Gekkenhuis NL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Gekkenhuis NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:43

Hoi,

Elke ochtend voor dat ik na me werk ga kijk ik de herhaling van "hart van Nederland" en als ik niet te vroeg hoef te beginnen na het RTL 4 journaal.

Nou valt me op dat het steeds gekker word hier in nederland.

Buschauffeurs die in elkaar worden geslagen of beroofd.
Eene Jack de prikker is actief
Mensen vermist zonder aanleiding
Bedreigingen na scholen
enz enz

Je zou onderhand bang worden om over straat te gaan!

We zijn allemaal in de ban van de kredietcrisis, maar er gebeuren nog veel gekkere dinge!!

Hoe denken jullie er over?

Mi_Amore

Re: Gekkenhuis NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:44

Niet in Nederland alleen hoor... In België maak je ook vanalles mee.

Ik geef eerlijk toe, als het donker is kom ik niet buiten zonder m'n vriend.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:45

Paar mensen die ik ken zijn in elkaar geslagen, waarom? Ze keken die mensen aan 8)7
Oké kijkende mensen kunnen best irritant zijn maar om er dan gelijk op los te slaan
Ik schrik er ook elke keer weer van, natuurlijk zijn er ook echt wel positieve dingen en leuke mensen hier, maar soms..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:48

De wereld is niet gek, het zijn de mensen! Ik kijk tegenwoordig ook wel uit want ze worden steeds gekker

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:51

Dit soort dingen gebeuren (helaas) niet alleen in Nederland.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:07

Zal er iets in het eten zitten? dat we allemaal zo snel aangebrand zijn of dat we zomaar mensen leeg steken?

Moet toch een reden zijn waarom?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:07

Het is inderdaad bizar wat je de laatste tijd allemaal op het nieuws ziet... En deze dingen gebeuren niet alleen in Nederland, maar over de gehele wereld, helaas.
Af en toe vraag ik me ook af wat mensen toch bezielt. :n

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:48

Toevallig staat Hart van Nederland er bij gebrek aan beter ook op. En inderdaad.....best beangstigend. Voor mij gelukkig redelijk een ver van mijn bed show omdat ik in Friesland woon en nog eens buiten.
Ik kwam net thuis, deur stond nog los. Vriend lag al op bed. Dat is wat ik gewend ben, vreselijk om bang te moeten zijn binnen en buiten je huis.
Ik ben zelf bijna afgestudeerd als leerkracht, maar moet er eerder gezegd niet aan denken om in de grote steden aan het werk te gaan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:27

Mas schreef:
Het is inderdaad bizar wat je de laatste tijd allemaal op het nieuws ziet... En deze dingen gebeuren niet alleen in Nederland, maar over de gehele wereld, helaas.
Af en toe vraag ik me ook af wat mensen toch bezielt. :n

Inderdaad...Dergelijk nieuws hoor je van overal, niet alleen in Nederland. En het lijkt ook wel steeds vaker te gebeuren. Vind ik toch best zorgelijk...

Als ik alleen al in de buurt waar ik woon kijk, poe he. Ik heb zo'n beetje overal gewoond, in grote steden, dorpen en op het platteland. Nog nooit écht gekkigheid meegemaakt, behalve een woningbrand aan de andere kant van de straat, jaren geleden. Het laatste halfjaar is er in mijn buurt en bij de paardjes een endje verderop een man vermoord, de super, drogist en cafe overvallen, een hele rits inbraken en laatst een man neergestoken. Je zou voor minder de deur niet meer uit willen...

Bang raak ik er nog niet van, al gaat 's avonds wel alles hermetisch op slot, maar ik vraag me soms ook af wat de mensen toch bezielt...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:06

Even een trieste aanvulling op mijn bericht. Het kan dus ook bij ons, vannacht is er bij ons ingebroken. Wij wonen op een rustig landweggetje op het platteland. Mijn vriend hoorde wat, is naar beneden gegaan en kwam de dief tegen. Dus een hele nacht vol politie en toestanden. Nooit gedacht dat dit hier zou gebeuren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:08

Wat verschrikkelijk Coby en wat zullen jullie geschrokken zijn! Is de dief aangehouden door de politie? En zijn er veel spullen meegenomen of waren jullie nog op tijd?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:20

