Hoe zou jij Nederland regeren>?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Hoe zou jij Nederland regeren>?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:09

N.a.v het topic Bos vs. Pvv ben ik benieuwd hoe Bokkers zouden willen dat Nederland bestuurd werd.
Dit heeft in principe niks met de partij te maken waarop je stemt; puur hoe JIJ het zou doen.
Qua onderwerpen kun je bijvoorbeeld denken aan:

-Veiligheid,politie en rechtspraak
-Onderwijs
-Gezondheid
-Dierenrechten
-Immigratiebeleid

Ik zou zeggen, vertel hoe JIJ Nederland graag zou regeren.

En, alsjeblieft, hou het netjes en respectvol naar elkaar......

Groetjes Wildgirl

Yessy

Re: Hoe zou jij Nederland regeren>?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:00

Ik zou een ontzettend slechte leider zijn. Ik vind zorg, onderwijs, dieren/mensenrechten erg belangrijk, maar om dat allemaal 'perfect' te krijgen is geld nodig, dus gaan de belastingen omhoog en daar zijn mensen verre van blij mee! En de huidige economie trouwens ook niet als mensen minder te besteden hebben.
Nee, wat dat betreft blijf ik liever aan de zijlijn staan, iedere paar jaar stemmen heb ik al moeite genoeg mee (en ondertussen natuurlijk wel zeuren over de politici die het zo slecht doen, sja het zal wel mens-eigen zijn).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:23

* Ik zou een soort puntensysteem in willen voeren voor asielzoekers. 1 x de fout in gaan wordt gedoogd, 2 x moet diegene 't land sowieso uit.
* Ik zou meer mensen op asielaanvragen zetten, zodat asielzoekers niet de kans krijgen hier iets op te bouwen
* Ik zou het consultatiebureau dat de ontwikkeling en gezondheid van jonge kinderen in de gaten houdt uit willen breiden tot controle tot latere leeftijd, in de hoop kindermishandeling eerder de kop in te kunnen drukken
* Meer groene initiatieven aanbieden op diverse gebieden, tegen normale tarieven
* Puntenrijbewijs strenger maken
* MBO-ers recht op stufi en OVkaart
* Verbod op import van buitenlandse zielige hondjes en katten, onze asielen puilen uit!
* Mystery "shoppers" inzetten op bussen, trams, treinen en dergelijke
* Het leerling volgsysteem van de basisschool uitbreiden naar de middelbare school
* Ik zou strengere eisen stellen aan mensen die in de psychiatrie en psychologie willen werken.
* Kinderen niet zonder middelbare schooldiploma van school
* Meer aandacht besteden aan normen & waarden, sexualiteit (met name je grenzen) en multiculturalisme
* Hogere belasting heffen op benzine
* Adoptie procedure minder langdradig en toegankelijker maken
* Hogere belasting heffen op alcohol

Dat was het voor nu wel weer even ;)