Stadsprofeet krijgt voorwaardelijk boete!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Stadsprofeet krijgt voorwaardelijk boete!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 09:55

DEN BOSCH - Stadsprediker Arnol Kox heeft van het gerechtshof in Den Bosch een voorwaardelijke geldboete gekregen van 150 euro, voor het veroorzaken van geluidsoverlast in de binnenstad van eindhoven.

Kox was in beroep gegaan tegen een uitspraak van de kantonrechter vorig jaar, die hem 150 euro ónvoorwaardelijke boete oplegde.

De stadsprofeet is bekend in Eindhoven omdat hij met harde stem godsdienstige leuzen roept, naar eigen zeggen om de mensen te waarschuwen. Winkeliers en het winkelend publiek ondervonden daar overlast van.

Kox heeft met de politie afgesproken om niet langer dan twintig minuten op één plaats te roepen. En daar houdt hij zich ook aan. Om die reden legde de rechter hem een voorwaardelijke straf op, als stok achter de deur om overlast in de toekomst te verkomen.

Overigens kreeg hij ook een voorwaardelijke boete voor het rondrijden met een scootmobiel zonder geldig verzekeringsplaatje.

Kox moet op 16 april opnieuw voorkomen, omdat hij in hoger beroep is gegaan tegen een geldboete voor het voeren van duiven, wat het milieu verontreinigt.

-------------------------

Ik hoorde dit net op het nieuws bij RTL4.
Toen ik nog in Brabant woonde en geregeld in Eindhoven kwam kon je hem idd al van verre horen,... toch hoort die man op de één of andere manier gewoon in het centrum thuis :) Al kan ik me goed voorstellen dat de winkels er af en toe genoeg van hebben...

Iedereen die weleens in Eindhoven Centrum is geweest zal hem ongetwijfeld tegen het lijf zijn gelopen.

Sinds wanneer is het voeren van duiven overigens milieuverontreiniging :?
Mag dit op de Dam dan ook niet meer???

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:48

ik heb m op mijn dagje shoppen ook gezien. Vond het niet heel storend, maar als je dit elke dag moet horen.. dan kan ik me er wel wat bij voorstellen :)

Duiven voeren is volgens mij milieuverontreiniging omdat ze blijven hangen op die plaatsen en er overal poep ligt als gevolg van het voeren.

Blue_Eyes

Re: Stadsprofeet krijgt voorwaardelijk boete!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:58

Tja, wat een onzin... ik ken Arnol echt al zo lang als ik oud ben en wat doet die man nou aan kwaad... Als je je daar al aan ergert, dan heb je het duidelijk niet druk genoeg met andere dingen :n

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:01

Belachelijk! Arnol hoort gewoon bij Eindhoven. Mensen die last van hem hebben, moeten dan maar hun oren dicht doen :n
Hij stond eerst ook elke ochtend bij onze school, nooit last van hem gehad hoor!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:05

Deze man ken ik niet. Maar met de kerstmarkt in Bremen liep er ook zo 1 rond. Maar die was echt eng. Kon er vrij weinig van verstaan want was half duits half latijns. Vond hem wel interresant maar ook wel beetje eng. Zo als hij liep de prediken(schreeuwen).

De vlagen die ik kon opvangen gingen over vervloekingen en zonden... erg gezellig.

Aan de 1 kant wel interresant maar aan de andere kant, ik hoef van wild vreemden niet te horen hoe zondig ik ben.

Maar ben eigenlijk altijd wel benieuwd waarom ze dit doen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 11:06

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:08

Wat hij zegt dat hij wil is mensen waarschuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:08

vind het een beetje vreemd hoor... ik ken arnol ook al zo lang als ik me kan herinneren en toevallig werk ik ook in de stad en moet zeggen dat ik er niet zo heel veel last van heb...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:11

Cyntje schreef:
Hij wil mensen bekeren denk ik....

Het zinnetje wat ie riep wat ik me nog goed kan herinneren is: Bekeer U toch tot Jezus... etc...

