De Russische hoofdstad Moskou probeert nog voor de finale van het Eurovisiesongfestival van zaterdag zwerfhonden uit het straatbeeld te laten verwijderen. De organisatie van het songfestival zegt niet op de hoogte te zijn van het plan.
Volgens dierenactivisten hebben hondenvangers de opdracht gekregen zoveel mogelijk zwerfhonden te vergiftigen of dood te slaan, meldden Russische media vrijdag. Een woordvoerder van de burgemeester van Moskou zei niet op de hoogte te zijn van de manieren waarop de honden worden gevangen. In de Russische miljoenenstad bevinden zich ongeveer 30.000 zwerfhonden.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... _voor.html
Verschrikkelijk.

Ik vind dat het Eurovisie Songfestival hier zich best mee mag bemoeien en dat er sancties op mogen worden gelegd. Het is een flinke organisatie waar veel tijd en geld mee gemoeid gaat. Het oplossen van het zwerfhondenprobleem had naar mijn idee anders opgelost kunnen worden. Rusland zet zich wat mij betreft weer negatief op de kaart door het 'hoge show-effect' waar (in dit geval) dieren sterk onder lijden.
Edit - Link naar nieuwsbericht en aanleiding tot discussie toegevoegd.