Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

W_W

Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 13:28

De laatste tijd hoor ik om mij heen veel dat de PVV de grootste partij zou worden als er nu gestemd word. Ik verbaas me hier dan toch over. Niet alleen omdat ik vind dat de man rare uitspraken doet, generaliseert, discrimineert en vooral de pers erg goed voor zich weten te gebruiken. Maar vooral om het feit dat mij tot op heden nog steeds totaal onduidelijk is waar deze man voor staat op vlakken als: Natuur en landbouw, dierenrechten, ruimtelijke ordening en volkshuisvesting, solidariteit, Sociale zekerheid, werkgelegenheid, belastingen, economische ordening, vrijheid, onderwijs en zo kan ik nog wel even door gaan

In principe vind ik dat iedereen mag stemmen en ook mag stemmen zoals hij/zij dat wenst. Maar wat ik wel storend vind is dat een "one case" partij nu de grootste in Nederland is.
Wat zegt dat over de gemiddelde Nederlander?

Heb wat om me heen gevraagd en niemand kan mij vertellen waar hij voor staat op de andere gebieden dan waarvoor hij steeds in de media komt. Ik ga er dan vanuit gaan dat de gemiddelde Nederlander dit ook niet weet. Hoe kan je dan voor een partij zijn? Je moet toch duidelijk weten waar de partij op alle vlakken staat voor je er op gaat stemmen?

Het nadeel op dit moment is wel dat er weinig (geen) partijen zijn die ergens voor staan. Dit duidelijk laten merken en zich profileren op de manier die Wilders doet.
Ik kan op zich wel begrijpen dat er veel Nederlanders zijn die zijn manieren prettig vinden en houden van een persoon/partij die bij zijn standpunt blijft en duidelijke taal spreekt. Maar mensen denk toch iets verder.

Ik vind dat er niet zo zeer iets tegen Wilders "gedaan" moet worden, want blijkbaar is bijna de helft van de Nederlanders het eens met de uitspraken van Wilders. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO. bron www.telegraaf.nl
Maar zet dit de andere partijen niet aan het denken? Moeten zij niet iets veranderen, een duidelijk standpunt nemen en hier niet van afwijken. Als er op dit moment gestemd moest worden zou ik het echt niet weten, omdat er voor mij veel onduidelijkheid heerst. Waar staat een partij voor en vooral houden ze dit standpunt, koste wat kost?

Bokt is een heel groot forum. Dus ik was eigenlijk wel benieuwd hoe er gedacht word over het groot aantal Wilders stemmers, mensen die misschien weten waar hij nog meer voor staat. En Wilders stemmers laat je horen ik ben ontzettend benieuwd naar jullie beweegredenen!
En de politiek in het algemeen? Ik bedoel vooral waarom is het allemaal zo vaag, niemand staat ergens voor. Of zie ik dat verkeerd?

mick75

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:31

Kan het niet anders dan met je eens zijn. Waarom willen zoveel mensen stemmen op een partij omdat er welgeteld 1! punt is waar ze het mee eens zijn (buitenlanders)?

Wat zijn andere standpunten betreft, in de kamer tot nu toe heeft hij en de hele PVV altijd gestemd voor verlaging/ afschaffing uitkeringen (dus ook ziektewet, WAO/WIA, AOW, WW), voor afschaffing van het minimumloon zodat het mogelijk wordt dat je 1 Euro per uur gaat verdienen of zelfs minder en dat ook mag, afschaffing van elke vorm van subsidie, volledige vrijgave huren, afschaffing elk overheidstoezicht op publieke voorzieningen (privatiseren van dus alles) en verlaging vermogensbelastingen en verhoging belastingen op lagere inkomens. Voor velen hier op Bokt: Zeg maar dag tegen je paardje als ie het voor het zeggen krijgt!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:33

Op sluiten die nare vent bah ik walg echt van hem

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:37

Dan ben je geen haar beter dan hijzelf... Hij wil ook graag andersdenkenden opsluiten of uitzetten...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:38

daarom we zouden hem dr eens uit moeten zetten

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:00

mick75 schreef:
Kan het niet anders dan met je eens zijn. Waarom willen zoveel mensen stemmen op een partij omdat er welgeteld 1! punt is waar ze het mee eens zijn (buitenlanders)?

