blik op de weg 22-3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

blik op de weg 22-3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:03

Zat vanavond dit progamma te kijken.
Een man die door zijn vrouw gebeld was dat ze van de trap was gevallen en zich niet zo lekker voelde wordt staande gehouden omdat hij aan de verkeerde kant langs de verdrijvingsvlakken reed.
Geeft ook aan dat hij er met zijn hoofd niet bij is omdat hij zich zorgen maakt en dat hij inderdaad een overtreding heeft begaan.Nu wordt zijn rijbewijs ingevorderd omdat hij een artikel 5 overtreding(o.i.d)
heeft begaan en moet in principe maar zien hoe hij thuiskomt!(was ook nog ver van huis)
Ik vind dit te triest voor woorden,geef hem een bekeuring voor het overschrijden van een verdrijvingsvlak(ook al niet misselijk qua kosten)en laat hem naar zijn vrouw gaan.
Meer mensen die er zo over denken?Of ben ik te soft?Kan mij er echt druk om maken n.l.
Laat maar horen.
(weet niet of dit hier goed staat anders graag verplaatsen)

Thats_Me

Re: blik op de weg 22-3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:07

Ook in stress situaties moet je, je auto onder controle hebben. Als ze deze man naar huis hadden gestuurd had je op je vingers na kunnen tellen dat hij vast wel wat meer overtredingen, waarschijnlijk qua snelheidoverschreidingen, zal maken.

Daarbij regels zijn regels hoe naar ook. Soms vind ik ook wel dat ze wat coulanter kunnen optreden en vaak gebeurd dat ook wel maar het is niet altijd feest natuurlijk.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:07

Agenten hebben gewoon de lüllige baan de wet uit te voeren, met alle gevolgen van dien. Met een camera op hun neus moeten ze al helemaal correct handelen, volgens de regels...

Ik vind het terecht, zo kun je uitzonderingen blijven maken en dat is niet de bedoeling....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:08

Als iemand langs de verkeerde kant langs de verdrijvingsvlakken rijdt is hij met zijn hoofd niet bij het verkeer en moet hij niet rijden. Hij had zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen om een ander te vragen hem naar huis te rijden.

Een auto is een moordwapen in de handen van iedereen die daar niet zorgvuldig mee omgaat. Dus nee, ik vind dat niet te triest voor woorden.
Maar daarvoor heb ik misschien teveel arresten gelezen over situaties waarin mensen die met de beste bedoelingen in de auto zijn gestapt de vreselijkste ongelukken hebben veroorzaakt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:57

Sneu voor die man, maar voor het zelfde geld rijdt hij iemand hartstikke dood met z'n hoofd er niet bij, en dat is het in mijn ogen niet waard. Er zijn meerdere manieren om ergens te komen als het echt moet (OV, taxi, vriend/collega).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:03

Authentic schreef:
Sneu voor die man, maar voor het zelfde geld rijdt hij iemand hartstikke dood met z'n hoofd er niet bij, en dat is het in mijn ogen niet waard. Er zijn meerdere manieren om ergens te komen als het echt moet (OV, taxi, vriend/collega).

Ben het met jou eens, iemand die zo afgeleid is die is levensgevaarlijk voor zichzelf en voor anderen.
Hebben ze de man uiteindelijk geholpen om naar huis te komen, of moest hij het letterlijk zelf uitzoeken?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:06

Mas schreef:
Authentic schreef:

Ben het met jou eens, iemand die zo afgeleid is die is levensgevaarlijk voor zichzelf en voor anderen.
Hebben ze de man uiteindelijk geholpen om naar huis te komen, of moest hij het letterlijk zelf uitzoeken?

Tis de politie en geen taxibedrijf... ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:13

Adil18 schreef:
Mas schreef:

Tis de politie en geen taxibedrijf... ;)

Nee, echt joh? :+

Vaak zorgen ze toch wel dat iemand vervoer krijgt of zetten ze iemand even ergens af,
lijkt me in dit geval ook wel belangrijk als die vrouw echt niet goed geworden is. Zo'n rare vraag vind ik het dus ook niet.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 00:20

ze hebben hem een stukje op weg geholpen...wat dus volgens mij neerkomt op de eerste bushalte en verder zelf uitzoeken.Maar goed alle argumenten hier zijn ook weer waar,maar vond het wel triest.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:29

Ik heb de aflevering niet gezien maar toen ik 5 februari gebeld werd dat mijn vader heel slecht lag in het ziekenhuis heb ik ook wel wat regels overtreden (te snel, verdrijvingsvlak, gordel) en ben daarvoor zelfs aangehouden. Na uitleg van de situatie reed de motoragent voor me uit langs een file over de busbaan zodat ik heel snel in het ziekenhuis kon komen. Over boete enz. is niet eens gesproken. Zo kan het dus ook....

Als ze me wel een boete hadden uitgeschreven zou ik er trouwens nog tegen in beroep gegaan zijn ook. Bezwaar in combinatie met een rouwkaart zou ik nog weleens willen zien of een rechter daar geen rekening mee houdt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:34

Anne_GTI schreef:
Ik heb de aflevering niet gezien maar toen ik 5 februari gebeld werd dat mijn vader heel slecht lag in het ziekenhuis heb ik ook wel wat regels overtreden (te snel, verdrijvingsvlak, gordel) en ben daarvoor zelfs aangehouden. Na uitleg van de situatie reed de motoragent voor me uit langs een file over de busbaan zodat ik heel snel in het ziekenhuis kon komen. Over boete enz. is niet eens gesproken. Zo kan het dus ook....

