Drama zwijndrecht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Drama zwijndrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 18:53

Wat hier gebeurt is, is verschrikkelijk! En nu is de afscheits brief van deze man, ook nog vrij gekomen op internet. Ik zat het net door telezen, en je schrikt dan toch wel even. Hij duidt aan hoe hij zich zelf om het leven heeft gebracht, zijn vrouw, kinderen, Ex-vrouw en hond...

ook de zin: 'Zij komen in de hemel, ik in de hel'
Doet mij wel even slikken, als je zo iets leest.

Wat vinden jullie er van dat deze brief is vrij gekomen?

De brief:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4006 ... tml?p=12,1

Marleen.
(sorry als er al een topic van is, ik kon niks vinden.)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:00

Bizar. Persoonlijk heb ik met hem te doen. Zijn leven zal, mits het verhaal een beetje waar is wat hij verteld, een living hell moeten zijn geweest. Hoe gek ook, begrijp ik hem. Heb er kippevel van.

Joyce_

Re: Drama zwijndrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:08

Jeetje, wat heftig... Net als wat Suuzert zegt, op de één of andere manier heb ik medelijden met hem. Natuurlijk ben je gek als je zoiets doet, maar hij klinkt niet alsof hij het in blinde razernij heeft gedaan of in een psychose.
Hij heeft er duidelijk over nagedacht, hij weet ook dat het fout is (ja, logisch..) en hoe hij ook zegt "Was ooit heel sociaal, nu de grootste klootzak op aarde" en "Ik verdien geen uitvaart, heb mijn lichaam maar ter beschikking gesteld van de wetenschap, dan doe ik nog iets voor de maatschappij".. Het doet mij geloven dat hij weet waar hij mee bezig was, en dat hij beseft hoe fout dit is, maar toch de enige uitweg, in zijn ogen.

Afschuwelijk, dat zeker. Maar ik begrijp hem inderdaad, al klinkt dat luguber..

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:13

Ja, ik begrijp het aan de ene kant ook wel. Alleen, net zo als dat hij zegt dat hij een pistol op zijn hoofd had op een volle markt. (dat valt toch op?) zijn het geen waanideën uit paniek ofzo?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:14

Jeetje, heavy oliebol.........Dit is de 1e keer dat ik een afscheidsbrief lees van iemand die andere mensen ook ombrengt behalve zichzelf.
Er zijn zoveel mensen diep in de oliebol met zichzelf en de omgeving, ik vind het echt heel erg!
De goede gaan altijd te snel, de klootzakken blijven altijd vrolijk door etteren!!!!!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:19

Misselijkmakend! Niet meer en niet minder, een egoistische etter. Alles meenemen die hem lief is? Dat ie mag branden!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:21

Wow, heftig dit.. hoe raar het dan ook klinkt, ik begrijp die man..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:24

Ik vind de brief ook erg heftig, en aan de ene kant raar dat ze hem zo openbaar maken, aan de andere kant is het wellicht wel beter om eens die kant van het verhaal te horen.

Verder snap ik mensen die zelfmoord plegen niet, om de reden die hij eigenlijk al noemt... je doet de nabestaanden er zoveel verdriet mee.
Kan me wel indenken dat je in een heel diep dal zit, maar de beweegreden voor zelfmoord die vat ik niet.

En in dit geval... ex vriendin vanwege vreemdgaan... crime passionel... maar zijn ex vrouw , zijn kinderen en zijn hond... hoe ver ben je dan heen... misselijkmakend.

Ik wens de verdere nabestaanden enorm veel kracht toe. Vreselijk om zo ineens een heel gezin kwijt te moeten zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan de ouders van hem en van zijn ex vrouw.. vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:00

Danicque_ schreef:

:o?

Mag hopen dat deze opmerkign niet serieus is?
Geen woorden voor, ene familiedrama na de andere lijkt maar te volgen, 9 van de 10 keer een kerel met
psychische problemen, wees een kerel en zoek eens hulp.
Of laat iig je familie met rust!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:16

vreselijk dit het komt ook steeds vaker voor
ik snap niet waarom ze tegenwoordig het hele gezin mee moeten nemen en zelfs de hond

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:21

maak dan gewoon jezelf van kant.....en laat de rest gewoon leven....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:28

Chiqa schreef:
Danicque_ schreef:

Geen woorden voor, ene familiedrama na de andere lijkt maar te volgen, 9 van de 10 keer een kerel met

Misschien iemand die zich ook niet goed voelt...

Niet om het goed te praten maar laten we blij zijn dat we zulk soort personen niet begrijpen anders zou het niet goed zijn.
Heb ook eens iemand gesproken die vertelde me dat deze mensen echt ten einde raad zijn.

Al met al is dit vreselijk en wens verdere nabestaanden veel sterkte toe!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:04

Chiqa schreef:
Danicque_ schreef:

deze opmerking is serieus jah }:0

heb je zelf ooit zo erg in de sh*t gezeten dat je niet meer weet wat je moet doen? nee, anders had je hier nu ook niet meer geweest. Mensen in angst gaan gekke dingen doen..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:08

Natuurlijk is het verschrikkelijk wat zo'n man heeft gedaan. Maar in zo'n situatie (en ook bij andere zogenaamde familiedrama's) vraag ik me toch altijd af wat voor leven iemand al moet hebben gehad, wanneer hij besluit om z'n hele familie te doden. Je leven moet dan al wel zo verschrikkelijk zijn, voor je zoiets beslist. Is er dan niemand in de omgeving van zo'n familie die (in dit geval) zo'n man eens bij de schouder pakt, en zegt 'kom kerel, we gaan eens hulp zoeken voor jou, want je komt er duidelijk alleen niet uit'.

