Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Volgens mij is het ook te zien welke leeftijden de kinderen hebben. Tot 6 of 7 jaar zou ik ze niet voorbereiden, dan zijn ze amper zelf bezig om letters en woordjes te leren, laat staan dat je daar nog een andere taal tussenpropt. Ouder dan die leeftijd zou ik wel wat voorbereiding doen. Bij jongere kinderen de basis, bij tieners toch een serieuze lessenreeks.
Maar wat ik soms nog het raarste vind aan zulke programma's, is dat de volwassene niet eens deftig te taal leren spreken van het land waar ze naar te gaan. Ik bedoel, tuurlijk dat alles de soep indraait als je niet eens brood kunt bestellen bij de bakker, laat staan een degelijk contract afsluiten enzo.
highwaykind schreef:Nadat ik me voor de zoveelste keer groen en geel erger aan een TV programma waar mensen dit koude kikkerlandje verlaten
EveliNero schreef:highwaykind schreef:Nadat ik me voor de zoveelste keer groen en geel erger aan een TV programma waar mensen dit koude kikkerlandje verlaten
Waarom kijk je het dan?
Je moet je denk ik wel bedenken dat bij een tv programma niet alles in beeld wordt gebracht. Jij kan vanuit je stoeltje achter de tv toch niet zien in hoeverre die mensen zich hebben voorbereid. En ik denk dat bovendien bijna iedereen bij een emigratie wel tegen onverwachtte dingen aanloopt (en laat dat nou net interessant zijn om te filmen).