Eigenaren van rookcafe "de Kachel"Met de dood bedreigd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eigenaren van rookcafe "de Kachel"Met de dood bedreigd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:08

De eigenaren van het rookcafé De Kachel in Groningen zijn met de dood bedreigd. Sinds de uitspraak van de rechter in de rookrechtszaak op 20 februari wordt de kroegbazen het leven zuur gemaakt door anti-rokers en voorstanders van het rookverbod. De eigenaren hebben meteen aangifte gedaan bij de Groningse politie.

Café de Kachel ontvangt de bedreigingen per mail, post en in het gastenboek op de website. Het gaat inmiddels om tientallen berichten met doodsbedreigingen en dreigen met fysiek geweld. Dat gebeurt veelal in niet mis te verstane bewoordingen:

"Om jullie eens te laten merken wat wij er van denken, wij zullen jullie eens echt laten roken door wat benzine en een vuurtje na dat wij jullie hebben opgehanghen vuil kanker volk dat jullie zijn jullie moeten aan de hoogste boom worden opgehangen en verbrand worden
met jullie tyfus kroeg".

Eigenaar Ronald Sannes is verbaasd over alle bedreigingen en noemt de mailtjes verontrustend: "Ik ben zelf niet bang, maar mijn ouders maken zich grote zorgen". Ondanks dreigementen waarin wordt gezegd dat het café in de fik gestoken wordt, heeft Sannes geen extra beveiliging ingeschakeld.

Perswoordvoerder en vader van de eigenaren Gerhard Sannes, snapt niet dat mensen tot zoiets in staat zijn. Omdat de dreigementen ook binnenkwamen via het gastenboek van de website van De Kachel heeft hij dat vanmorgen maar gesloten.

De Groningse politie heeft laten weten de zaak in behandeling te hebben.

bron

En weet je dat mij dit bericht mij niets verbaasd? Wel diep triest ben ook benieuwd wat hiermee gedaan wordt of dat ze op zijn minst worden vervolgd.
Doorgedraaide antirookmaffia

Sok

Re: Eigenaren van rookcafe "de Kachel"Met de dood bedreigd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:45

Het is indd wel een ***kroeg, maar om nou zo radicaal actie te gaan voeren?! :=
Beetje jammer weer hoor.. Dat mensen niet meer gewoon mogen doen wat ze willen in hun eigen kroeg :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:48

als je het een k*tkroeg vind ofzo ga er dan gewoon niet heen... er zijn vast wel andere kroegen in de buurt daar...

Dat mensen zich daar zo druk over kunnen maken snap ik niet...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:32

Tsjonge tjonge wat een stoere actie zeg !
Als die niet rokers zo slecht tegen rook kunnen , gaan ze daar vast ook niet heen en hebben ze er ook geen last van.
Wat een achterlijk gedoe van die mensen zeg, ik als roker bedreig toch ook geen kroeg bazen waar ik niet meer binnen mag roken.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:05

Lijkt tegenwoordig normaal te zijn. Ben je het ergens niet mee eens stuur je maar een doodsbedreiging rond... Waar komt die kinderachtigheid en kleinzieligheid toch vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:19

Ga er dan gewoon niet heen? Er zijn genoeg andere kroegen, wat een gezeik om niks zeg.
Puur en alleen een stel onopgevoede pubers dat een excuus zoekt om te rellen en een flinke trap onder hun reet moet krijgen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:47

mick75 schreef:
Lijkt tegenwoordig normaal te zijn. Ben je het ergens niet mee eens stuur je maar een doodsbedreiging rond... Waar komt die kinderachtigheid en kleinzieligheid toch vandaan?

Echt triest inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:45

Guernica schreef:
Ga er dan gewoon niet heen? Er zijn genoeg andere kroegen, wat een gezeik om niks zeg.
Puur en alleen een stel onopgevoede pubers dat een excuus zoekt om te rellen en een flinke trap onder hun reet moet krijgen.

Presies, dr zijn kroegen in overvloed waar niet meer gerookt mag worden en nu willen ze présies daar zitten??
Zit hem meer in hun gefrustreerd gedreven overtuiging denk ik.
Oppakken die lui en geef ze maar een taakstraf.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:48

Pff, wat overdreven zeg. Bij ons in de kroeg wordt ook gewoon nog steeds gerookt. En als je er problemen mee hebt, dan moet je maar gewoon ergens anders gaan zitten :)

Ik rook trouwens zelf niet.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:50

Jemig wat een idioten die ze bedreigen. Het zijn maar een paar kroegen waar je mag roken. Grotendeels is nog steeds rookvrij.
Als er nou maar 3 kroegen in Groningen waren.

Echt absurd. Zou die lui die de mails versturen graag een de grootste boom hangen. Wat een idioten zeg.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:51

Anoniem schreef:
als je het een k*tkroeg vind ofzo ga er dan gewoon niet heen... er zijn vast wel andere kroegen in de buurt daar...

Dat mensen zich daar zo druk over kunnen maken snap ik niet...

In die straat zijn wel 10 kroegen.. als het niet meer is..

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:53

als je lkkr niet wilt ga je lekker niet tog? vroeger werd er altijd gerookt dus wat is het probleem?

ze zeggen ok wel eens: de rokers die gestopt zijn zeuren nog het meest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:03

HindaFree schreef:

En de mensen die ineens bedenken dat ze dr allemaal ziektes van krijgen.
Hier wordt ook nog overal gewoon gerookt, moet je wel €5 euro betalen stel er komt een boete wordt die daarvan betaald.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:07

Chiqa schreef:
HindaFree schreef:

En de mensen die ineens bedenken dat ze dr allemaal ziektes van krijgen.

Hier wordt ook nog overal gewoon gerookt, moet je wel €5 euro betalen stel er komt een boete wordt die daarvan betaald.

Die regel hebben inmiddels meerdere horecagelegenheden overgenomen.

Waarom die bedreigingen? Ik snap het niet. Ga gewoon naar een andere kroeg. Misschien zit de kroeg op een gewilde plek en willen veel die over nemen? Het is maar een idee. Maar dan nog, ik vind die bedreigingen gewoon ziek!!!
_-:(
Laatst bijgewerkt door Lous op 04-03-09 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:09

ik geef toe wij waren er op vakantie en als je er tegen over een happie gaat eten en daarna daar heen is het wel bar gezzelie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:04

Lous schreef:
Die regel hebben inmiddels meerdere horecagelegenheden overgenomen.

Sja ze moesten wel....Omzet daalde met zowat 50% bij die tenten, ze staan op sluiten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:09

Wat een idioot gedoe zeg! Snappen die mensen wel hoe moeilijk het is om als kroegenbaas je tent draaiende te houden in de tijd van de crisis waarin een rookverbod heerst. Wat een simpel denkend volk zeg, te gek voor woorden!

Ik rook er een uit solidariteit voor de rokers!

)
(
)
(
)
()____________)_______)

(heuhkughkughkughkugh! :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:16

Goed plan ik ben dr ook wel aan toe Adil :D :7