Bommelding Universiteit Wageningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Bommelding Universiteit Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 13:58

Citaat:
Het hoofdgebouw van de universiteit in Wageningen is vanochtend ontruimd vanwege een bommelding. De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) is begonnen met een onderzoek in het gebouw.

De dreiging is geuit via teksten op een muur van het bestuurscentrum. Deze zijn beklad met onder meer een waarschuwing voor een bom. Ook is er een ruit ingegooid. Medewerkers van de universiteit hebben een pakketje gevonden.

Vanwege dierproeven die de universiteit uitvoert, zijn al eerder auto's vernield en gebouwen beklad. Het Animal Liberation Front zei hier destijds voor verantwoordelijk te zijn.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/112585/- ... ingen.html

Van dit soort acties word ik zó kotsmisselijk he. Ten eerste zorgt dat Liberation Front dat alle dierenrechten organisaties over een kam worden geschoren en dan uiten ze ook nog eens bedreigingen naar een van de weinige Universitaire instanties in Nederland waar JUIST onderzoek word gedaan naar hoe het welzijn te verbeteren.

Nu vraag ik mij af: Wanneer word er nu eens actie ondernomen tegen dat soort radicale groepen, die niet alleen een gevaar zijn voor de samenleving, maar ook voor zichzelf :(

Wat is dat voor trend, steeds meer bommeldingen en activiteiten onder het mom van 'bevrijd de dieren'?
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 15-06-09 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast aan citeerregels. Voortaan zelf doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Bommelding Universiteit Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:58

Update:

Dat meldde de politie maandagmiddag nadat de Explosieven Opruimingsdienst van Defensie het gebouw aan de Costerweg in Wageningen had doorzocht.

Maandagochtend was het pand beklad met leuzen die op de aanwezigheid van een bom duidden, aldus de politie. Ook was een ruit ingegooid. Het gebouw, waarin 300 mensen werken, werd daarop ontruimd en afgezet voor onderzoek.

Onbehoorlijk

Een universiteitswoordvoerder spreekt van een ''onverantwoordelijke en onbehoorlijke daad'', maar wil niet nader ingaan op mogelijke daders of een motief. De universiteit had eerder dit jaar al te maken met acties waardoor medewerkers zich bedreigd voelden.

ALF

De verantwoordelijkheid voor die acties werd volgens de onderwijsinstelling op internet opgeëist door het Animal Liberation Front (ALF). De Wageningen Universiteit werkt onder meer met proefdieren.

De technische recherche is nog wel bezig met sporenonderzoek bij het universiteitsgebouw.

Bron: www.nu.nl

Shiloh

Re: Bommelding Universiteit Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:36

Ik had het nog niet gehoord. Ik studeer dierwetenschappen aan de unie in wageningen en vind het echt belachelijk dat ALF juist onze universiteit aanvalt. Ik vind het zelf dan ook echt walgelijk.

De unie hier doet enorm veel aan dierwelzijn. (en dan op een realistische manier, dus welzijn zoveel mogelijk verbeteren, maar wel op een manier dat de boer nog kan rondkomen)

Ik durf met mijn hand op mijn hart te zweren dat de proefdieren hier het veel en veel beter hebben dan de meeste particulier gehouden dieren. Ze zouden zich eerst eens wat meer moeten verdiepen in wat ze hier doen.

Mag ook hopen dat er eindelijk eens hard opgetreden kan worden!