Aanranders Gouda 'te jong' om te vervolgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silfanoo

Aanranders Gouda 'te jong' om te vervolgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:42

dinsdag 28 april 2009 14:03

De vijf jongens uit Gouda die ervan worden verdacht een 18-jarige vrouw te hebben aangerand, gaan vrijuit. Ze kunnen vanwege hun jonge leeftijd niet worden vervolgd.

De vijf jongens zijn alweer vrij en worden ook niet vervolgd
Dat heeft de politie bekendgemaakt.

Zeven jaar oud
De wet in Nederland staat niet toe dat er zulke jonge kinderen (ze zijn 7, 8, 9, 10 en 12 jaar oud) worden vervolgd door justitie. Ze worden aangemeld bij Bureau Jeugdzorg, maar vervolging zit er dus niet in.

De vijf jongens werden dit weekend opgepakt op verdenking van het aanranden van een 18-jarige vrouw. De aanranding had plaats op een fietspad bij een voetbalclub, waarop dat moment een wedstrijd gaande was, vlakbij de beruchte wijk Oosterwei.

Alweer vrij
De vrouw wist, na onzedelijk te zijn betast, te ontsnappen en waarschuwde de politie. De vijf jongens werden opgepakt, maar nog dezelfde avond weer vrijgelaten.

De ministers Ernst Hirsch Ballin (CDA, Justitie) en André Rouvoet (ChristenUnie, Jeugd) willen jonge criminelen harder aanpakken. Dit heeft niet zozeer gevolgen voor de jongeren zelf, maar vooral voor de ouders. Zo zou de kinderbijslag worden stopgezet.

bron: http://www.elsevier.nl/web/10232158/Nie ... rvolgd.htm

Waar gaat dit allemaal heen? :\

FZ_Lin

Re: Aanranders Gouda 'te jong' om te vervolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:45

Ooh help :\ Dus een vrouw mag gewoon aangerand worden ookal zijn het kinderen????
Dat vind ik dus nergens op slaan. Celstraf vind ik zelf te hoog gegrepen, maar bv bij bureau Halt een paar dagen mee laten draaien dat moet kunnen ookal zijn het kinderen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:50

het is gewoon te belachelijk voor woorden

die vrouw heeft iets verschrikkelijks meegemaakt en moet nu leven met de gedachte dat dit ongestraft kan en mag in NL...

en dan denk ik nog niet eens aan die jongetjes... wat leren die hier van?
juist dat ze rustig voruwen mogen aanranden (en op latere leeftijd verkrachten??) omdat ze toch niet gestraft worden...
:n
wat een walgelijke wereld leven wij toch in...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:52

Op de school van mijn kinderen hebben een 12-jarige en zijn 9-jarige broertje een 5-jarig jongetje tot bloedens toe verkracht (is buiten de school gebeurd, maar alledrie zitten ze op dezelfde school). De dadertjes zijn voor een maand geschorst van de school en stonden afgelopen vrijdag plotseling voor de poort. Die kinderen werden zo ongeveer gelyncht. De meeste mensen hebben hun kinderen thuis gehouden, omdat deze twee jonge verkrachtertjes toch werden binnengelaten. De school heeft inmiddels de beslissing genomen dat deze 2 niet meer terug mogen komen, en terecht, alleen nu zit er straks een andere school mee opgescheept, waar behalve de directie waarschijnlijk niemand te weten komt waartoe deze gebroeders in staat zijn.
Voor het eerst ben ik het ook eens eens met een radicaal voorstel van Verdonk: gewoon de ballen eraf, een èchte castratie dus. Mogen ze op zulke kinderen wat mij betreft ook toepassen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:57

Ik vindt het echt bizar. IK merk het steeds vaker dat kinderen vooral jongens op jongere leeftijd taal uitslaan van wil je met me n**ken, en al die andere dingen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:58

Belachelijk!!!

Zet ze in een jeugd inrichting!!!
je kan er op wachten dat ze dit vaker gaan doen en straks gaan ze nog eens even een stukje verder!!

Juist omdat ze weten dat ze er niet voor gestraft gaan worden!

