Citaat:Ophef over Afghanistan-spotje SP
Defensieminister Van Middelkoop is niet te spreken over een tv-spotje dat de SP gemaakt heeft over de Nederlandse deelname aan de oorlog in Afghanistan.
Voor de gek
Onder het mom van "Opbouwmissie? Hoe lang laten we ons voor de gek houden?" worden in het filmpje bloedspatten getoond en zijn schietende militairen te horen. De spot begint met de tekst: "Steun Afghanistan, stop de oorlog."
SP onwaardig
De minister noemt de video schaamteloos en vindt het een vorm van propaganda 'die zelfs de SP onwaardig is'. "Ik aanvaard niet dat op deze manier de professionele inzet van onze militairen wordt gediskwalificeerd."
Bron: RTL nieuws, 31 mrt 2009
Klik hier voor het filmpje
Mijn mening:
Mijn vriend is op uitzending geweest in Afganistan. Het is absoluut geen opbouwmissie en de Nederlandse politiek houdt naar mijn mening de bevolking voor gek! Er worden veel dingen verzwegen of zodanig verdraaid dat de maatschappij wel in moet stemmen met deze deelnamen. Zo wijzen statestieken uit dat er zelfde zoveel Nederlandse millitaire zijn omgekomen in een oorlog als in deze, dat zegt genoeg dacht ik zo!
Wat vinden jullie hiervan!?