Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Ik denk dat de maandlasten van iemand met een hypotheek boven de 265.000 euro makkelijker naar beneden gehaald kunnen worden door in een goedkoper huis te gaan wonen. Een huis met een hypo vanaf 265.000 is meestal niet een 'standaard' huis, dan zou je die overstap moeten maken om jezelf te redden.
Wij hebben onlangs een huis gekocht (nog in afwachting van de financiering), maar wij hopen ook dat we het met NHG kunnen kopen (ruim beneden 265.000 euro). Overigens zijn wij ruim beneden onze max gaan zitten, dat het ook nog te betalen is tijdens werkloosheid of als we minder zouden gaan werken ivm kinderen.
MissStynk schreef:Persoonlijk ben ik wel van mening dat het niet heel snugger is van mensen die destijds een top hypotheek hebben afgesloten en daardoor niet in staat zijn hun maandlasten op 1 salaris te kunnen dragen. Dan zie je dus als er iets gebeurd waardoor één inkomen wegvalt je een groot probleem hebt. Gelukkig zijn deze regels aangescherpt door de hypotheek verstrekkers en kun je niet meer heel snel zo'n hoge hypotheek krijgen.
Liezel1 schreef:Ik vind het raar...
In sommige regio's heb je voor €265.000,- slechts een rijtjeshuis. Ook kan het zijn dat die mensen beiden een baan hebben met die hypotheek. Als 1 van de 2 werkloos is, is het dan niet meer op te brengen, dat gaat haast niet als je zo'n hypotheek hebt. Daarom vind ik het dus krom. Een huis van €265.000,- is niet per definitie een tophypotheek of een aso groot huis.
Consort schreef:Ik vraag me af hoe gezinnen met 1 werkende ouder met modaal inkomen in godsnaam ooit een huis moeten kunnen kopen...