Bloedbad op Nederlandse school voorkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 14:46

woensdag 27 mei 2009 11:53

Door de aanhouding van een 14-jarige inwoner van Hazerswoude-Dorp heeft de politie een bloedbad op een school in het Groene Hart voorkomen. Het is onduidelijk welke school het doelwit was van de verdachte.

Dat zegt het Openbaar Ministerie tegen het Leidsch Dagblad.

Msn-gesprek
De 14-jarige jongen besprak vorige week zijn plannen voor een aanslag in een msn-gesprek op internet. Daarop deed degene met wie hij sprak, aangifte bij de politie. De politie besloot de jongen direct te arresteren.

De Hazerswoudenaar zou in het gesprek niet hebben gezegd waar of wanneer hij de aanslag wilde plegen. 'Hij zei dat hij het op een school in de buurt wilde doen,' zegt justitie.

Vuurwapen
In het verhoor vertelde de verdachte dat hij bezig was om een vuurwapen aan te schaffen bij twee kennissen. De twee mogelijke handlangers werden opgepakt. Na een verhoor en huiszoekingen, waarbij niets werd aangetroffen, zijn zij weer vrijgelaten.

'Signalen dat de jongen zichzelf en anderen iets aan wilde doen, hebben we heel serieus genomen,' zegt persofficier Wösten tegen het regionale dagblad. De verdachte blijft twee weken vast zitten. Volgens justitie gaat het niet goed met hem. 'De jongen ligt psychisch in de kreukels,' aldus de persofficier.

Groen Hart Rijnwoude
De 14-jarige verdachte is leerling op het vmbo aan het Groene Hart Rijnwoude in Hazerswoude-Dorp. Het gaat om een christelijke school van ongeveer 250 leerlingen, waar voornamelijk vmbo-leerlingen onderwijs volgen.

Leerlingen kregen dinsdag een brief over de mogelijke aanslag mee naar huis. De school legt daarin uit dat er alles wordt gedaan om de kinderen op te vangen. Ook wordt er contact onderhouden met de benodigde instanties.

Bron: http://www.elsevier.nl/web/10235195/Nie ... rkomen.htm

Mijn god zeg, een kind van 14! :oo

Samy

Re: Bloedbad op Nederlandse school voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:55

Ik las het net gadver

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:58

wat vreselijk zeg, en dan nog maar 14 jaar... pff alleen maar ellende de laatste tijd... wat is er toch aan de hand?

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:59

Echt erg dat een kind zoiets van plan kan zijn.
Wel goed dat de politie het zo serieus nam, maar dat komt vast ook doordat er tegenwoordig vaker van dit soort dingen gebeuren..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:00

Hoewel ik versta dat je in deze tijd dit soort dingen serieus moet nemen, vraag ik me af hoeveel kinderen van 14 niet eens stoer doen tegen hun vrienden met dit soort woorden...

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:54

Wat een geluk dat zijn vriendje aangifte gedaan heeft! Je weet het maar nooit, vooral omdat hij ook bezig was wapens te krijgen.
Wat bezielt zo'n jochie van 14 toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:07

Op deze school zat ik vorig jaar, ik weet om welke jongen het gaat.
Had nooit verwacht dat zoiets op zo'n klein dorpje zou gebeuren.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:09

ik vraag me echt af waar het naar toe moet hier in nederland hoor,, een paar gezinnen die elkaar uitmoorden vandeweek, en dan dit weer.. :n

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:30

BraveSpots schreef:
Hoewel ik versta dat je in deze tijd dit soort dingen serieus moet nemen, vraag ik me af hoeveel kinderen van 14 niet eens stoer doen tegen hun vrienden met dit soort woorden...

en dan laten lopen onder het mom ach het is maar 14 joh, en vervolgens vallen er weer doden ;( heul goed dat ze opgepakt zijn! kinderen worden steeds aggresiever en brutaler vergis je niet :wow:

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:12

Jeetje, hij is 1 jaar jonger als mij en dat al denken zeg :oo
Dit is best wel erg hoor, hij is nog maar 14 en nu al zulke ideen....