Homo-ontmoetingsplekken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Homo-ontmoetingsplekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 22:36

Elke avond als ik naar huis rijd, kom ik er langs...de Texaco bij Utrecht Noord.
En het is er altijd megadruk...met auto's vol mannen die aan het wachten zijn op een anonieme beurt in de bosjes.

HOP's (Homo ontmoetingsplekken) zijn niet verboden in NL, maar ik vind het echt belachelijk dat deze mensen een vrijbrief krijgen om dit soort praktijken in parken, natuurgebieden en tankstations te verrichten en te vervuilen met gebruikte condooms, lege tubes glijmiddel etc.

Wat vinden jullie? Moet het kunnen of niet?

artikel over de Bosberg (waar ik vaak met het paard langs rij)

Citaat:
Homoplek teruggegeven aan natuur
Door MAAIKE KOOISTRA
HOLLANDSCHE RADING - Een ’topper’ onder de ontmoetingsplekken voor homo’s, met ’óók jong publiek’. ,,Eén van de allerdrukste banen van Nederland. Activiteiten nagenoeg 24 uur per dag, behalve overdag in het weekend.’’

Al drie jaar lang kunnen automobilisten niet meer parkeren en rusten op de Bosberg, langs de A27 bij Hollandsche Rading. De parkeerplaats werd dusdanig veel gebruikt als homo-ontmoetingsplaats (hop) dat Rijkswaterstaat het terrein in 2004 sloot. Deze week werd bekend dat het asfalt wordt geruimd en het terrein wordt teruggegeven aan de natuur. Maar wervende teksten op internet over de ’baan’ lang de snelweg A27 bij Hollandsche Rading als plek om te ’cruisen’ houdt de reputatie van de Bosberg bij het door Rijkswaterstaat ongewenste deel van de gebruikers duidelijk in ere.

Cruisers, homo- en biseksuele mannen op zoek naar een vluchtig en anoniem sekscontact in de buitenlucht. Al zolang er een parkeerplaats langs de A27 lag, waren er de ontmoetingen, denken voormalig gebruikers. Het was een begrip, onder liefhebbers van de anonieme buitenseks. De Bosberg. Met de parkeerplaats voor de sociale ontmoeting en het achterliggende bos voor de seksuele escapades.

Tot er in de jaren negentig werd geklaagd. Over rommel. Condooms, papierrotzooi en verpakkingen. En over andere zaken waarvan niet iedereen wil meegenieten. Rijkswaterstaat dreigde de parkeerplaats te sluiten. Officieel niet vanwege de hop. Gewerkt werd aan een nieuwe verzorgingsplek bij Eemnes, waarmee er voldoende rustplaatsen langs rijkswegen zouden zijn.

Een e-mailbombardement op Rijkswaterstaat werd gestart door gebruikers, gevolgd door gerechtelijke procedures, aangespannen door Stichting Platform Keelbos - genoemd naar een Limburgs homobos. Tevergeefs. Bosberg ging dicht.

Of de sluiting iets heeft opgeleverd? Welnee, zeggen experts en gebruikers. Toen Bosberg dicht ging, werd het drukker naast parkeerplaats Nijpoort langs de A27. Bewoners aan de Groenekanse Koningin Wilhelminaweg klaagden ongewild dag en nacht te kunnen ’meegenieten’ van de seksuele uitspattingen van bezoekers. De bosjes werden er kortgesnoeid. Net als bij de carpoolplaats langs de A1 bij Bunschoten, waar de drukte ook toenam.

,,Als mannen elkaar op de ene plek niet kunnen ontmoeten, doen ze dat elders. Homo-ontmoetingsplekken zijn een onderdeel van onze maatschappij. Ze allemaal opheffen kan niet, of mensen het nu leuk vinden of niet’’, aldus het kenniscentrum homo- en lesbisch emancipatiebeleid.

Volgens de organisatie blijkt uit onderzoek dat zo’n veertig procent van alle mannen op een zeker moment in hun leven graag homoseksueel contacten heeft.

Na de sluiting door Rijkswaterstaat werd nog wel eens een cruiser gesignaleerd, maar sinds de afrit naar de Bosberg echt dicht is, zijn het voornamelijk wandelaars die nog in het bos worden gesignaleerd.

Anthonie Mathijsen, voorzitter van Stichting Platform Keelbos, snapt wel dat er met weemoed wordt teruggedacht aan de Bosberg. De organisatie die opkomt voor hopgebruikers legt zich dan ook nog steeds niet neer bij het besluit van Rijkswaterstaat.