En als je zo "volwassen" bent om dit soort dingen te doen, dan ben je ook "volwassen" genoeg om er voor gestraft te worden!!

BELACHELIJK!!!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:00

Macusa schreef:
Op de school van mijn kinderen hebben een 12-jarige en zijn 9-jarige broertje een 5-jarig jongetje tot bloedens toe verkracht (is buiten de school gebeurd, maar alledrie zitten ze op dezelfde school). De dadertjes zijn voor een maand geschorst van de school en stonden afgelopen vrijdag plotseling voor de poort. Die kinderen werden zo ongeveer gelyncht. De meeste mensen hebben hun kinderen thuis gehouden, omdat deze twee jonge verkrachtertjes toch werden binnengelaten. De school heeft inmiddels de beslissing genomen dat deze 2 niet meer terug mogen komen, en terecht, alleen nu zit er straks een andere school mee opgescheept, waar behalve de directie waarschijnlijk niemand te weten komt waartoe deze gebroeders in staat zijn.
Voor het eerst ben ik het ook eens eens met een radicaal voorstel van Verdonk: gewoon de ballen eraf, een èchte castratie dus. Mogen ze op zulke kinderen wat mij betreft ook toepassen.

Jeeezus!!!

Dat is echt te bizar!!!
Waar in godsnaam hebben die kinderen dat geleerd???
Dat is toch serieus niet gezond??

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 18:03

sexy_back schreef:
het is gewoon te belachelijk voor woorden

die vrouw heeft iets verschrikkelijks meegemaakt en moet nu leven met de gedachte dat dit ongestraft kan en mag in NL...

en dan denk ik nog niet eens aan die jongetjes... wat leren die hier van?
juist dat ze rustig voruwen mogen aanranden (en op latere leeftijd verkrachten??) omdat ze toch niet gestraft worden...
:n
wat een walgelijke wereld leven wij toch in...

idd,
hoe kunnen ze nou voor zoiets niet gestraft worden?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:06

Ik ben het ook eens met verdonk,
een echte CASTRATIE! ze weten dondersgoed wat ze gedaan hebben, en zullen ervoor gestraft moeten worden. Ik vind het echt niet kunnen dat kinderen er zomaar mee weg kunnen komen, omdat ze nog "klein" zijn... schei toch uit. mans genoeg om iemand aan te randen of te verkrachten? mans genoeg om gestraft te worden!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:07

Het wordt het steeds gekker in deze wereld......maar vanwege leeftijd los laten, dat kan toch Niet.
Alhoewel we leven in Ned.
Oppakken en in een speciale inrichting, dit kan niet toch, ze worden alleen maar ouder en gekker
en helemaal niet meer te controleren...........
Je zult er maar slachtoffer van zijn.............

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:09

Raja schreef:
Belachelijk!!!

En als je zo "volwassen" bent om dit soort dingen te doen, dan ben je ook "volwassen" genoeg om er voor gestraft te worden!!

HELEMAAL mee eens!

En sowieso waar gaat het heen met deze wereld! Toen ik zo oud was wist ik nog niet eens wat dat soort dingen waren! (oké toen ik 12 was misschien wel..) En ik ben nu 17, toch belachelijk dat daar al een 'generatiekloof' tussen zit! Ik moet nu al weer gaan praten: 'vroeger in mijn tijd, toen ik zo oud was' toch belachelijk!?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:10

dadertjes zullen wel een slechte jeugd gehad hebben..... _O-

Opbossen die hap !

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:12

jeetje zeg!
wat houden de daders er van over: niks
en het slachtoffer houd een nare ervaring over :S

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:13

Belachelijk rechtsysteem hebben wij :n

Ik zou idd zeggen gooi ze in een internaat oid, een jeugdgevangenis, iig straffen die vegelijkbaar zijn met volwassenen. Waar moet het heen met deze wereld als dit allemaal toegestaan wordt :(

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:36

Dat is hier vlakbij :=
Dat zulke jonge kinderen dat doen en er nieteens voor gestraft worden! :oo
Is dit bij de JodanBoys gebeurd? Daar gymen we met school altijd..

