Dubai straft vrouw voor miskraam na autoongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Dubai straft vrouw voor miskraam na autoongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 09:46

DUBAI - Een vrouw die haar ongeboren baby verloor tijdens een auto-ongeluk, is in Dubai schuldig bevonden aan doodslag. Ze moet daarom 'bloedgeld' betalen, meldden lokale kranten maandag.

Volgens de islamitische rechtbank in het emiraat was de 27-jarige Libanese niet voorzichtig genoeg op de weg. Ze werd in oktober van achteren hard aangereden toen ze remde en kreeg vervolgens een miskraam.

De vrouw moet omgerekend zo'n 4500 euro betalen aan verwanten van de foetus. „Dit mag de eerste veroordeling in zijn soort zijn en voor sommigen vreemd lijken, maar een feit is dat ook een foetus als ieder mens rechten heeft”, zei de openbaar aanklager.

Dubai is berucht om zijn vele auto-ongelukken. De maximumsnelheid is er 120 kilometer per uur, maar veel automobilisten hebben daar maling aan en rijden veel harder

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3845 ... tml?p=19,1

Het moet toch echt niet gekker worden, dat ze er daar rare regels op nahouden was me bekend, maar als je van achteren aangereden wordt ben jij daar toch niet schuldig aan? Of gelden daar andere verkeersregels?

Dabo

Re: Dubai straft vrouw voor miskraam na autoongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:49

Nou mogen we natuurlijk hun wetten niet veroordelen maar wat een BELACHELIJKE is dit!! :(

Die vrouw zal zelf al het hardst gestraft zijn door het verlies van haar kind, wordt ze nog veroordeeld ook wegens doodslag.
Het moet inderdaad niet gekker worden nee ;(

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:52

Tja, wat een rare regelingen houden ze er in sommige landen op na.......de gene die
haar aangereden heeft zou moeten dokken als er dan toch een straf is......niet degene
die aangereden wordt.
Lekker geregeld daar.......

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:53

Vreselijk, wat een land, hoe verzinnen ze het.
En daarbuiten.... Als je van achter aangereden wordt was die ander dus fout! Met die kromme gedachtengang zou diegene die haar aanreed dus veroordeeld moeten worden. Maar daar vertellen ze niets over. Als ik mag raden, waarschijnlijk was dat een man...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:54

Alles waar een vrouw in voor komt in die landen is het de schuld van.
Diegene die haar aanreed zal wel een man zijn geweest.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:57

zieke lui..

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:58

sommige berichten wil ik eigenlijk helemaal niet lezen, -:(-
kan hier niets mee, kan dit niet veranderen, kan er alleen maar gefrustreerd van worden...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:00

celticpony schreef:
kan hier niets mee, kan dit niet veranderen, kan er alleen maar gefrustreerd van worden...

Je kunt als vrouw blij zijn dat je hier geboren bent bijv. en niet daar.
En aangezien het vandaag bevrijdingsdag is, kun je meteen je vrijheid vieren!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:01

Is het al niet erg genoeg dat ze haar baby is verloren :( Ik mag hopen dat de familie het geld niet aanneemt/ de dader
(de gene die achterop rijd zit altijd fout) het geld aan haar terug betaald.
Wat een *grrr* regeling zeg :\ alsof ze het met opzet gedaan heeft. Jeetje wat een ongein allemaal. (maakt zich helemaal kwaad).

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:05

celticpony schreef:

Precies, hier wordt je ook gefrustreerd van. Die arme vrouw zeg, waarschijnlijk al gestraft door het verlies van haar kind en dan ook nog aangeklaagd worden voor doodslag!
Het moet niet gekker worden :n

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:09

Ze moet 4500 euro betalen aan verwanten van de foetus... Wie zijn dat dan? Dat is zij vooral zelf toch?