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:12

De jongen die om het leven is gekomen, kende ik persoonlijk.
Hij was een klasgenoot van mij 2 jaar geleden. En op school was altijd even een praatje..
Het is moeilijk te geloven, echt te bizar.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:33

Danicque_ schreef:

heb je zelf ooit zo erg in de sh*t gezeten dat je niet meer weet wat je moet doen? nee, anders had je hier nu ook niet meer geweest. Mensen in angst gaan gekke dingen doen..

Ik heb dieper in de oliebol gezeten dan jij mss nu wel denkt, ben ook aan de rand geweest hoor, regelmatig van mn padje, mn ouders op zéér jonge leeftijd verloren aan het noodlot.
Maar iemand meenemen in de dood omdat ik zelf zwak sta? No way, wat hij met zich zelf zou doen spannend....maar de rest heeft hier niets maar dan ook niets mee te maken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:00

Anoeska schreef:
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat zo'n man heeft gedaan. Maar in zo'n situatie (en ook bij andere zogenaamde familiedrama's) vraag ik me toch altijd af wat voor leven iemand al moet hebben gehad, wanneer hij besluit om z'n hele familie te doden. Je leven moet dan al wel zo verschrikkelijk zijn, voor je zoiets beslist. Is er dan niemand in de omgeving van zo'n familie die (in dit geval) zo'n man eens bij de schouder pakt, en zegt 'kom kerel, we gaan eens hulp zoeken voor jou, want je komt er duidelijk alleen niet uit'.

Waarschijnlijk niet, als hij dit niet heeft aangegeven en dan nog moet hij het zelf zien op te lossen...

Persoonlijk denk ik echt dat deze mensen zwaar in de oliebol zitten/hebben gezeten! :j

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 23:18

Ja deze man zat zekker wel diep in de put! Maar dan is er toch wel iemand om hem heen, die dat door heeft. Als iemand zich niet goed voelt, of er is wat aan de hand, valt het op. Deze man heeft zich natuurlijk ook al wat anders gedragen en vertelt wat er aan de hand was (Op het nieuws van een collega) Dan trek je toch aan de bel? :=

Waarscheinlijk als hij hulp had gehad, was dit niet gebeurt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:52

Danicque_ schreef:
Chiqa schreef:

wat een zwak excuus, nogmaals (ik zeg het zo vaak) als je ergens problemen mee hebt en je wilt niet verder hang je zelf maar op aan een trappengat maar laat andere erbuiten!! wie is HIJ om te bepalen of zijn kinderen dood willen of niet? het is geen excuus, hij is een moordenaar.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:47

evanescence schreef:
Ja deze man zat zekker wel diep in de put! Maar dan is er toch wel iemand om hem heen, die dat door heeft. Als iemand zich niet goed voelt, of er is wat aan de hand, valt het op. Deze man heeft zich natuurlijk ook al wat anders gedragen en vertelt wat er aan de hand was (Op het nieuws van een collega) Dan trek je toch aan de bel? :=

Mensen kunnen zich soms heel goed anders voordoen dan hoe ze zich daadwerkelijk voelen, je hoeft het dus niet altijd te zien/merken aan iemand dat die iemand in de put zit. Verder duurt het in nederland soms erg lang voor iemand ook echt geholpen word. Je moet jezelf of anderen eerst wat aandoen voordat instanties ingrijpen(niet altijd, maar het opzetten van een hulptraject duurt soms erg lang, te lang).

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:53

evanescence schreef:

Een vriendin van mij heeft ook zelfmoord gepleegd en geloof mij.. als iemand iets aan haar iets gezien had, had die echt wel aan de bel getrokken.
Reken maar. Mensen kunnen écht een dubbelleven hebben waar je gewoon geen benul van kunt hebben.

Wat mij opvalt is dat ik best veel overeenkomsten in de manier van schrijven van hem en van mijn overleden din zie. Was echt even
heftig om te lezen zo..

Dat de brief vrij is gekomen, lijkt mij vooral voor familie, vrienden erg moelijk.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 00:30

Ik vind het maar een mafkees!! Hoe slecht je je ook voelt, het geeft je nóóit maar dan ook nóóit het recht om andere daarbij zo te betrekken op deze manier!
Heftige brief, maar hij geeft geen reden waarom die ook de andere heeft vermoord.. Of begrijp ik het verkeerd.
Ik vind het echt verschrikkelijk.. en ik kan niet snappen waarom hij ook de rest heeft vermoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 01:26

xDramaQueen schreef:
wat een zwak excuus, nogmaals (ik zeg het zo vaak) als je ergens problemen mee hebt en je wilt niet verder hang je zelf maar op aan een trappengat maar laat andere erbuiten!! wie is HIJ om te bepalen of zijn kinderen dood willen of niet? het is geen excuus, hij is een moordenaar.

Presies! Als je te zwak bent om voor het leven te kiezen, erg genoeg hoor maar laat het even lekker bij jezelf.