Drama op kinderboerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Drama op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 10:19

Op een kinderboerderij in het Brabantse Dommelen is zondag een aantal knaagdieren gruwelijk mishandeld en gedood. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
Het drama heeft zich zondagmiddag voltrokken toen er geen toezicht was op kinderboerderij 'Het Weike'. Volgens een politiewoordvoerder zijn vier dieren dood en twee beestjes zijn nog onder behandeling van een dierenarts. ,,Een cavia lijkt dood getrapt en van twee Degoes zijn de staarten afgetrokken. Alle dieren zijn echt heel vreselijk mishandeld.''

De politie is op zoek naar getuigen van het drama.

http://www.depers.nl/binnenland/309480/ ... derij.html

Vreselijk, ronduit vreselijk! |( Hebben ze tegenwoordig nou niks ánders te doen?? Waar is de liefde voor de natuur en voor dieren gebleven??

MamboBeach

Re: Drama op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:21

Ach, je kijkt er eigenlijk niet eens meer altijd van op.

Ik denk dat dat pas erg is...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:23

Pfff.. Lekker is dat!
is wel heel dichtbij hier trouwens!

Anoniem

Gatverdamme dit BLIJFT regelmatig gebeuren op kinderboerderijen he... Ongelofelijk...

Nickeltje

Ik blijf dit soort berichten walgelijk vinden.
Een week geleden kregen wij een fret in de opvang met een afgescheurde staart, geen idee hoe dat gekomen is, maar iets met een menselijke factor is wel een goede mogelijkheid.

Zo akelig wat mensen blijven doen...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:24

Inderdaad MamboBeach, heel begrijpelijk je reactie.
Gelukkig zijn er ook nog een hoop mensen wel goed voor dieren maar zo'n bericht zet je toch wel aan het denken...

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:25

Bléégh!
Dat soort mensen walg k nou écht van!
Alsje zo nodig iets pijn wilt doen, kies dan op zen minste iemand die groter en sterker is, dan krijg je het nog terug, maar geen onschuldige beesies..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:25

Bwugh... inderdaad vlakbij, blauw00gje... je zou ze toch wat doen :r

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:27

Wat een stel Kl**tzakken! dat ze zo respectloos zijn naar alles wat leeft!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 10:28

Dan denken ze door zoiets te doen stoer te zijn..... nou, als ik zo'n beessie was dan had ik ze allang de ogen uitgekrabt! }>

EDIT: Hier nog meer, en het wordt alleen maar erger!

VALKENSWAARD - Op een kinderboerderij in het Brabantse Dommelen is zondagmiddag een aantal knaagdieren gruwelijk mishandeld en gedood.
Dat maakte de politie bekend.

Het drama voltrok zich tussen 14 en 16 uur, weet Geert Brom (38). Hij en zijn vrouw Nicolette (40) houden de weekeinden toezicht op kinderboerderij het Weike. ,,Mijn vrouw was tussen de genoemde tijdstippen naar huis om te eten.''

Vanwege de warmte liet ze de bovenkant van de grote schuurdeuren openstaan. Zo konden de daders het knaagdierenverblijf binnenkomen. ,,Van twee degoes trokken ze het vel van de staarten. Een konijn werd lelijk geschopt. Een cavia platgetrapt, twee andere in de vijver gegooid. Eentje verdronk, de andere verkeert in shock.''

Dat laatste geldt ook voor de vrouw van Brom en voor andere vrijwilligers die de kinderboerderij samen runnen. ,,De burgemeester kwam zijn medeleven al betuigen,'' klinkt het aangeslagen.

Een aantal dieren bevindt zich volgens Brom nog bij de dierenkliniek voor behandeling. ,,Zo moeten de staartjes van de degoes worden geamputeerd.''

,,Verschrikkelijk voor Dommelen,'' klinkt het in de plaatselijke dierenkliniek. Daar werden op het moment van bellen net foto's gemaakt van een van de dode cavia's. ,,Aan de hand van de breuken kunnen we zien of het beestje inderdaad werd platgetrapt zoals het lijkt.''