Beetje ziek dit... Hoewel, voor hetzelfde geld heeft ze zelf 160 gereden en toen moest ze heel hard remmen (met nog zo'n gek achter zich die 160 reed) en had ze dus die botsing. Dan heeft ze er zelf misschien ook wel schuld aan... Maar wat had ze dan moeten doen, doorrijden en aan de voorkant een botsing krijgen (want waarom rem je anders?).

Maar ok, om hiervoor te straffen is echt te ziek voor woorden!

brandysamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:11

Heel raar hoor deze zaak, en 4500 euro betalen aan de familie van de foetus, dat zal dan haar man zijn!hoe verzinnen ze het en hoe zit het dan met de persoon die haar van achter heeft aangereden die gaat zeker vrijuit, een vrouw is daar duidelijk in de minderheid.
Bizar!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:36

Ik dacht dus eigenlijk dat een mens pas rechten heeft als het zijn eerste luchtje geschept heeft? En niet als het nog een foetus is dus.

Bizar, en wat een achterlijke 'wet' ;(.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:39

Hmmm, ik heb altijd gedacht dat Dubai wat minder extreem Islamitisch was dan sommige anderen landen. Maar dit valt me dan toch weer erg tegen!
Gewoon absurd, hoe durf je iemand die een kind is verloren daarvoor te beboeten.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:42

echt wat is dit onzin :(

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:44

femke27 schreef:
Hmmm, ik heb altijd gedacht dat Dubai wat minder extreem Islamitisch was dan sommige anderen landen. Maar dit valt me dan toch weer erg tegen!
Gewoon absurd, hoe durf je iemand die een kind is verloren daarvoor te beboeten.

Dat was vroeger zo, nu is het extreem islamitisch. Heb veel kennisen wonen daar :j
Hand in hand moet je daar ook niet als man lopen.

Vreselijk dit nieuws wat extremisme toch kan veroorzaken...

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:45

die sporen nie!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:24

Wat idioot... :?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:25

echt belachelijk!!! :x :x

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:23

Dit valt in dezelfde categorie als een verkracht meisje aanklagen (en ter dood veroordelen) omdat ze overspel gepleegd zou hebben...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:51

Nogal dom.. Dubai is overigens een van de meest vrije landen in het middenoosten. Je komt daar toestanden tegen die amper in Nederland mogen. Dubai staat wel onder een stevige druk vanwege de financiele crisis. Huizenprijzen zijn met 50% in elkaar geklapt, mensen vluchten uit het land omdat je 3 jaar cel riskeert als je je schulden niet op tijd betaalt.

Dubai wordt op het moment gered door Abu Dhabi en door Saudi Arabie, dat gebeurt niet helemaal zonder voorwaarden. Ik denk dat dit daar een uitvloeisel van is, de behoefte te tonen dat ze niet zomaar een goddeloos staatje (zonder olie) aan de Perzische golf zijn.

Zonder meer een slechte aktie, maar dat is wel duidelijk. Dat gaat Dubai wel meer geld kosten dan die schamele 4500 Euro die het aan die vrouw kostte.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:38

Sjeetje, wat is dat belachelijk zeg! :=

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:18

Alsof die vrouw nog niet genoeg gestraft is..Ze krijgt een ongeluk, verliest haar kindje en moet daar bovenop nog een keer extra boeten vanwege het feit dat ze vinden dat ze het had kunnen "voorkomen"...Belachelijk...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:21

Vaak worden in dubai vrouwen zwanger terwijl ze zelf niet willen er worden dus veel dingen gedaan om het ongedaan te maken voor ons hier is het misschien erg en zielig maar daar hebben ze hele andere gedachten etc ik ben zelf in dubai geweest en ik weet niet zeker of dit met opzet is gebeurd maar het kan altijd natuurlijk ikzelf vind het heel erg voor haar maja ze denken daan gewoon heel anders als hier..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:22

was vergeten te zeggen vandaar dat ze een boete heeft gekregen snappie