Wat zijn andere standpunten betreft, in de kamer tot nu toe heeft hij en de hele PVV altijd gestemd voor verlaging/ afschaffing uitkeringen (dus ook ziektewet, WAO/WIA, AOW, WW), voor afschaffing van het minimumloon zodat het mogelijk wordt dat je 1 Euro per uur gaat verdienen of zelfs minder en dat ook mag, afschaffing van elke vorm van subsidie, volledige vrijgave huren, afschaffing elk overheidstoezicht op publieke voorzieningen (privatiseren van dus alles) en verlaging vermogensbelastingen en verhoging belastingen op lagere inkomens. Voor velen hier op Bokt: Zeg maar dag tegen je paardje als ie het voor het zeggen krijgt!

'T is toch belachelijk dat hij alle dingen die Nederland leefbaar maken, voor iedereen wil afschaffen. Wat wil hij dan? Dat we richting het systeem van Amerika gaan, waar meer dan de helft zonder ziektekostenverzekering leeft omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen? Je binnen 2 maanden uit je huis word geknikkerd als je niet direct een nieuwe baan kan vinden?
Echt belachelijk allemaal, als hij aan de macht komt weet ik echt niet of ik wel in NL wil blijven.

ArabicQueen schreef:

Vind dit idd een beetje makkelijk, opsluiten zal niet werken. Ik ben ook niet dol op hem maar ik maak me meer zorgen over de gemiddelde Nederlander dan om de man zelf.
Het is op zich prima dat er mensen zijn die zo denken (al ben ik het compleet mee oneens), maar dat er dan ook mensen op gaan stemmen... Heel zonde.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:06

W_W schreef:
mick75 schreef:

'T is toch belachelijk dat hij alle dingen die Nederland leefbaar maken, voor iedereen wil afschaffen. Wat wil hij dan? Dat we richting het systeem van Amerika gaan, waar meer dan de helft zonder ziektekostenverzekering leeft omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen? Je binnen 2 maanden uit je huis word geknikkerd als je niet direct een nieuwe baan kan vinden?
Echt belachelijk allemaal, als hij aan de macht komt weet ik echt niet of ik wel in NL wil blijven.

ArabicQueen schreef:

Vind dit idd een beetje makkelijk, opsluiten zal niet werken. Ik ben ook niet dol op hem maar ik maak me meer zorgen over de gemiddelde Nederlander dan om de man zelf.
Het is op zich prima dat er mensen zijn die zo denken (al ben ik het compleet mee oneens), maar dat er dan ook mensen op gaan stemmen... Heel zonde.

ik stem daarom niet op hem

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:10

W-W ik denk het zelfde als jou.. Van de ene kant ben ik ook "bang" dat zo'n groep als het PVV de meeste stemmen gaat krijgen, en ID de andere politieke partijen laten ook niet echt wat van zichzelf zien..

Mick 75

Citaat:

Dit is juist wat de meeste PVV stemmers niet door hebben..

Maar stel dat de PVV het ooit aan de "macht" komt, dan zal het heel moeilijk worden om deze "punten" erdoor te krijgen tegenover de oppositie en het burgerlijk rechtboek.. Dit laatste kun je niet zomaar veranderen..

Ik denk en ik hoop dat de PVV binnen nu en 1 jaar volledig op zn gat ligt..

Ik kan me Janmaat nog goed herinneren, hij riep enkele jaren vrijwel hetzelfde als Wilders.. Ook die partij heeft het toen niet gered..

En laten we daar maar op hopen, komt de PVV ooit met veel zetels in de regering, dan zal ik een van de eerste zijn die huis en haard verlaat de boel verkoopt en vertrekt naar het buitenland en aqut mijn nationaliteit laat veranderen! Ik wil en kan niet een een Land leven die dit soort achterlijke ideeën nastreeft, dit druist tegen alle gevoel / respect in voor de mensheid die ik geleerd heb.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:52

Laten we de dingen wel even in de goede tijd zetten. Toen Janmaat actief was in de politiek was het hele klimaat volledig anders. Toen bestonden dingen als solidariteit en medeleven nog en was het onmogelijk dat nutsbedrijven verkocht zouden worden aan de hoogste bieder... Toen bestond het ouderwetse maar in essentie goed werkende ziekenfonds nog en was de PVDA nog rood en links... Dat was de tijd van voor het polderen en de uitverkoop van alles.