Maar waarom? Wat word hij er beter van als ik ga bekeren? Als ik er behoefte aan zou hebben dan ga ik zelf wel naar de kerk. Zo'n schreeuwlelijk zorgt er alleen maar voor dat ik nog verder van de kerk verwijdert wil blijven.

Waar wil hij voor waarschuwen dan? Dat we zondig zijn? Dat de wereld vergaat?
Dat is al zo vaak verkondigd door menig geloof dat ik er niet meer in geloof.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:14

Citaat:
Wat word hij er beter van als ik ga bekeren?

Het gaat er hem niet om dat hij er iets beter van wordt, maar jij.

Hij wil je waarschuwen dat als je niet in God gelooft, het weleens verkeerd met je af kon lopen.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 27-03-09 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 11:14

Ik heb echt geen idee waarom hij dat doet... don't blame me :+

Wat ik wel weet is dat als ik het altijd wel leuk vind als ik hem in de stad aantref. Ik kom er nu ik niet meer in Brabant woon nog vrij zelden, maar als ik Arnol dan zie dan doet me dat aan vroeger denken :)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:15

Ik vraag me altijd af of die man nooit keelpijn krijgt ! ;)
Ben heel vaak in Eindhoven te vinden dus weet heel goed wie het is.
Je hoort hem al van verre.
Er is overigens al eens vaker iets met hem geweest hij mocht geen brood meer voeren aan de vogels want dat zorgde voor rotzooi :P nu doet ie altijd voer op een deksel dan maakt het geen rotzooi ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:20

omg, heeft die vent zelfs een pagina op wikipedia die aan hem geweid is!

Ik erger me altijd rot aan die vent en loop er ook met een grote boog omheen. Ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen zijn die hem liever zien gaan dan komen. Ik kan niet zeggen dat ik last van hem heb, maar het irriteert me wel.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:22

Weet je, die man hoort volgens mij al 20 jaar bij het stadscentrum van eindhoven. Ik vind het echt belachelijk om hem die celstraf te geven, al is die voorwaardelijk.
Ik vind hem echt niet lastig, als je geen behoefte aan hem hebt loop je er gewoon langs. Net zoiets als een straatmuzikant.

Hij bedoeld het echt goed maar als jij niet wil dan niet. Je kunt best leuk met hem discussieren :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 11:23

Silviabol schreef:
Weet je, die man hoort volgens mij al 20 jaar bij het stadscentrum van eindhoven. Ik vind het echt belachelijk om hem die celstraf te geven, al is die voorwaardelijk.
Ik vind hem echt niet lastig, als je geen behoefte aan hem hebt loop je er gewoon langs. Net zoiets als een straatmuzikant.

Hij bedoeld het echt goed maar als jij niet wil dan niet. Je kunt best leuk met hem discussieren :D

30 jaar zelfs vertelt de Wiki :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:23

Falona schreef:
omg, heeft die vent zelfs een pagina op wikipedia die aan hem geweid is!

Ik erger me altijd rot aan die vent en loop er ook met een grote boog omheen. Ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen zijn die hem liever zien gaan dan komen. Ik kan niet zeggen dat ik last van hem heb, maar het irriteert me wel.

dan moet je gewoon door lopen en binnen 2 min hoor je hem niet meer... probleem opgelost!

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:32

Geweldige kerel is dat! Mijn vader werkt in Eindhoven en in zijn middagpauze gaat hij af en toe samen met zijn collega's met Arnol kletsen :P

Ik vind het een beetje belachelijk dat er zo'n hele zaak over deze man gemaakt moet worden. Persoonlijk vind ik dat hij niemand lastig valt, ik heb iig nog nooit last van hem gehad. Ik vind gewoon dat hij bij Eindhoven hoort, zelfde als dat PSV bij Eindhoven hoort ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:15

Jeeetje wat een gezeur.
Ik snap niet dat mensen daar last van hebben. 2 minuten hoor je het en als je gewoon doorloopt al niet meer.
Hij laat je ook gewoon met rust als je doorloopt. Dus wat is het probleem?

Ik vind ook dat hij er echt bij hoort!
Kun je niet ergens wat tekenen ofzo om hem te helpen? :D