,,Het is een heksenjacht tegen homo’s. Voor hops zijn geen rechtswegen.

bron: http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1847253.ece

Lyonesse

Re: Homo-ontmoetingsplekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:43

Tja, voor hetro's is buitenseks ook niet toegestaan voor zo ver ik weet :+

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:45

Ik weet niet echt. Aan de ene kant denk ik van: Laat ze lekker hun gang gaan, zolang ze niet voor overlast zorgen, en niemand er last van heeft. Ik rijd zelf ook ongeveer 2 a 3x per week langs een homo ontmoetingsplek (bij Ruinen) maar ik stoor me er niet aan.

Maar aan de andere kant heb ik zoiets van: hetero's mogen in het openbaar ook geen sex hebben, waarom mogen hun dan wel een ontmoetingsplek hebben?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:47

Deze mensen hebben er overduidelijk wel last van. Een parkeerplek is om te parkeren toch? Niet om mensen op te wachten om seks mee te hebben.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 22:53

Als je daar gaat tanken, en dan de snelweg weer op wilt, moet je dus echt langs die rij wachtende ventjes in hun auto's...

En natuurlijk is het na werktijd ook spitsuur bij de Rode Brug in Utrecht (woonboten met prostituees), maar dat gebeurd wel binnen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:55

Hmmm, heb wel eens begrepen dat er vooral 'hetero' mannen naar dit soort ontmoetingsplekken toe gaan. Ze zijn voor de buitenwereld netjes getrouwd, maar eten ondertussen van twee walletjes. :+

Ik kan me er niet zo druk over maken, alleen vind ik dat ze hun rommel wel op mogen ruimen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:58

Maakt mij niet uit of het homo's of hetero's zijn, ik vind dat ze maar gewoon een kamer moeten opzoeken..
Ik vind het smerig en zou het ook niet tegen willen komen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:01

zoiezo wordt er ook veel onveilig sex bedreven waardoor de soas zich opstapelen zoiezo vind ik het niet kunnen dat er dus condooms etc liggen op plaatsen waar ook kinderen komen en hiermee zelfs besmet zouden kunnen worden en dat geld niet alleen voor hops maar ook voor van die pipos die drugs opspuiten in een speeltuin en de naalden laten liggen
wat een ander doet moet deze zelf weten, maar breng geen andere mensen onnodig in gevaar!

edit: hebben jullie nu ook van die leuke reclames onder in beeld?
Laatst bijgewerkt door Mjay op 28-04-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:02

Ik vind het gewoon ronduit vies, vooral als er gewoon mensen langs komen. :? Bovendien vind ik je een beetje... nouja, zielig is misschien niet het goede woord, maar wel.. apart, als je daar je pleziertjes zoekt.. Ik bedoel, regel dan in ieder geval een kamer..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:03

Ik wil ze ook niet tegen komen, hoor, maar ik ontwijk die plekken vanzelf wel. Meestal zijn die plekken algemeen bekend in zo'n buurt (bij mij wel in elk geval ;) ).

De plekken van TS het over heeft zijn ver van speelplaatsen af in elk geval.
(zou ik ook niets vinden!).

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:05

Hier zitten er ook een aantal, langs de snelweg naar tilburg o.a. en in het bos waar ik rijd :=
Daar bij de snelweg is ook de hei, daar gingen we vroeger wel eens rijden. De homo's lopen daar gewoon naakt rond. Moet zeggen dat dat geen prettig gezicht is, zeker niet als je ze tegen een boom 'ahum' ziet 'staan'...
In het bos is het ook raak, vroeger wisten we niet dat dat het homobos was, viel wel op dat in een afgelegen stuk waar de wandelaars eigelijk niet komen, zoveel mannen rondliepen altijd... Daar overigens nooit gekke zaken gezien.

Verder zitten er denk ik overal wel van dat soort plekken, niet alleen voor homo's. Er hebben hier ook veel auto's met hoertjes gestaan en ik heb als ik wat later op de avond tegen de schemer ging rijden regelmatig wat mensen in de auto betrapt. Verder kom ik richting het bos ook nog regelmatig papiertjes en condooms tegen :=
Blegh, ruim je zooi teminste op....