De dief hebben ze niet kunnen pakken, hij was op een fiets en was eerst van plan de vallei in te fietsen, maar heeft toch gekozen voor een wat drukkere weg. Ze hebben een hele poos met meerdere auto's gezocht.
Er is gelukkig niets gestolen, alleen de kat was weg. Die heeft de dief er nog even uitgelaten. Best vreemd, dat dier heeft misschien nog wel een aai van hem gehad..... De deur is nu volledig ontzet, slot is kapot enz. Dus daar komt de verzekering vanmiddag naar kijken.
Wij wonen in zo'n iniminie huisje. Nooit gedacht dat dat aantrekkelijk zou zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:27

Nee, je zou inderdaad niet verwachten dat ze dan in zouden breken, zo zie je maar weer... Gelukkig is er in ieder geval niets gestolen en zijn zowel jij en je vriend er goed vanaf gekomen.
Jammer dat ze de dader niet hebben kunnen pakken, hopelijk is hij flink geschrokken.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:11

pf het is ook gestoord, je kan mensen in het voorbij lopen niet eens aankijken, en als je ze niet aankijkt dan ben je verwaand?
maar he, wat doe je eraan?

ik ben ook in elkaar geslagen en er waren 2 meisjes bij. deze hebben ook getuigd wat ze hebben gezien, en ze hebben me geholpen.

maar die groep die me in elkaar sloeg was met 15 en die hebben met zijn allen een mooi verhaal bedacht.. en ja dan is het 15 tegen 3 en word er gewoon niks mee gedaan.

het feit dat hun verklaringen vol leugens stond, dat ze zichzelf vastpraate dat maakt niet uit, evenals het feit dat het op een parkeerplaats was met camera bewaking, camera beelden opvragen? ho maar.

gekkenhuis nl. wat je zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:24

Danielledm schreef:
Hoi,

Elke ochtend voor dat ik na me werk ga kijk ik de herhaling van "hart van Nederland" en als ik niet te vroeg hoef te beginnen na het RTL 4 journaal.

Nou valt me op dat het steeds gekker word hier in nederland.

Buschauffeurs die in elkaar worden geslagen of beroofd.
Eene Jack de prikker is actief
Mensen vermist zonder aanleiding
Bedreigingen na scholen
enz enz

Je zou onderhand bang worden om over straat te gaan!

We zijn allemaal in de ban van de kredietcrisis, maar er gebeuren nog veel gekkere dinge!!

Hoe denken jullie er over?

dat gebeurt al jaren, snap niet waar je je druk om maakt.

Het is niet erger geworden, alleen door die tendentieuze berichten van HvNL lijkt het erger te worden, dat is niet het geval.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:29

Coby schreef:
De dief hebben ze niet kunnen pakken, hij was op een fiets en was eerst van plan de vallei in te fietsen, maar heeft toch gekozen voor een wat drukkere weg. Ze hebben een hele poos met meerdere auto's gezocht.
Er is gelukkig niets gestolen, alleen de kat was weg. Die heeft de dief er nog even uitgelaten. Best vreemd, dat dier heeft misschien nog wel een aai van hem gehad..... De deur is nu volledig ontzet, slot is kapot enz. Dus daar komt de verzekering vanmiddag naar kijken.
Wij wonen in zo'n iniminie huisje. Nooit gedacht dat dat aantrekkelijk zou zijn.

Pff, da's wel even flink schrikken dan! Lijkt me ook best eng als je opeens een vreemde in jou huiskamer ziet staan.

Inderdaad, het lijkt steeds gekker te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:34

ik zit op speciaal onderwijs.
ze maken er weleens een potje van maar voor sommigen hebben ze respect en ze zullen nooit eenchauffeur slaan ofzo.

ze schelden alleen heel soms.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:40

Ik ga mee met Yamcha, het is gewoon het feit dat nieuws steeds sneller bij ons is. Via twitter etc. weet binnen een kwartier half nederland dat er een vliegtuig is neergestort!
Bovendien hebben kranten door dat het verkoopt, al die ellende. Mensen hebben het alleen maar over hoe slecht het gaat de laatste tijd. Dus als er wéér een negatief bericht op de voorpagina staat, verkoopt zo'n krant stukken beter.

't zit dus allemaal tussen de oren, doe je niks aan. Als zo de kredietcrisis over is, en het weer beter gaat, zullen mensen ook weer positiever worden. :)
(Hoewel we nu eenmaal graag klagen...)

