buiten temperatuur).Het beestje heeft het wel overleeft maar dit was dan ook te danken aan oplettende campinggasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:48

Dat had misschien geholpen. Aan de andere kant, moeten we nu het kinderdagverblijf verantwoordelijk gaan houden? Als ouders heb je altijd de eindverantwoordelijkheid voor je kind als het in je eigen zorg ligt.

Ethisch gezien is het natuurlijk ingewikkeld, en je houdt dat 'wat als' maar we kunnen niet van een kinderdagverblijf verwachten dat ze achter elk kind dat te laat -of niet- komt opdagen aan gaan bellen.

Eergisteren speelden er kinderen in de speeltuin waar ik langs liep. Ze waren besjes aan het eten van een struik. Ik heb ze gezegd dat ze dat niet moesten doen omdat je er ontzettend ziek van kan worden als het verkeerde besjes zijn. Vervolgens ben ik doorgelopen.

Het is namelijk niet mijn verantwoordelijkheid dat die kinderen dat aan het eten zijn. Ik kan ze erop wijzen, ik kan ze wegsturen, maar ik kan niet die besjes gaan bewaken. Het blijft de verantwoordelijkheid van de ouders van die kinderen dat hun kinderen dat niet eten. Zijn je kinderen niet oud genoeg om dat zelf te bedenken, dan laat je ze dus ook niet in hun eentje in de speeltuin spelen.

Neemt niet weg dat je zoiets met gemengde gevoelens achterlaat.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:54

Ik geloof er helemaal niks van dat die vent dat niet gemerkt heeft. Tuurlijk kan hij vergeten zijn het kindje bij de creche af te leveren, maar dat hij het daarna bij zijn werk niet gezien heeft gaat er bij mij al niet in. En al helemaal niet dat hij gedurende de dag niet een ingeving heeft gekregen. Of toen hij weer naar huis ging het kindje niet zag. Nee, ik vind het een walgelijk verhaal en ik kan me echt niet voorstellen dat die man het echt allemaal vergeten is, nooit nergens meer aan heeft gedacht en ook niks heeft gezien of gehoord.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:59

Ik kan me eigenlijk nog moeilijker voorstellen dat hij een kind dat hij graag `kwijt` wil (want dat zeg je eigenlijk) dan gewoon in de auto zou laten zitten. Ik denk dat het kindje gewoon in slaap gevallen zal zijn en dat het hem gewoon helemaal door het hoofd geschoten is.

Het klinkt heel raar dat ik het zeg, maar dit is nou precies iets wat mij ook zou kunnen overkomen. Alleen ik heb geen kinderen. Ik heb wel honden (die voor mij bijna kinderen zijn) en ben 1x vergeten dat ik m´n hondje op stal bij me had. Zij is nogal rustig, ik was m´n paard aan´t verzorgen en op een gegeven moment dacht ik `och ik ga ook nog even een blokje om`. Mijn hondje meldt zich niet zo, die blijft dan gewoon in eerste instantie braaf bij de stal zitten. Maar toen ik wegbleef is ze me gaan zoeken en liep dus gewoon langs de weg! Gelukkig was ze wel zo snugger op haar neusje af te gaan en kwam ik haar dus tegen, ik was weer op de terugweg toen ik haar zag. IEKS!!!!! Ik schrok me echt halfdood. Er was niet eens wat gebeurd en ik voelde me echt VRE-SE-LIJK, haalde me van alles in m´n hoofd wat er had kunnen gebeuren. Hondje overreden, hondje kwijt, vreselijk vreselijk vreselijk. Stel DAT er iets gebeurd was en ik had dan naar huis gemoeten en m´n man vertellen, die ook zo gek met ons hondje is, dat ze er niet meer was. je wilt er toch niet eens over nadenken???????

Zegt dit dat ik niet van m´n hondje houd? Nou lijkt mij niet, want ik weet dat dat wel zo is. Het zegt wel dat ik soms een ongelooflijke kluns ben in dat soort dingen. En die man misschien ook wel. En die loopt zich nu waarschijnlijk voor het hoofd te slaan hoe hij ooit z´n kind heeft kunnen vergeten. Want dat is nog 1000 x erger dan wat mij overkwam.
Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 22-06-09 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:00

Waar staat dat die man met het dode kindje weer naar huis gereden is??????

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:12

sarabande schreef:
[i]De moeder ontdekte het meisje ‘s avonds in de auto.

Zoals altijd was de moeder op weg naar de crèche om haar dochter op te halen. Daarvoor moest zij eerst het kinderstoeltje uit de wagen van haar man halen. Het meisje was al overleden toen haar moeder aantrof.