Tegenhouden doe je het denk ik niet, maar vervelend is het soms wel. Ik denk dan, stel daar op de hei, dat daar een klein kind rondrijd of weet ik wat. Blegh moet er niet aan denken dat ze die mannen daar zo bezig zien.
Ik was een jaar of 14/15 dus dan kun je wel wat hebben, maar ja natuurlijk ga je zitten giebelen en zitten lachen ( :o ) en dan krijg je er een op een brommer achter je aan := Toen wel ff flink schrik gehad hoor.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 23:05

@ Twiggy: ook nog wakker?! Je moet vroeg naar bed! (ik ook hoor, ben nog steeds ziekjes %) ).

Het zijn inderdaad vaak heteromannen die anoniem eens homocontacten willen hebben. Ik ben een paar keer langs die rij auto's gereden en waren over het algemeen zakenmannetjes die er in de auto's zaten.
Daar heb ik zelf geen problemen mee, ik heb voor iedereen respect, voor elke geaardheid.
Echter ik vind het te ver gaan om op dit soort plekken openbare sex te hebben met 1 persoon, 2 personen of hele gangbangs.

Daarbij heb ik altijd begrepen dat sex in de buitenlucht verboden is bij wet.

Deze plek aan de A27 ligt daarbij tegenover een straat met allemaal huizen. Er ligt alleen een spoorlijn tussen. En de bossages zijn niet altijd goed begroeid :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:08

Hmmm, nooit seks in de buitenlucht gehad, laetitia? :D
Whahahahaaaa.......

Ja, ben nog wakker, maar het is vakantie, he, dus ik hoef morgen niet per se vroeg op. ;) Dus ze hebben daar hun nieuwe plek gevonden. Tja, blijkbaar toch een zware behoefte aan, voor die zakenmannetjes. The creeps. :7
En maar zeggen tegen hun vrouwen/vriendinnen dat ze weer over moet werken. Yeah, right. :=

(Beterschap trouwens!!! :(:) )

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:18

Vind het ook écht niet kunnen bah.
Dat ze maar ergens op hotel gaan.
Gisteren reed ik ook op de autosnelweg en dacht er ook nog aan toen ik een parking weer vol zag staan.
Enkele weken geleden reed er een auto langs me en ging even later weer achter me hangen met de lichten knipperen, iets later stak hij me weer voorbij en begon toen met zijn pinkers links rechts te knipperen, paar honderd meter verderop reed hij de parking op 8)7
Wat een viespeuk >;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:26

Dacht dat sex in het openbaar verboden was....

Oh nee, het gaat nu over homo's, touchy point voor ruimdenkend Nederland, dus de homo's mogen lekker buiten euh....met de trekker door de modder rijden ( :Y) )

Belachelijk...gewoon afschaffen die handel en even op de walletjes speciaal voor homo's een bordeeltje opzetten....Wat is er trouwens mis met de discotheken etc., ik dacht dat er ondertussen genoeg plekken bestonden voor homo's om elkaar te leren kennen?

Nee hoor, vind het niet kunnen...Homo's willen dezelfde rechten als de hetero's.....dan krijgen ze ook de zaken erbij die ons verboden worden :D
Laatst bijgewerkt door Adil op 28-04-09 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:33

Ja, sorry hoor, maar als ik het niet buiten mag doen, waarom dan een homosexueel persoon eigenlijk wel? Lijkt me sowieso toch iets om niet iedereen ongevraagd mee op te schepen, iedereen moet toch ongestoord over straat c.q. door de natuur kunnen lopen en je bent er niet zo blij mee als je jonge kinderen er per ongeluk tegen aan lopen.

Dat geldt voor alle voorkeuren, wat mij betreft.

Dus wat mij betreft, gewoon sluiten daarvoor en ga maar gewoon naar een homobar of ontmoetingscentrum of sticht zelf een homo-ontmoetingsplek ergens binnenshuis, moet toch ook mogelijk zijn?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:08

Volgens mij is het in bed toch veel fijner?

Maar ik vind die plekker echt niks.. Laat ze het maar sluiten :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:03

Ik vindt die mensen gewoon op sex uit zijn en geen echte puur homo's of bi's zijn als je het mij vraagt.

Waarom zijn er geen lesbiesh of hetero ontmoetplatsing?

Ja dat's juist omdat de mannen het meest gedreven worden en geensex met een meid kunnen krijgen doen ze maar met een man en dan komen ze daar op de homo ontmoetting plekken.

Maar als het voor 1 partij niet mag dan mag het in mijn ogen ook niet voor het ander partij.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:11

Ik vind het ook helemaal niks .

heb totaal niks tegen homo's hoor .