Inmiddels is solidariteit een vies woord, medeleven is voor zwakkelingen en ieder voor zich is standaard. Kijk maar om je heen. 20 jaar geleden werd je aangesproken als je iets op straat gooide, kattenkwaad uithaalde (desnoods aan je oren naar je ouders gebracht) of een grote bek had. Nu is dat allemaal de normaalste zaak van de wereld, en wie er wat van zegt loopt goede kans in het ziekenhuis te belanden want we zijn allemaal onze eigen goden geworden die niet tegen kritiek kunnen. Dat kan je zelfs hier op Bokt al goed zien!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 23:02

Ik snap wel dat een one-case partij zo goed scoort in de peilingen. Wilders speelt namelijk heel slim in op het verlangen van de mens naar veiligheid. Hij speelt in op de angst van mensen voor mensen met een andere cultuur/gewoonten.

Ik vind het een heel slechte zaak dat mensen zich niet verdiepen in alle partijen voor ze hun stem uitbrengen. Was met de vorige verkiezingen ook al. Als je aan een willekeurig iemand vroeg waarom hij voor partij X koos en niet voor partij Y bleek dat hij het partijprogramma van partij Y helemaal niet gelezen had.

Mick, ik ervaar helemaal geen boze reacties wanneer ik iemand aanspreek op zijn of haar gedrag. Ik kan het echter niet vergelijken met 20 jaar terug, toen was ik net uit de pampers :P Ik ben iemand die anderen zeker aan zal spreken op wangedrag. Bijvoorbeeld mensen die de tram inspringen wanneer er nog mensen uitkomen, mensen die geen plaats maken voor mensen die slecht ter been zijn, mensen die voorzieningen vernielen en mensen met te harde muziek etc. Nog geen klap in mijn gezicht gekregen, al moet ik wel zeggen dat ik het jammer vind dat veel mensen net doen alsof er niets gebeurt wanneer dergelijke situaties zich voordoen en dat ik de situatie van te voren wel inschat of ik iemand aan kan spreken of niet. Een dronken man die de bus onderspuugt zal ik niet aanspreken, daar is toch geen gesprek mee te voeren op zo'n moment.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:13

mick75 schreef:
Laten we de dingen wel even in de goede tijd zetten. Toen Janmaat actief was in de politiek was het hele klimaat volledig anders. Toen bestonden dingen als solidariteit en medeleven nog en was het onmogelijk dat nutsbedrijven verkocht zouden worden aan de hoogste bieder... Toen bestond het ouderwetse maar in essentie goed werkende ziekenfonds nog en was de PVDA nog rood en links... Dat was de tijd van voor het polderen en de uitverkoop van alles.

Inmiddels is solidariteit een vies woord, medeleven is voor zwakkelingen en ieder voor zich is standaard. Kijk maar om je heen. 20 jaar geleden werd je aangesproken als je iets op straat gooide, kattenkwaad uithaalde (desnoods aan je oren naar je ouders gebracht) of een grote bek had. Nu is dat allemaal de normaalste zaak van de wereld, en wie er wat van zegt loopt goede kans in het ziekenhuis te belanden want we zijn allemaal onze eigen goden geworden die niet tegen kritiek kunnen. Dat kan je zelfs hier op Bokt al goed zien!

:j Klopt wat je zegt mick, in die context had ik het niet gezien..
Ik zag alleen maar weer een "schreeuwer" waarvan we wel meer hebben gehad in de politiek, maar waarschijnlijk is deze man dus "gevaarlijker" voor ons dan al de andere die langsgekomen zijn..

Tijden veranderen snel, ik ben echt een kind van 1 hipi-ouder en een echte Provo.. zn opvoeding heb ik dus ook gehad vooral samen delen, en er voor elkaar zijn.. en samen "vechten" tegen ongelijkheid, voor je menig uit komen en veel relativeren en niet zwart -wit denken.. en helaas dit zie je steeds minder..

Mijn ouders liepen niet in het spoor wat van hen verwacht werd, en ik loop ook niet mee in hetgeen wat de maatschapij verwacht, misschien mede daardoor dat ik "schrik" van al die kudde mensen die 1 oneliner horen en er gelijk achteraan vliegen zonder na te denken en het maar van 1 kant kunnen / willen zien..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:22

Ik vind het ook een nare vent en zal niet op hem stemmen.
Maar de andere partijen is ook allemaal niets. Nog minder zelfs.
Veel te soft en grijpen nergens in. In die zin trek ik dan echt eerder naar Wilders.
Ondanks dat ik dat niet wil. Maar er blijft zo weinig over, dan een hoop links soft gekak over hoe zielig iedereen is en daarom wel centjes mag krijgen van de overheid van de andere paar die zich daarvoor kapot werken en darvoor steeds minder krijgen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:39

Links heeft goede ideeën vind ik, maar zijn allemaal oppositiepartijen dus niet gek dat het dan vooral slap prutsmuts lijkt :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:41

Wat zijn de goede ideeën dan?
Nog meer knuffelen als mensen vertikken te werken en crimineel zijn?
Nog meer hulpverleners er heen sturen want ze zijn altijd zielig?

