Gezichtstransplantatie na schot in het gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Gezichtstransplantatie na schot in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:37

BRON: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3857 ... html?p=9,1

wo 06 mei 2009, .
Vrouw laat zich zien na gezichtstransplantatie

AMSTERDAM - De Amerikaanse Connie Culp verloor vier jaar geleden haar gezicht, door toedoen van haar toenmalige echtgenoot, die haar met een shotgun had beschoten. De vrouw toonde gisteren haar nieuwe gezicht aan de buitenwereld.

Culp, uit Ohio, werd in 2004 door haar echtgenoot in haar gezicht geschoten. Ze overleefde de aanval, maar verloor ongeveer 80 procent van haar gezicht. Ze kon niet meer zelfstandig ademen, ruiken, eten of drinken. De 46-jarige vrouw moest talloze keren onder het mes, maar durfde de straat niet op uit angst voor negatieve reacties.

De gezichtstransplantatie duurde maar liefst 22 uur. Het was de eerste in de Verenigde Staten. Wereldwijd werd drie keer eerder een gezichtstransplantatie uitgevoerd.

Klik hieronder voor de beelden, voor een foto van de vrouw voor het incident en voor een foto vlak na de schietpartij.

Video presentatie
http://videos.cleveland.com/plain-deale ... _conn.html

Foto van voor het ongeluk

http://news.yahoo.com/nphotos/Cleveland ... 7e3721990/

Foto vlak na het ongeluk:

http://media.kansascity.com/smedia/2009 ... ate.81.jpg

Waarschuwing: foto's kunnen schokkend zijn.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:09

Wow, dat is echt verschrikkelijk voor die vrouw ;( Wel heel knap hoe ze er weer iets van gemaakt hebben. Zouden die 'flappen' aan de zijkant van haar gezicht nog wegtrekken? Het hoofd lijkt zo groot nu, niet in proportie met haar lijf.

vuurneon

Re: Gezichtstransplantatie na schot in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:12

Allemachtig, wat heftig zeg! Jeetje.... Het is volgens mij een wonder dat ze het uberhaupt heeft overleefd! Wat fijn dat ze haar gezicht toch nog enigzins weer in 'model' hebben weten te krijgen. Al lijkt ze niet echt meer op de vrouw wie ze was. Lijkt mij erg heftig...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:18

dicenbalt schreef:
Wow, dat is echt verschrikkelijk voor die vrouw ;( Wel heel knap hoe ze er weer iets van gemaakt hebben. Zouden die 'flappen' aan de zijkant van haar gezicht nog wegtrekken? Het hoofd lijkt zo groot nu, niet in proportie met haar lijf.

De ene arts zegt aan het einde van het filmpje dat ze nog enkele cosmetische operaties zullen doen en toont een plaatje van hoe ze er dan uit zal zien.
Dus het wordt alleen nog maar beter denk ik.
Wat fijn voor die vrouw!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:03

Wauw.. wat prachtig :)

En hoe langer ik naar haar nieuwe gezicht begon te kijken, hoe mooier ik het begon te vinden, eerlijk waar. Hele bijzondere vrouw met een hele mooie boodschap!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 00:27

Ik vind het heel knap wat de huidige kosmetische chirurgie allemaal kan. En ik denk zomaar dat de meeste mensen aan neusverkleiningen of facelifts denken als ze het woord "plastische chirurgie" horen, maar nooit aan dergelijke reconstructieve operaties, al dan niet functioneel. De vraag is, hoe ver moet je gaan?

Ik heb respect voor de vrouw die zo sterk is dat ze door gaat, en de vaardigheden van de chirurg die dit gedaan heeft.

En de man die dit op zijn geweten heeft is echt compleet geschift.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 00:40

Diep respect!
Ik vind het echt geweldig hoe ze haar hebben kunnen helpen!
Dit is speciaal, dit is mooi!
Als je bij de foto van voor het onglukt op de pijltjes klikt, zie je heel veel foto's van nu ed

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:53

Jeetje! Wat hebben ze dat 'mooi' gedaan! Ik herken die vrouw echter helemaal niet meer als je kijkt naar de foto van voor het ongeluk. Wel knap dat ze weer door kan gaan met haar leven. Ik mag toch hopen dat die vent die haar dit heeft aangedaan, opgesloten zit. Wat een idioot!!!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:10

Zwelgje schreef:
Ik mag toch hopen dat die vent die haar dit heeft aangedaan, opgesloten zit. Wat een idioot!!!

De vent die haar dit aangedaan heeft was haar man, hij pleegde zelfmoord nadat hij haar neergeschoten had.

Wanneer de ergste zwellingen in haar gezicht geminderd zijn, de (bloed)circulatie beter op gang is en zenuwen & spieren beter aangegroeid zijn, gaan chirurgen de extra huid wegsnijden.

Jammer dat er zo'n verkeerd beeld van plastische chirurgie is ontstaan, het is inderdaad meer dan alleen een liposuctie of een neuscorrectie. Zelfde geldt voor het beroep 'plastisch chirurg', niet elke chirurg doet het voor het geld, maar ook om mensen als Connie Culp te helpen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:13

jeetje wat heftig! ik vind het knap van haar en de artsen. ziet er nu toch weer `netjes` uit.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:18

Oh, is maar goed ook dat die man dood is. Ben blij dat Connie wel door kan met haar leven.
Ik heb persoonlijk helemaal geen verkeerd beeld van plastische chirurgie. Ik vind het een geweldige manier om de levenskwaliteit van mensen drastisch te verbeteren. Dat sommige mensen aan zich laten snijden terwijl daar eigenlijk geen cosmetische reden voor is, moeten ze helemaal zelf weten.
Voor mensen zoals Connie bieden dergelijke ontwikkelingen verschrikkelijk veel mogelijkheden. Lijkt me trouwens ook nog niet zo simpel om zo maar een donor gezicht te vinden?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:24

Ik vind dat vooral de neus erg mooi gedaan is,
hoop voor haar dat het inderdaad nog mooier gaat zijn straks, zoals op het plaatje dat ze toonden.

Maar haar exman is niet dood hoor, hij probeerde zelfmoord te plegen maar was mislukt en nu zit die een gevangenisstraf uit van 7 jaar volgens www.HLN.be : http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... hoot.dhtml

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:25

Wat een verhaal zeg :\. Vooral de neus ziet er heel mooi uit, de rest zal ook nog wel wat bijtrekken. In elk geval heeft ze nu weer een gezicht, jarenlang rondlopen met een soort gat in je hoofd is ook een kwelling.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:30

MacavityL schreef:
Zwelgje schreef:
Ik mag toch hopen dat die vent die haar dit heeft aangedaan, opgesloten zit. Wat een idioot!!!

De vent die haar dit aangedaan heeft was haar man, hij pleegde zelfmoord nadat hij haar neergeschoten had.

knip.

Helemaal trefzeker was Thomas niet, want hij en Connie overleefde het allebei. Thomas kreeg zeven jaar cel en Connie moest verder met haar leven

helaas lukte dat niet bij zichzelf.
http://www.vkmag.com/magazine/connie_cu ... w_gezicht/

Wat goed dat dit voortaan kan.
Verschrikkelijk zeg voor die vrouw

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:39

Wat super voor die vrouw zeg!

Ik vind de reactie's erg respectloos bij die laatste link.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:43

Ja, die zat ik later ook pas door te lezen, die zijn echt te erg voor woorden ;(