Citaat:'Ook wij voelen de gevolgen van de kredietcrisis'Wie redt Rocky? door Marjolein Schipper
LAARBEEK - Hij zat vastgebonden aan een boom in een natuurgebied bij Roermond. Maar bullterriër Rocky was niet harteloos achtergelaten, integendeel: zijn baasje had een bak water en voer bij hem neergezet, samen met een dekentje, zijn jasje en een hartverscheurend briefje. Rocky heeft dringend medicatie nodig maar zijn eigenaar kan dat niet meer betalen. Een nieuw baasje vinden is niet gemakkelijk, want: "Rocky kan zo op voor de verkiezing 'lelijkste hond ter wereld...'"
En dus gaat Rocky nu naar de stichting Dierenthuis in Laarbeek, opvang voor zieke en oude asieldieren. Hier worden ze de laatste maanden overstelpt met verzoeken van wanhopige diereneigenaren: "Ook wij voelen de gevolgen van de kredietcrisis", zegt eigenares Alice van Duijn. "Ik kan rustig zeggen dat ik dagelijks een of meer telefoontjes krijg van wanhopige baasjes, veel meer dan vorig jaar. Mensen die hun baan kwijt zijn of andere financiële penarie hebben en vooral de hoge medische kosten niet meer kunnen ophoesten. Asielen zitten niet te wachten op zieke beesten en dus zien mensen zich vaak gedwongen hun huisdier ergens achter te laten."
Rocky is daarvan een schrijnend voorbeeld. Uit het briefje dat bij de hond werd gevonden: 'Met veel pijn in mijn hart moest ik Rocky hier achterlaten, in de hoop dat iemand met een gouden hart verder voor hem zorgt. Puur uit financiële redenen kan ik Rocky verder niet verzorgen, want hij heeft medicatie nodig tegen stofallergie. Zonder medicijnen verliest hij zijn haren en begint zichzelf door de jeuk tot bloedens toe te bijten. Verder heeft hij mede door zijn gewicht pijn aan zijn heup. Hiervoor is een operatie nodig die ik niet kan betalen! Ik hoop diep in mijn hart dat Rocky door iemand wordt gevonden die de zorg voor hem kan betalen en hem nog een paar leuke laatste jaren bezorgt'. 'Als u van plan bent hem naar het asiel te brengen is het gevolg dat ze Rocky laten inslapen. Dit heeft hij NIET verdiend! Rocky heeft nog nooit iemand gebeten en zal dat ook nooit doen. Hij kan met iedereen goed overweg en toont veel liefde en dankbaarheid aan zijn verzorger', aldus het briefje, dat is gericht aan 'Lieve Vinder van Rocky!' Rocky zit nu nog even bij dierenkliniek Kapellerlaan in Roermond, waar hij twee weken geleden werd binnengebracht: "Hij was achtergelaten in een natuurgebied, maar wel vlak bij een bezoekerscentrum", zegt kliniekmedewerkster Marie-Therese Kleuskens. "Je kunt zien dat hij goed is verzorgd, maar tegen minimale kosten. Het voer dat bij hem stond, kwam van de Lidl, terwijl hij eigenlijk speciaal, duur dieetvoer moet hebben. Wij geven hem dat nu, en hij heeft van ons ook alle entingen, medicijnen, een zalfje voor zijn ogen en een spuit tegen de jeuk gehad. Morgen maken we nog een röntgenfoto." "Maar wij kunnen hem niet houden, reden dat we heel blij zijn met een instelling als Dierenthuis. Helaas moeten we steeds vaker een beroep op hen doen. In een gewoon asiel zou Rocky geen kans maken. Het is een heel lieve en vrolijke hond maar hij is vreselijk lelijk, ik kan niet anders zeggen. Veel te dik, een roodachtige huid en een vreemd loopje. Voor zo'n hond staan de mensen nu eenmaal niet in de rij..."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3566 ... html?p=5,1
Wat een triest verhaal. Ik moet er niet aan denken mijn Bull Terrier achter te moeten laten. Maar helaas weet ik ook dat een BT met huisstofmijtallergie heeeel veel geld kost. De onze heeft het nl. ook.
Maar ja, nu scheep je dus een ander met deze torenhoge kosten op.
Zou toch niet mijn keuze zijn. Je weet nooit wat er met je lieve huisdier gebeurd als een ander er zich over ontfermd.