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:42

Mick heel mooi verwoord! Je slaat de spijker op zn kop.
Maar ik had het er net over met mijn vriend, hoe zouden we het kunnen veranderen?
Ik doel dan op het wel aanspreken van de brutalen, zonder voor je leven te vrezen. Of het met kritiek om leren gaan....

Moet het vanuit de politiek gebeuren? Moeten wij als burger iets doen?

Als Geertje hier aan de macht komt woon ik nog liever in Amerika... Waarom denkt de gemiddelde mens niet meer na?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:44

Waarom dacht de regering niet al eerder na en hoeft er geen oproerkraaier als wilders te zijn?
Die vervolgens nog geen ogen opent bij die slappe hap in Den Haag en daardoor alleen maar meer gaat schreeuwen. En zelfs meer stemmen krijgt omdat Den Haag niets doet aan het je leven vrezen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:45

kazary schreef:
Nog meer knuffelen als mensen vertikken te werken en crimineel zijn?
Nog meer hulpverleners er heen sturen want ze zijn altijd zielig?

Verdiep je eens in de standpunten, want wat je nu naar voren haalt is nergens op gebaseerd :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:47

W_W schreef:

Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Ik ben zeker voor meer veiligheid in bijvoorbeeld het OV. Maar mensen hebben ook nog een eigen verantwoordelijkheid. Waarom zelf niet eens opstaan wanneer er een ouder iemand in de tram staat? Waarom niet iemand helpen met de boodschappenkar legen op de lopende band ipv je staan ergeren aan het feit dat die man voor je zo traag is?

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:47

kazary schreef:
Ik vind het ook een nare vent en zal niet op hem stemmen.
Maar de andere partijen is ook allemaal niets. Nog minder zelfs.
Veel te soft en grijpen nergens in. In die zin trek ik dan echt eerder naar Wilders.
Ondanks dat ik dat niet wil. Maar er blijft zo weinig over, dan een hoop links soft gekak over hoe zielig iedereen is en daarom wel centjes mag krijgen van de overheid van de andere paar die zich daarvoor kapot werken en darvoor steeds minder krijgen.

er is ook weinig andere keus. Het sociale idee hou ik wel van, maar er word niets echt aan gepakt.
Ga terug naar het begin en kijk wat anders moet. Er word nu op de een of andere vreemde manier uitgegaan van het feit dat ouders per definitie goede opvoeders zijn en hun kind goede normen en waarden mee geeft.

De scholen zijn heel prut. Zwarte en witte scholen :? Welke idioot heeft dat bedacht? Dan krijg je toch júist een scheiding tussen verschillende Nederlanders?

Waarom zijn wij eigenlijk het land in Europa die de meeste belasting betaald? Sociaal netwerk heel belangrijk, maar als je werkt voor je geld mag je best wat over houden.
Waarom word alles geprivatiseerd? Winst maken op eerste levenbehoeften is echt belachelijk. Zorg steeds duurder, energie rekeningen niet te betalen.

Er klopt gewoon te veel niet in de huidige manier van regeren. Waarom is er geen partij die écht aanpakt?
Ik ben ze niet tegen gekomen....

Maar hoe kunnen wij als "normale" burgers er voor zorgen dat het beter word?

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:49

Heino schreef:
W_W schreef:

Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Ik ben zeker voor meer veiligheid in bijvoorbeeld het OV. Maar mensen hebben ook nog een eigen verantwoordelijkheid. Waarom zelf niet eens opstaan wanneer er een ouder iemand in de tram staat? Waarom niet iemand helpen met de boodschappenkar legen op de lopende band ipv je staan ergeren aan het feit dat die man voor je zo traag is?

We leven ondertussen helaas in een ego-samenleving. Ik sta wel degelijk op voor oude mensen (als ik überhaupt met het stink dure en slecht geregelde OV ga :o ) Maar een schoffie met grote mond aanspreken gebeurd hier zelden. En als het gebeurd ben je gelijk een slet/prutsmuts en ga zo maar door.

Hoe kunnen we dit veranderen, als de kids die zich zo gedragen straks voor nederland moeten werken word het knap lastig.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:50

Jawel, gebaseerd op de werkelijkheid :)

Overal wordt naar een diepliggende reden gezocht en het goed gepraat waarom mensen crimineel mogen zijn, waarom ze andere mogen verkrachten, waarom ze winkels met grof geweld mogen beroven.
Daar worden verminderingen voor in de toch al veel te lage straffen voor gegeven.