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:21

Dat van TS... laat ze nu naar Halt gaan ofzo en als ze oud genoeg zijn mag je ze alsnog veroordelen. Straf ze maar, belachelijk dat dit niet mag. Oké, celstraf is wel te veel, maar Halt, of Stop [dat van die jongere kinderen] zal misschien wel wat werken? Het is sowieso lastig natuurlijk met zulke leeftijden..

En dat van die andere twee jongetjes.. ZÍEK gewoon!! Als je het al op ZÓ'N leeftijd doet, dan mag je écht in een jeugdinriching. Gadverdamme zeg!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:30

De jongens worden wel aangemeld bij bureau jeugdzorg. Als het goed is zullen zij wel de zorg en hulpverlening oppakken zodat die kinderen op het rechte spoor worden gebracht. Ik ben het wel eens dat misschien de leeftijdsgrens omlaag moet voor straffen (via bureau halt) maar dat ze gecastreerd moeten worden vindt ik nogal wat. Een kind van 9 zal nog absoluut niet overzien wat hij heeft aangericht...

Dat dit geen leeftijdsadequaat gedrag is is uidelijk wat mij betreft en dus zal er een blik hulpverlening open getrokken moeten worden om deze kinderen weer op het rechte pad te krijegn, maar ik vraag me persoonlijk af wat er mis is met deze kinderen dat ze dit soort dingen doen..? Een normale 10 jarige zal echt uit zichzelf niet zo bezig zijn met sexualtiteit en zulk grensoverschrijdend gedrag. Er kan dus best sprake zijn van enig trauma (zelf sexueel misbruikt???) of een zeer verstoorde opvoedsituatie of een kindfactor (psychiatrische stoornis?) Dit zal uit moeten worden gezocht om zo verder te bepalen wat er moet gebeuren...

Wel heeeel triest... |(

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:36

Wat nou naar huis?
Daar ontbreekt het toch aan iets?
Ik zou als moeder mijn zoon niet meer in huis kunnen dulden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:12

vanitymay, loop jij weleens buiten? zo ja in wat voor buurt? ( niet l*llig bedoeld!) want serieus, die weten echt wel wat ze aanrichten die schoften! en castratie is imo de perfecte oplossing, want als dat nu al zo begint, zijn ze straks serie verkrachters... oei oei oei als ik die kinderen te pakken zou krijgen, je zou ze toch zo willen -:(- ~~}> #)

schandalig dat dit kan gebeuren :n

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:19

Ik vraag me af van wie die jochies dat hebben. 7 jaar oud en dan al met je vriendjes iemand aanranden. Dan moet er ergens toch wel een hele grote fout in de opvoeding zitten!!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:20

gelukkig heeft jeugdzorg met de huidige wachtlijsten over een jaar of 5 wel plek.... :+
on-ge-lo-fe-lijk dit

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:21

Maflingertje schreef:
Ik vraag me af van wie die jochies dat hebben. 7 jaar oud en dan al met je vriendjes iemand aanranden. Dan moet er ergens toch wel een hele grote fout in de opvoeding zitten!!!

Internet/tv :j kinderen alleen thuis (gebeurt steeds vaker) en de kinderen kunnen hun gang gaan.

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:22

belachelijk ik snap niet waar die snotapen het lef vandaan halen
gewoon straffen al is het papierprikken in een park ofzo
maar niet vrij uit want dan doen ze het zo nog een keer

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:24

euhhhh, toen ik 7 was wist ik niet eens waar het allemaal voor diende volgens mij.....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:24

bobolien schreef:
belachelijk ik snap niet waar die snotapen het lef vandaan halen
gewoon straffen al is het papierprikken in een park ofzo
maar niet vrij uit want dan doen ze het zo nog een keer

nou, ik zou willen dat ze het bij mij deden, want ik sla ze echt helemaal kapot, 12 of geen 12, dit soort streken doen we niet. ik ben ook eens gevraagd door een jochie van 3/4 (op een driewieler) of ik wilde n**ken, ik ben naar hem toe gelopen en heb gevraagd of hij wel wist wat het was..