Spanje heeft aangekondigd dat het een miljoen condooms naar Afrika stuurt om te trachten het aidsprobleem in te dijken. Paus Benedictus XVI liet gisteren weten dat condooms volgens hem niet helpen tegen de soa.
Essentieel
"Condooms zijn essentieel in de strijd tegen de verspreiding van aids", aldus de Spaanse minister van Gezondheid in een mededeling. "Laboratoriumtests hebben hun efficiëntie aangetoond." De minister herinnerde eraan dat 67 procent van de aidspatiënten in Afrika woont.
Ongerustheid
Paus Benedictus liet gisteren bij zijn aankomst in Kameroen optekenen dat condooms niet zullen helpen om het aidsprobleem in Afrika te bestrijden. "Integendeel, ze verergeren het probleem", aldus de paus. De uitspraken hebben een stroom aan reacties veroorzaakt. Onder meer de Belgische en Franse regeringen hebben hun bijzondere ongerustheid geuit over de houding van de kerkvorst. (belga/bf)
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... rika.dhtml
Ik kan het alleen maar toejuichen, al gaat het maar om de symboliek. Hoe kan het dat iemand met zoveel invloed in de landen waar het probleem zo groot is zomaar voor de hele wereld zulke walgelijke uitspraken kan doen

Dit maakt mij zo ongelofelijk boos en verdrietig tegelijk

Een invloedrijke man van een ander geloof mag voor mij ook geen wereldse uitspraken maken waardoor zovele mensen in levensgevaar komen, en dit past ook wel in het rijtje, want door onveilig vrijen aan te moedigen in een continent waar 67% van de besmette mensen zitten ben je gewoon bezig met het verspreiden van de dood. Mag je zulke uitspraken nog doen de dag van vandaag omdat dit je geloof is?