Als ze me wel een boete hadden uitgeschreven zou ik er trouwens nog tegen in beroep gegaan zijn ook. Bezwaar in combinatie met een rouwkaart zou ik nog weleens willen zien of een rechter daar geen rekening mee houdt.

Maar die agent werd zeker niet opgenomen he ;) Lijkt me logisch dat je voor de oog van de camera alles perfect wilt doen zoals het volgens de regels ook hoort...

Als jij nou met je veel te hoge snelheid en afwezigheid iemand dood rijdt (en je raakt zelf ook nog eens zwaar gewond omdat je met je kop tegen de voorruit aan knalde, je had immers geen gordel om)? DAAAROM houden agenten mensen staande en delen boetes uit...

Ik denk trouwens ook dat jouw beroep helemaal niks uit had gehaald...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:48

Staat haaks op een blik op de weg uitzending waar moskowitz werd aangehouden. Zijn vrouw verloor bloed (zwanger) en moest naar het ziekenhuis. Hij mocht zo doorrijden, zonder boete of iets.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:54

faye schreef:
Staat haaks op een blik op de weg uitzending waar moskowitz werd aangehouden. Zijn vrouw verloor bloed (zwanger) en moest naar het ziekenhuis. Hij mocht zo doorrijden, zonder boete of iets.

Dat vind ik dan zo enorm fout he :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:43

Adil18 schreef:
faye schreef:

Dat vind ik dan zo enorm fout he :n

Wat hadden ze moeten doen dan?
Rijbewijs innemen en die vrouw maar dood laten bloeden :+ En wie weet heeft hij die bekeuring nog wel gekregen,
die sturen ze namelijk ook weleens op nav kenteken oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:51

Nou nou, ze verloor gewoon wat bloed en was niet lang zwanger. Hij reed als een maniak over een provinciale weg. Maar als je bekend bent kom je daar dus blijkbaar wel gewoon mee weg.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:02

Sorry, maar ik vind het echt terecht dat ie uit de auto gehaald is!!!
Wat mij betreft is het levensgevaarlijk om zo te rijden als je er met je hoofd niet bij bent. Zijn vrouw had ook 112 kunnen bellen......
Je van de trap gevallen vrouw vind ik geen excuus om andermans leven in gevaar te brengen!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:08

Nou, ik zit het ook wel eens te kijken, en wat mij opvalt is dat ze net zo lang achter een auto blijven hangen, tot deze de 50 km overschreid en ze een rijbewijs in kunnen nemen.. Ze doen dan 2 metingen, als de eerste lager dan 50 km te hard uitkomt, doen ze er gewoon 2. Terwijl als men bij de 1e meting al 50 km overschreid, zetten ze die persoon wel meteen aan de kant..

Beetje meten met 2 maten als je het mij vraagt, het lijkt soms wel alsof ze het er om doen ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:09

Anne_GTI schreef:

In zulke gevallen wordt er vaak door de rechter aangeboden om een rouwkaart te tonen, opvallend vaak kan een verdachte dan geen rouwkaart tonen. Blijkbaar is 't een veel gebruikte smoes.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:39

Ik heb me er gisteren ook aan zitten irriteren. Ik kijk het normaal eigelijk nooit, maar zag het gister toevallig. Ik vond het echt zwaar overdreven om z'n rijbewijs in te nemen. Boete oke, terecht, hij maakte een overtreding. Maar rijbewijs innemen vond ik echt zwaar overdreven. Hij mocht zelf ook nog een oplossing zoeken om naar huis te komen. Rij dan iig die man nog even naar huis.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:43

Maar als het zo ernstig was dan hadden ze beter het ziekenhuis of de dokter kunnen bellen.
Wat kan die man doen, hij was geen dokter (heb de aflevering gezien) En die overtredingen die hij heeft gemaakt zijn ook niet misselijk en aan zijn uitleg te horen wist hij nog niet eens echt wat hij nu fout had gedaan.
Ik vind het terecht en ze hebben hem idd nog een stukje op weg geholpen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:56

Hij kon idd niets doen en volgens mij overdreef hij ook een beetje. Als er nog geen dokter bij was geweest en ze was nog bij bewust zijn, was het vast niet zo ernstig. Maar ik kan wel goed begrijpen dat je dan gewoon graag (snel) bij je vrouw bent.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:08

AaronYve schreef:
en aan zijn uitleg te horen wist hij nog niet eens echt wat hij nu fout had gedaan.

Dat wist hij wel en gaf hij ook toe.Daarom vind ik een boete ook terecht,maar niet het invorderen van het rijbewijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:04

Het merendeel van de bestuurders heeft z'n hoofd er niet bij, daarom is het goed dat er aandacht aan besteed wordt. Maar de politie had deze man wel wat beter op weg kunnen helpen, want je jaag iemand ook onnodig op zorgen op deze manier.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:07

Ik vond de overtreding toch behoorlijk heftig..
Was al een automobilist aan het afslaan, en dan inhalen over een doorgetrokken streep en verdrijvingsvlak..

Gewoon al die aso's van de weg halen :+

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 23:20

Hij bleef links omdat hij niet terug wilde naar rechts juist om te voorkomen dat hij de verdrijvingsvlakken over moest.Als je het verhaal ook beluisterd als de video bekeken wordt dan hoor je hem dat ook zeggen en je ziet ook dat hij daarna als de lijn niet meer doorgetrokken is terugkomt naar rechts.Het was een verkeerd ingeschatte inhaalmanoevre,maar maken we die zelf nooit dan?