Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Kan het niet anders dan met je eens zijn. Waarom willen zoveel mensen stemmen op een partij omdat er welgeteld 1! punt is waar ze het mee eens zijn (buitenlanders)?
Wat zijn andere standpunten betreft, in de kamer tot nu toe heeft hij en de hele PVV altijd gestemd voor verlaging/ afschaffing uitkeringen (dus ook ziektewet, WAO/WIA, AOW, WW), voor afschaffing van het minimumloon zodat het mogelijk wordt dat je 1 Euro per uur gaat verdienen of zelfs minder en dat ook mag, afschaffing van elke vorm van subsidie, volledige vrijgave huren, afschaffing elk overheidstoezicht op publieke voorzieningen (privatiseren van dus alles) en verlaging vermogensbelastingen en verhoging belastingen op lagere inkomens. Voor velen hier op Bokt: Zeg maar dag tegen je paardje als ie het voor het zeggen krijgt!
ArabicQueen schreef:Op sluiten die nare vent bah ik walg echt van hem
W_W schreef:mick75 schreef:Kan het niet anders dan met je eens zijn. Waarom willen zoveel mensen stemmen op een partij omdat er welgeteld 1! punt is waar ze het mee eens zijn (buitenlanders)?
Wat zijn andere standpunten betreft, in de kamer tot nu toe heeft hij en de hele PVV altijd gestemd voor verlaging/ afschaffing uitkeringen (dus ook ziektewet, WAO/WIA, AOW, WW), voor afschaffing van het minimumloon zodat het mogelijk wordt dat je 1 Euro per uur gaat verdienen of zelfs minder en dat ook mag, afschaffing van elke vorm van subsidie, volledige vrijgave huren, afschaffing elk overheidstoezicht op publieke voorzieningen (privatiseren van dus alles) en verlaging vermogensbelastingen en verhoging belastingen op lagere inkomens. Voor velen hier op Bokt: Zeg maar dag tegen je paardje als ie het voor het zeggen krijgt!
'T is toch belachelijk dat hij alle dingen die Nederland leefbaar maken, voor iedereen wil afschaffen. Wat wil hij dan? Dat we richting het systeem van Amerika gaan, waar meer dan de helft zonder ziektekostenverzekering leeft omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen? Je binnen 2 maanden uit je huis word geknikkerd als je niet direct een nieuwe baan kan vinden?
Echt belachelijk allemaal, als hij aan de macht komt weet ik echt niet of ik wel in NL wil blijven.ArabicQueen schreef:Op sluiten die nare vent bah ik walg echt van hem
Vind dit idd een beetje makkelijk, opsluiten zal niet werken. Ik ben ook niet dol op hem maar ik maak me meer zorgen over de gemiddelde Nederlander dan om de man zelf.
Het is op zich prima dat er mensen zijn die zo denken (al ben ik het compleet mee oneens), maar dat er dan ook mensen op gaan stemmen... Heel zonde.
Citaat:Wat zijn andere standpunten betreft, in de kamer tot nu toe heeft hij en de hele PVV altijd gestemd voor verlaging/ afschaffing uitkeringen (dus ook ziektewet, WAO/WIA, AOW, WW), voor afschaffing van het minimumloon zodat het mogelijk wordt dat je 1 Euro per uur gaat verdienen of zelfs minder en dat ook mag, afschaffing van elke vorm van subsidie, volledige vrijgave huren, afschaffing elk overheidstoezicht op publieke voorzieningen (privatiseren van dus alles) en verlaging vermogensbelastingen en verhoging belastingen op lagere inkomens. Voor velen hier op Bokt: Zeg maar dag tegen je paardje als ie het voor het zeggen krijgt!
Kan het niet anders dan met je eens zijn. Waarom willen zoveel mensen stemmen op een partij omdat er welgeteld 1! punt is waar ze het mee eens zijn (buitenlanders)?
mick75 schreef:Laten we de dingen wel even in de goede tijd zetten. Toen Janmaat actief was in de politiek was het hele klimaat volledig anders. Toen bestonden dingen als solidariteit en medeleven nog en was het onmogelijk dat nutsbedrijven verkocht zouden worden aan de hoogste bieder... Toen bestond het ouderwetse maar in essentie goed werkende ziekenfonds nog en was de PVDA nog rood en links... Dat was de tijd van voor het polderen en de uitverkoop van alles.
Inmiddels is solidariteit een vies woord, medeleven is voor zwakkelingen en ieder voor zich is standaard. Kijk maar om je heen. 20 jaar geleden werd je aangesproken als je iets op straat gooide, kattenkwaad uithaalde (desnoods aan je oren naar je ouders gebracht) of een grote bek had. Nu is dat allemaal de normaalste zaak van de wereld, en wie er wat van zegt loopt goede kans in het ziekenhuis te belanden want we zijn allemaal onze eigen goden geworden die niet tegen kritiek kunnen. Dat kan je zelfs hier op Bokt al goed zien!
W_W schreef:Moet het vanuit de politiek gebeuren? Moeten wij als burger iets doen?
kazary schreef:Ik vind het ook een nare vent en zal niet op hem stemmen.
Maar de andere partijen is ook allemaal niets. Nog minder zelfs.
Veel te soft en grijpen nergens in. In die zin trek ik dan echt eerder naar Wilders.
Ondanks dat ik dat niet wil. Maar er blijft zo weinig over, dan een hoop links soft gekak over hoe zielig iedereen is en daarom wel centjes mag krijgen van de overheid van de andere paar die zich daarvoor kapot werken en darvoor steeds minder krijgen.
Heino schreef:W_W schreef:Moet het vanuit de politiek gebeuren? Moeten wij als burger iets doen?
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Ik ben zeker voor meer veiligheid in bijvoorbeeld het OV. Maar mensen hebben ook nog een eigen verantwoordelijkheid. Waarom zelf niet eens opstaan wanneer er een ouder iemand in de tram staat? Waarom niet iemand helpen met de boodschappenkar legen op de lopende band ipv je staan ergeren aan het feit dat die man voor je zo traag is?