De dierenarts vreest dat de cavia die van de verdrinkingsdood werd gered, een longontsteking opliep. ,,We hebben het beestje medicijnen gegeven en met vier andere knagers laten terugbrengen naar de kinderboerderij. '' Een vertrouwde omgeving is in zulke gevallen essentieel volgens de dierenarts. ,,Cavia's zijn zeer stressgevoelig.''

Enkele weken geleden beleefde de kinderboerderij ook al een drama, zij het op kleinere schaal. ,,Toen heb ik jongelui uit de wei gezet die alle twintig eieren van een eendennest kapot hadden gegooid,'' verzucht de dertiger.

De kinderboerderij, die eind vorig jaar een tweede leven begon onder de naam Het Weike, telt in totaal zo'n 25 beesten. Brom: ,,Vanwege de verbouwing die we achter de rug hebben, zijn we nog steeds bezig met het aanschaffen van dieren. Deze maand komen er nog een ezel, vier schapen en zes geiten bij.''

Voor hun leven vreest de vrijwilliger, tevens bestuurslid van de stichting Kinderboerderij Dommelen, naar eigen zeggen niet. ,,Er komt een hekwerk voor de bovenkant van de schuurdeuren en tralies voor de ramen.''

Brom is ert 'heilig' van overtuigd dat de daders worden gepakt. ,,Het Weike ligt midden in een woonwijk naast een speeltuin. Mensen genoeg die iets gezien kunnen hebben.''

http://www.ad.nl/binnenland/3242274/Dra ... derij.html
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 25-05-09 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:29

Less schreef:
Inderdaad MamboBeach, heel begrijpelijk je reactie.
Gelukkig zijn er ook nog een hoop mensen wel goed voor dieren maar zo'n bericht zet je toch wel aan het denken...

Het is ook niet zo dat het me niets doet hoor maar het is schering en inslag met zulk soort berichten.
Vind het te gruwelijk voor woorden, van mij mogen ze de dader de kop van de romp af plukken!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 10:32

Er komt een hekwerk voor, lees ik ineens! Ja, ééntje met 580 volt stroom erop, speciaal voor dat soort lui!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:35

Ja dat is bij mij mss 200 meter vandaan, echt super zielig!
Ik kwam er vroeger altijd als klein kind, was helemaal weg van hun cavia's, geitjes etc. Heel triest, als ik weet welke buurtgenoten dit gedaan hebben slacht ik zelf af!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:27

Ik vind dit soort dingen zo erg!
Wij wonen op een bovenverdieping, en een uitstapje naar de kinderboerderij is voor mijn dochtertje echt een feest. Waarom moeten een stel onbenullen dat soort organisaties dan weer gaan raken door die arme diertjes te vermoorden?

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:32

Hier heb ik gewoon geen woorden voor..
Wie doet nou zoiets :(
Vreselijk!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:46

Aaaah wat zielig!! ;( Echt vreselijk dat iemand zoiets kan doen... dat het sowieso al bij mensen in hun hoofd komt om zoiets te doen!! Dat is echt belachelijk!! |o
Hopelijk komen ze erachter wie het heeft gedaan..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:47

Hoe verzinnen de mensen het die het doen he, ik snap dat niet.
stelletje onweerbare dieren pesten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:52

Wat een stelletje lafbekken. Hoe durf je tegen weerloze kleine dieren. Als ze echt dapper zijn dan proberen ze het even in de plaatselijke opvang voor vechthonden ofzo. Lijkt mij een betere optie.

Ik kots hier gewoon van.

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:13

Pfff ik heb daar gewerkt ;( Wat denken die mensen toch :(

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:00

Mensen die zoiets doen mogen wat mij betreft preventief anchter de tralies en gesteriliseerd. Dat zeg ik niet om een harde uitspraak te doen, maar ik ben er serieus van overtuigd dat als je een weerloos dier zoiets aan kan doen, je niet goed bent in je bovenkamer. Zulke mensen moet je niet los rond laten lopen en al zeker nooit kinderen laten krijgen.