Als we eens de mensen die werken gaan belonen en de mensen die vertikken gaan bestraffen. (en vertikken is niet mensen die eens een keer in de ww komen of mensen die echt ziek zijn, maar de mensen in de sociale die gewoon kunnen werken maar te lui zijn op te staan)
De mensen die brute misdrijven doen eens in de bak gooien en de sleutel in de prullebak.
Niet aaien en knuffelen, ja wel, voor de mensen die zich gedragen.
Maar niet gedragen direct harde aanpak.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:53

Tja, je kan afwachten en je mond houden 'omdat je in je eentje toch niets bereikt', maar als iedereen zo denkt kom je nergens. Mensen zijn best aan te spreken, mits je het op een niet veroordelende manier doet, je met hen meedenkt. Geef zelf het goede voorbeeld aan kinderen in je omgeving, en ga met hen in gesprek. Als ik mijn neefje (notabene zelf een halfbloed!) hoor schelden op de poedersuiker, ga ik een gesprek met hem aan, in plaats van hem te veroordelen. Jochie kan er vrij weinig aan doen, hij is ook maar slachtoffer van de maatschappij.

*edit* "poedersuiker" zijn de allochtonen in ons land ;)
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 25-04-09 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:54

kazary schreef:
Niet aaien en knuffelen, ja wel, voor de mensen die zich gedragen.
Maar niet gedragen direct harde aanpak.

Ik vind dit niet typisch links, dit is meer algemeen politiek Nederland :)

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:58

Kazary: Hoe wil je dan correct bepalen of iemand te lui is om te werken? En wat is daar dan jou definitie van?
En denk je werkelijk dat de harde hand gaat werken?
Als iemand een ander vermoord of ander erg natuurlijk opsluiten. Maar die puberale brutale jongetjes. Daar gaat de harde aanpak niet bij werken.

Als je alleen al zou beginnen bij scholen. Kinderen langer op school, leren om kritiek te geven ontvangen, normen en waarden bij leren, sporten via school mogelijk maken (gratis), goede lessen geven. Uitdaging bieden aan de kinderen die dat nodig hebben. Het kost wat maar je kan er blijkbaar niet vanuit gaan dat ouders het doen.
Denk dat er dan al een groot deel is opgelost. Je kan moeilijk bij elk gezin een sociaal werker zetten die de ouder begeleid en er op toe ziet dat élk kind alles mee krijgt wat het hoort te weten.

En de mensen die dan nog vertikken om normaal te doen, prima harde aanpak.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:59

Ik denk dat het kan veranderen als diegene die eens zo'n rot joch aanpakt niet meteen de dader wordt.

Als nu bijvoorbeeld de politie eens iemand aanpakt, dan is meteen de politie in opspraak moet zich verantwoorden, agent op non actief.
En die dader maar lachen.

Kijk bijvoorbeeld dat voorbeeld van jaren terug, die dame die de tasjes dief dood reed.
Ze was ineens een crimineel.
nee die klote gast had gewoon zijn poten van een anders eigendom af moeten houden. Was hij nooit omgereden.
Daar moet gewoon justitie ook makkelijk in zijn. Maar meteen is er een hoop heisa.

Lopen er een paar overvallers over straat en je zou ze met je zuto klem rijden en er breekt er 1 zijn been of erger, ben jij toch echt fout.
En daarom laten mensen het wel, die hebben geen zin in een strafblad. En nog minder in de heisa er omheen die jaren duurt, terwijl de dader na 200 dagen voorarrest al weer vrij is.

De wereld is omgekeerd in nderland.
Geknuffeld naar de daders, maar blijven zoeken naar smoezen waarom hij toch zover kwam.
En de slcahtoffers, tja die moeten niet zeuren.

Aanpakken die lui.
Dubbel paspoort afschaffen.
Mensen die dan buitenlans zijn naar buiten met crimineel gedrag.
Mensen die dan nederlands zijn naar een opvoed kamp, lakker drillen onder een sergant. Dicipline terug.
Want die is weg.
Er is geen u meer tegen een ouder mevrouw of meneer, maar hey.
En er is geen respect meer, ook niet voor de wet, ant die kan door 1000 regels en 10.000 zielenknijpers niet worden toegepast. En wordt hij eens toegepast zijn te straffen nog van de tijd dat mensen nog wel respect hadden en dat het een schande was dat je een strafblad had.