Maar voor het soort wat thuis vrpouw en kinderen heeft zitten en dan op parkeerplaatsen hun zogenaamde tekortkomingen gaan halen vind ik waardeloos .

van mij mogen deze plekken gesloten worden .
Bij mij in de buurt zijn ook een aantal van die plekken je kan er je hond niet eens meer uitlaten omdat overal gebruikte rubbers liggen .
Ruim je zooi dan op zijn minst op een zoek een hotelkamer .

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:18

Tja, het is een beetje dubbel...
Groepssex tussen hetero's in het openbaar is ook verboden. Je hebt heel NL in de hoogste boom als bekend zou worden dat dat ergens toegstaan zou zijn. Voor homo's wordt echter een oogje dichtgeknepen, ook als ze zowat op een rijtje in de bosjes staan en je dus wel degelijk kunt spreken van een "groepsgebeuren".
Positieve discriminatie heet dat....

Hier vlakbij is ook zo een ontmoetingsplek, vlakbij het hondenlosloopgebied. Ik kom daar dus wel eens in de avonduren... Niet écht heel prettig...
Overigens zijn er hier op die plek al regelmatig mensen in elkaar geslagen/ziekelijk achtervolgd omdat ze met hun lichten aan over die parkeerplaats reden. Daar zijn de heren nl niet van gediend.....

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:33

Er moeten geen ontmoetingsplekken voor homo's zijn, het is gewoon zielig om te zien soms. In het bos zijn ook verschillende ontmoetingsplekken en dan zie je weer zo'n eenzame "wandelaar" rondscharrelen en om zich heen te kijken. Het is ook erg duidelijk dat deze niet voor de natuur komt. Vooral zeer ergerlijk als ze het zonodig vlak naast een ruiterpad moeten doen.
Als een hoertje op een parkeerplaats gaat rondtippelen dan wordt ze opgepakt maar van homo's schijnt het wel geaccepteerd te worden.
Misschien is het voor homo's ook een kick om eventueel betrapt te worden tijdens hun "act".

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:37

Ik vind het ook krankjorum. Achter Riant aan de A50(Beekbergen), zit ook zo'n parkeerplaats.
Als ik ga mennen lopen de ruiterroutes daar langs! Tis daar ook altijd heel druk. Ik vind het te gek voor woorden. Ik omzeil het vaak wel, maar in de winter is dat stukkies bos het enige stukje waar de bodem goed is, omdat de paden er stevig zijn, dus dan moeten we wel... en dan kijk ik wel de andere kant op, maar dat vind ik echt ziek!
Al die auto's met kinderzitjes achterin... en een en al zakdoekjes overal... echt ziek!
en ik heb niks tegen homo's hoor... maar dit vind ik echt niet nodig. doe hetroos toch ook niet?!
wie moet er niet discrimineren, die groep zondert zichzelf af, en dat draagt niet bij aan de positieve mening over homoseksualiteit!

(je kunt daar wel makkelijker van de ruiterroutes af, je hoeft niet bang te zijn voor de boswachter, dat is het enige voordeel!)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:43

Het heeft ook niets met discrimineren te maken. Als hetero stelletjes het bos ook zo gingen gebruiken zoals de homo's dat doen dan is dat net zo erg.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:43

Leuke kwestie dit.... :D
Ik woon vlakbij een natuurgebied met meren,bos en vakantiehuisjes waar compleet homo Groningen uit zijn dak gaat.
En dan niet alleen in de avonduren :n
Ieder jaar staan hier in het zomerseizoen minimaal 8 potloodventers.
Homo's staan nog geen 3 meter van de weg af, zichtbaar en wel, sex te hebben met elkaar en ook rustig om 16.00 uur.
De schoolgaande kinderen die er langs fietsen zijn er inmiddels aan gewend(waar gaat dit héén?)
Maar ook gebruikte condooms,lege injectiespuiten,ontlasting etc liggen overal, van de parkeerplaatsen tot aan het strand en de zonneweides.
In de winter loop ik hier wel eens met de hond maar prettig voel ik me niet, ik durf er niet langs te fietsen in het donker en ben altijd op mijn hoede.
Wat mij betreft mogen ze hier 100 keer strenger op toe gaan zien, al die homo's een PV geven en een boete van 500 euro, daarnaast preventief gaan patrouilleren.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:46

hier is het dan niet ZO pal langs de gewone weg, maar verder is je verhaal heel herkenbaar... zondagochtend is het er al druk... Ik kan daar met mijn simpele hoofd echt niet bij??? Swinters in de vorst staan ze er ook??!!!