Trouwens, ik geef de maya kalender de schuld. We komen steeds dichter bij 2012.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:43

nee niet 2012 dan vergaat de wereld ;(

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:45

takkie_muis schreef:

*Zucht eens diep.*

Nee, dan breekt er een nieuw tijdperk aan. Eentje van evenwicht tussen het mannelijke en het vrouwelijke. Daarom is alles nu een beetje rommelig, want die overgang gaat met nogal wat veranderingen/natuurrampen etc. gepaard. Maar het gaat goedkomen. Schijnt. :Y)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:28

takkie_muis schreef:
ze maken er weleens een potje van maar voor sommigen hebben ze respect en ze zullen nooit eenchauffeur slaan ofzo.

het gaat niet zozeer om kids van speciaal onderwijs. kijk, deze kinderen hebben vaker problemen met het beheersen van impulsen of woedebeheersing, reguleren van gevoelens en het uitstellen van dirften. maar dat maakt ze geen kant en klare criminelen ;)

ik moet zeggen dat ik mijn buik en ol van heb. respect is ver te zoeken.

mijn mening? waar is het gezag? vrije opvoeding is leuk hoor, maar politie, leerkrachten en ook ouders worden niet meer serieus genomen. Wat krijg je voor een chauffeur een rolstoel in trappen? werkstraf?....
en daarbij komt ook nog, en daarbij wil ik totaal niet reacistisch overkomen, maar het feit is gewoon, dat het veelal jongeren van allochtone afkomst zijn die deze fratsen uithalen.

Ik heb een idee:

- héél goede straffen voor deze gasten.
- preventie en signalering verscherpen
- misschien is een onderzoek en doelgerichtte actie naar de oorzaak van dit gebeuren handig? als 80% allochtoon is, is dat wel een onderzoekje waard.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:17

vroeger hadden we dat soort sensatiebeluste berichtgeving niet zoals hart van nederland. Er gebeurde zat, maar dat haalde het NOS journaal niet. en terecht. Ga ook nog eens aandacht aan zo'n Jack de prikker geven, dan weet je zeker dat hij het nog vaker doet. Mijn stelling: Commerciele (sensatie)berichtgeving moet ophouden en we moeten alleen maar neutrale journaals hebben, dan is de sensatie van het loltrappen snel over en is het land gelijk een héél stuk veiliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:44

Miss_Malfoy schreef:
takkie_muis schreef:

*Zucht eens diep.*

Nee, dan breekt er een nieuw tijdperk aan. Eentje van evenwicht tussen het mannelijke en het vrouwelijke. Daarom is alles nu een beetje rommelig, want die overgang gaat met nogal wat veranderingen/natuurrampen etc. gepaard. Maar het gaat goedkomen. Schijnt. :Y)

gelukkig :D

milo schreef:
takkie_muis schreef:

het gaat niet zozeer om kids van speciaal onderwijs. kijk, deze kinderen hebben vaker problemen met het beheersen van impulsen of woedebeheersing, reguleren van gevoelens en het uitstellen van dirften. maar dat maakt ze geen kant en klare criminelen ;)

.

zal ik niet te hard roepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:04

joostvangestel schreef:
vroeger hadden we dat soort sensatiebeluste berichtgeving niet zoals hart van nederland. Er gebeurde zat, maar dat haalde het NOS journaal niet. en terecht. Ga ook nog eens aandacht aan zo'n Jack de prikker geven, dan weet je zeker dat hij het nog vaker doet. Mijn stelling: Commerciele (sensatie)berichtgeving moet ophouden en we moeten alleen maar neutrale journaals hebben, dan is de sensatie van het loltrappen snel over en is het land gelijk een héél stuk veiliger.

Totaal mee eens :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:12

joostvangestel schreef:

De huidige journalistiek leeft van sensatie, als zij het niet doen dan staat het op internet, dus men probeert elkaar voortdurend vliegen af te vangen.
Zie de credietcrisis, weken lang iedere eerste 15 minuten op het 8 uur journaal, ze hebben er zelfs een bijpassende sjacherijn voor gevonden om dat nieuws toe te lichten
Wilders, hij kan bij wijze van spreken geen scheet laten, die bij hem vaak uit een ander orgaan komen, of die wordt 20 keer in alle actualiteiten programma's herhaald.
En agressieve jongeren, doe er wat aan inplaats van ze aandacht te geven.