Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knoffer schreef:Ik vond het belachelijk dat ze illegaal werden, dus van mij mag het weer lekker legaal. Wel zouden shops betere voorlcihting moeten geven, want sommige mensen zijn blijkbaar zo gedesinteresseerd en dom dat ze zomaar paddo's kopen en gebruiken, daarbij zich helemaal klem zuipen, wiet roken en vervolgens niet weten wat ze moeten doen als het mis dreigt te gaan.
Knoffer schreef:Hehe. Helemaal mee eens. Een illegaal circuit is niet te controleren, legaal is veel beter te controleren. Maar sommige drugs zijn zo smerig en nergens goed voor, dat ze van mij verboden mogen blijven (bijv. heroine). Maar paddo's zijn onschuldig (mits goed gebruikt), een leuke ervaring en niet verslavend. Mensen beleven er plezier aan. Dus dat kan, vind ik, beter legaal zijn. Dan kan er betere voolichting gegeven worden en dat beperkt het risico aanzienlijk.
kensha schreef:Als paddo's legaal worden dan zou cocaiene ook legaal moeten worden.
Sorry maar dat wordt het zeker niet vooral omdat het verslavend is en een ketting reactie naar andere drugs kan veroorzaken.
MarcoBorsato schreef:kensha schreef:Als paddo's legaal worden dan zou cocaiene ook legaal moeten worden.
Sorry maar dat wordt het zeker niet vooral omdat het verslavend is en een ketting reactie naar andere drugs kan veroorzaken.
ja want cocaine en paddo's lijken zó op elkaar
Alcohol is ook drugs, dat is ook legaal toch? Ik snap dat cocaine en heroine e.d. illegaal is, het is verslavend en werkt dermate destructief op lichaam en geest dat er een schim van de persoonlijkheid overblijft.
Paddo's daarintegen, gebruik je af en toe, en is niet verslavend. Het heeft ook zeker geen vernietigende werking op het lichaam. Niet iedereen kan goed goed trippen, dus in die zin is het gevaarlijk, maar daarom moet het juist gelegaliseerd worden, zodat men kan controleren wie er koopt. Slachtoffers van paddo's zijn juist de toeristen, die zonder nadenken een zakje regelen.
Knoffer schreef:Hehe. Helemaal mee eens. Een illegaal circuit is niet te controleren, legaal is veel beter te controleren. Maar sommige drugs zijn zo smerig en nergens goed voor, dat ze van mij verboden mogen blijven (bijv. heroine). Maar paddo's zijn onschuldig (mits goed gebruikt), een leuke ervaring en niet verslavend. Mensen beleven er plezier aan. Dus dat kan, vind ik, beter legaal zijn. Dan kan er betere voolichting gegeven worden en dat beperkt het risico aanzienlijk.
kensha schreef:Als paddo's legaal worden dan zou cocaiene ook legaal moeten worden.
MarcoBorsato schreef:Nee, want LSD is iets heel anders dan paddo's. Ze zijn beiden hallucinerend maar daar houdt de vergelijking mee op. Van cocaine merk ik ook niet bijzonder veel, en ik gebruik het ook niet, het is bij 2 keer gebleven. Maar de jongens die om het uur een pakje snuiven, worden er zeker wel raar van. Het werkt agressie in de hand. En het is verslavend.
kimnytocize schreef:Vind het belachelijk dat de paddo illegaal is geworden, alleen omdat sommige toeristen speciaal daarvoor naar amsterdam komen en er niet mee om kunnen gaan.
En nee, natuurlijk zijn paddo's niet ongevaarlijk, maar dat is alcohol toch ook niet? Evenals bijvoorbeeld roken en blowen. Ook van die dingen kan je krankjorum worden als je het verkeerd en teveel gebruikt.
Laat iedereen gewoon lekker zelf weten wat hij / zij wilt doen.
sifra01 schreef:Daarom zeg ik ook dat ik goed begrijp dat cocaïne niet legaal is. Ik vind toch dat paddo's niet ongevaarlijk zijn. Als je niet goed in je vel zit bijvoorbeeld kan alles bij een kleine hoeveelheid paddo's al heel zwaar worden en kan dus gevaar opleveren voor jezelf of voor anderen. Nou kun je dan zeggen dat je gewoon niet moet gebruiken als je niet goed in je vel zit, maar zo ver denkt niet iedereen na. Feit is dat je stemming gewoon erg versterkt wordt (positief danwel negatief). En dat vind ik uit eigen ervaring en ervaringen uit mijn naaste omgeving toch anders dan bij normale alcoholconsumptie of een jointje.